Gå til innhold
Viking

Hva er alternativene til Kodiaq?


Anbefalte innlegg

Mange med meg som synes Kodiaq er en spennende bil! Men; ved en så stor investering så må alternativene også vurderes, det er klart. Dette blir spesielt viktig nå som Kodiaq-prisene snart kommer på bordet. 

Hvilke biler er å få med 4x4, 7 seter og automatgir? Nå og det nærmeste halvåret.

Selv vet jeg om:

  • Mitsubishi Outlander 

Og hva er alternativene i bruktmarkedet? Kanskje XC90?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kia Sorrento er et alternativ. Men den godt utstyrte varianten starter på 749.000,- Så ikke helt sammenlignbart prismessig.  

Ford Galaxy kommer jo også med 4x4 nå. Men jeg er langt i fra overbevist. Ikke tiltalende førermiljø i det hele tatt, og ikke spesielt billig. 

Endret av Viking
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommende Tiguan XL og nye X-Trail? Skal vel begge tilbys med 7 seter men vet ikke om du får automat og 4x4

 

Men slik jeg ser det pris/utstyrs messig er det strengt tatt ikke noen alternativ til Kodiaq. Å noen av disse har en max tilhengervekt som ei flua...

Endret av Razor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg vekker til live denne tråden igjen.... ^_^

Når det har gått opp for meg at Outlander PHEV får 2500,- i engangsavgift (!) fra og med 1.1.2017 (vs. ca. 200.000,- for andre suv'er), så må nok denne prøvekjøres. Har spurt forhandler om pris på toppmodell inkl. hengerfeste og vinterdekk idag. Vi kan nok kjøre opp i mot 100 % elektrisk på den hverdagslige "melkeruta" vår. Det blir noen kroner i året det. 

Ser en på prisene opp i mot Kodiaq, føles det som om man må betale 100.000,- for to ekstra seter..... Det er det ikke verdt! 

Edit: Da har jeg fått pristilbud på bil levert etter 1.1.2017 forutsatt at statsbudsjettet blir vedtatt som foreslått.

  • MITSUBISHI Outlander 5-s PHEV 4WD Instyle+ 469 765
  • Metallic Lakk 4 000
  • Vinterhjul alu 17" Nokianpiggfritt m/TPMS 23 500
  • Tilhengerfeste, fast 12 831
  • ENGANGSAVGIFT 5 235 (denne er visst litt høyere enn det bilnorge.no oppgir)
  • Sum før rabatt 522 331
  • Sum rabatt -7 331

Sum total 508 000,- ferdig levert

 

Endret av Viking
Fått pris.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, Razor. Vi klarer oss heldigvis fint med 1500 kg (hengeren vår er på 1000kg totalvekt).

Spurte selgeren om Outlander 7 seter automat diesel....

"De taes ikke inn til landet lenger med 7 seter diesel, fabrikken har satt opp prisen, samt at avgiften hopper opp 25.000 kr til nyttår, så da blir den rett og slett for dyr."

Må si jeg får assosiasjoner til at Kodiaq'en har blitt "for" dyr. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Viking skrev:

Sum total 508 000,- ferdig levert

Jøsses...er jo ingenting jo..sett i forhold altså.

Har prøvekjørt Phev for 1 år siden. Setene likte jeg ikke. Som å sitte på en benk bak. Samt at jeg synes det var noe knoting med knapper. Og at jeg aldri fikk noe særlig godt forbruk uansett hvordan jeg kjørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...