Gå til innhold
Blekkis

Tilkobling av telefon og div app


Anbefalte innlegg

Hei. Har akkurat fått med 2106 model superb sportline. ( med alt )

Men jeg sliter litt med og få oversikt over div tilkoblinger etc og hva/hvilke funksjoner jeg får etc. 

Carplay

Hvordan får jeg inn flere app'r ?  ( Kalender etc )

Mirrorlink;

Jeg får koblet til telefonen og får noen utvalgte Skoda app'r til å fungere. Men hva er egentlig hensikten med denne ? Får jeg ikke opp noe på selve skjermen i bilen ? 

Smargate;

Egentlig samme Spørsmål som Mirrorlink. 

 

Så litt generelt;

Jeg ønsker og vise skjermen fra telefonen på skjermen i bilen. Er det mulig ? ( Type AirPlay etc )

Også ønsker jeg video i fart. ( har fylt opp jukebox med masse musikk videoer.... )

Takk for eventuelle svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig avhengig av hvilken mobil du har, og har enda større betydning om du har type Android eller iPhone, iPhone er definitivt enklere å koble sammen med bilen enn hva Android mobilene er, hvilke muligheter det er Windows mobiler vet jeg ikke.

Det meste er vel greit forklart i instruksjonsboka, om du har Columbus Infotainment systemet så finner du nettversjonen her,

http://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/no/Superb_3V/11-2015/Infotainment/Columbus/B8_Superb_Columbus_InfotainmentSystem_Navigation.pdf

 

Når det gjelder video i fart, så tror jeg ikke det er en mulighet etter hva selgeren sa til meg av sikkerhetsmessige årsaker. Mulig det kan kodes om, men det krever at enten du eller noen andre kobler bilen til en pc med riktig kabel, program og koder. Dette er noe jeg har lest om, jeg kan ikke dette med koding selv i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å ikke bruke Carplay av flere grunner, rett og slett fordi Amundsens navigasjon, musikk og telefontjenester er bedre enn Carplay.

Men du spør om hvordan legge til apper i Carplay. Trinn 1 er å laste de ned via Appstore på vanlig måte, og så dukker de opp i Carplay hvis de er godkjent av Apple til bruk i bil. Hvilket de aller færreste er.  

Hvis man ringer mye ut fra bilen vil nok Siri være et godt verktøy, og hvis man har mye Offlinemusikk fra Spotify, så er det litt ekstra nytte i Carplay. Ellers ikke.

Jo, en annen viktig grunn til ikke å bruke Carplay er at blåtanntilkoblingen forsvinner. Sånn at om min telefon er tilkoblet Carplay vil fruens telefon ikke være tilkoblet handsfree.

En tredje grunn er at den må kobles til vha kabel :-(

 

Terje55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...