Gå til innhold
Tor2r

Ladbar hybrid fra Skoda


Anbefalte innlegg

For folk som liker hybrider og annet med EL, så er jo ikke akkurat Skoda det store merket, eller, merket i det hele tatt per nå :)

Men, det blir det snart slutt på. Først ut er Superb, fra og med 2019 modellen. Samme teknikk som man finner i Passat GTE. Etter dette vil flere modeller følge på.

Les litt mer her: http://www.tv2.no/broom/8755697/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, CitizenX skrev:

Har du noen gang spurt en som har en ladbar hybrid om forbruk? Det har jeg og får aldri noe fornuftig svar :P

hehe, det er forsåvidt sant! Har selv testet et par ladbare hybrider, den jeg har kjørt mest er Outlander Phev..fikk vel strengt tatt ikke noe lavt forbruk i det hele tatt. unntatt den gangen jeg flyttet bilen fra forsiden til baksiden av huset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man kort vei til jobb, mulighet til å lade begge steder, OG klarer å være strukturert nok til å gidde å sette i ladekabel etter hver tur.... Da tror jeg ladbar hybrid er veien å gå!

Når det kommer til teknologien fra Passat GTE, så håper jeg denne er noe videreutviklet på 2 områder! 

1* Den BØR/MÅ fungere i all slags temperatur, og ikke ha en sperre på -10 grader eller hva som er sperra på Passat/Golf!

2* Batterikapasiteten bør være økt! 50km med optimistisk mål, men kanskje 30-35km som reelt, er i det minste laget.. Hadde 50km vært det reelle, da hadde det nok holdt for de aller fleste!  

Så da gjenstår det å se! Blir det bilbytte igjen med 2019 modell? O.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv @Salcin, jeg er helt enig med deg. :) 

 

Skulle det vært aktuelt med en ladbar hybrid for min del så må den reelle rekkevidden være et sted i mellom minst 50km, men gjerne opp mot 100km. Selv om jeg er klar over at det mest sannsynlig vil øke vekten betraktelig, og dermed gjøre at bilen vil ha et enda høyere forbruk om den blir kjørt med kun bensinmotoren.

Så savner jeg ærlighet i blant de fleste som har kjøpt seg en ladbar hybrid så langt, de oppgir jo stort sett aldri andre tall på bensinforbruk og rekkevidde for ren batterikjøring enn hva brosjyrene sier, og de vet en jo at stort sett aldri er hverken reelle eller slik det fungerer i praksis.

Heldigvis så finnes det en del tester som sier noe om det reelle forbruket og rekkevidden på batteriene, og de jeg har snakket med som har en hybrid vrir seg godt og unnvikende når jeg nevner det. Så bilen deres er nok ikke fullt så «grønn» som de ønsker enda, fordi kjører for mye til at batteriet holder til hele pendleturen, og da  merkes også den ekstra vekten til batteripakka for bensinmotoren de har (de jeg kjenner har VW Passat GTE.

Jeg hadde selv den samme bensinmotoren i min forrige bil (VW Golf 1,4/140hk TSi) i min forrige bil, og den var meget gjerrig på drivstoffet helt til vi lastet bilen full og hang en henger etter. Od da når en Passat er enda større og tyngre, og i tillegg har batteripakka montert, så blir det en tung bil. Og de jeg nevnte her kjører mye med fullalstet bil og da spørs det vel egentlig om de har valgt den rette løsningen for seg selv, men de reelle tallene vil de altså ikke fortelle til meg..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Salcin skrev:

1* Den BØR/MÅ fungere i all slags temperatur, og ikke ha en sperre på -10 grader eller hva som er sperra på Passat/Golf!

Jøss, den der var ny for meg ja. Passer her jeg bor, men store deler av Norge opplever jo -10 titt og ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...