Gå til innhold
Gjest Swoopie

Diesel eller bensin?


Anbefalte innlegg

Gjest Swoopie

Sikkert diskutert mange andre steder i hytt og pine, men ikke her. I forbindelse med nybil-kjøp så er jeg usikker... 

Diesel er vel uaktuelt i storbyer med tanke på eventuelle forbud som truer.. Prisene stiger både på drivstoffet og avgifter..
Så har vel modellen motoren sitter i mye å si også..eller?

Jeg er i alle fall i tvil, men heller mot bensin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv gikk jeg altså for Bensin.. blant annet pga.:
- Mange korte kjøreturer. Til og fra jobb er bare 26 km.
- Tanke om at diesel kan bli uønsket i fremtiden og dermed vanskelig å selge

Så kan jeg se fordelene med:
- Litt mer stillegende
- Litt mer responsiv kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baldvindur

Har de siste årene kun kjøpt og vurdert Diesel. Ikke tenkt på Bensin en gang.. dette fordi jeg har tenkt på avgifter både bil og drivstoff, forbruk

Skulle jeg valgt nå så kanskje bensin? Bor i by og vil ikke risikere å måtte la bilen stå om det kommer begrensninger der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg ikke bor i noen storby så er det diesel for min del enn så lenge 
forbruket som teller

men... Skulle du kjøpt ny nå, hva da. Kjedelig å kjøpe diesel nå også flyr avgifter på diesel opp, slik at lavt forbruk ikke blir like lønnsomt kontra bensin.

Endret av Tor2r
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Har kjøpt ny st.vogn og var aldri tvil, det ble definitivt med bensin motor.

Har en del småkjøring, og det er ingen god kombinasjon med en dieselmotor. I tillegg så kjører jeg mange tusen km i året med en dieselbil (Transporter) i forbindelse med jobben, og har definitivt nok ‹‹diesel kakling›› å høre på der. Når jeg skal kjøre med privatbilen så vil jeg ha en mer responsiv bil, en motor som blir fortere varm, er mye roligere og behageligere å kjøre med, og jeg rett og slett stortrives med både bilen og motoren i bilen vi har kjøpt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 stk diesel, og blir nok det neste gang også! Bunndrag/moment, billig drivstoff, lavt forbruk og lyden er ikke lenger så ille som det var... Hører det ikke så godt inn lenge :-)

og kvalitetsmessig kommer jeg ikke til å merke så mye.. Da jeg skal selge den uansett i god tid før garanti går ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2016 at 20.59, Salcin skrev:

Har 2 stk diesel, og blir nok det neste gang også! Bunndrag/moment, billig drivstoff, lavt forbruk og lyden er ikke lenger så ille som det var... Hører det ikke så godt inn lenge :-)

og kvalitetsmessig kommer jeg ikke til å merke så mye.. Da jeg skal selge den uansett i god tid før garanti går ut :-)

du bor med andre ord ikke en en storby? :)

eller satser du på at det ikke blir tidviseforbud mot Diesel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Salcin skrev:

Bor ikke i en storby nei :-) Men i alle fall en av motorene er jo av euro6, så disse er jo lovet att skal unnslippe uansett :-)

Har ikke fått med meg det med euro6. Bor heller ikke i en storby :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...