Gå til innhold
Salcin

Post ditt bilde av Superb 3 med uoriginale felger!


Anbefalte innlegg

Som overskriften sier.... Har du Superb 3 med felger som er fine utover det som er originalt, så post gjerne bilde/bilder av dette her! 

Setter stor pris på mest mulig info om felgen, slik som ET, bredde og diameter!

Kan gjerne slenge med dekk dimensjon du bruker også for å få mest mulig info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare originale Skoda felger i 18" (sommer og vinter) og de er ikke akkurat så veldig spennende heller, hverken i utseende eller str, i tillegg til at de har vært vist frem mange ganger her inne tidligere.

 

Dette spørsmålet (eller forespørselen) her @Salcin tror jeg du vil få betydelig mer respons på i Skoda gruppa på FaceBook, for der er det mange med både 19" og 20" som er ganske flotte. Har vel sett at det har vært nevnt dekkdimensjoner helt opp i 255 bredde der i 20", uten at jeg husker profilen helt nå.

Har også sett en Lava Blue stasjonsvogn som benytter Audi R8 felger.

Så anbefaler deg å prøve på den gruppa i tillegg, det tror jeg vil gi deg betydelig flere forslag og bilder, eller så kan du selvfølgelig linke til denne tråden her på Facebook også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...
På 8.4.2017 den 19.12, PaulusA skrev:

Jepp, flotte felger! Men, er det plutselig viktigere enn kvaliteten på dekka?

Hvem har sagt kvaliteten på dekka ikke er viktig i denne tråden?  Samtidig så er min mening uansett att veldig dyre sommerdekk kjøper jeg ikke...  Med disse fartsgrensene i dette landet klarer de fleste dekk å holde bilen på veien :) Ser faktisk mest Ann støynivået på dekket :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Salcin skrev:

Hvem har sagt kvaliteten på dekka ikke er viktig i denne tråden?  Samtidig så er min mening uansett att veldig dyre sommerdekk kjøper jeg ikke...  Med disse fartsgrensene i dette landet klarer de fleste dekk å holde bilen på veien :) Ser faktisk mest Ann støynivået på dekket :) 

Helt enig @Salcin.

Har dekket lavt støynivå og riktig hastighetsmerking, så er en langt på vei. Men lite støy og god kvalitet har jo gjerne en tendens til å høre sammen, uten at det nødvendigvis ikke betyr at det finnes unntak :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men støy er sekundært hvis andre egenskaper er labre

Et stort problem med mange dekk er at de har så mye naturgummi at de blir harde før du rekker å slite de ut, da er de livsfarlige på våt vei.

Det kritiske for dekk er oppførsel på kald og våt vei, typisk norsk høst. Har opplevd mye rart av dekk av dekk der, særlig etter å ha brukt de et par år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, PaulusA skrev:

Beklager, men støy er sekundært hvis andre egenskaper er labre

Et stort problem med mange dekk er at de har så mye naturgummi at de blir harde før du rekker å slite de ut, da er de livsfarlige på våt vei.

Det kritiske for dekk er oppførsel på kald og våt vei, typisk norsk høst. Har opplevd mye rart av dekk av dekk der, særlig etter å ha brukt de et par år.

Ser det kan misforståes litt det jeg skrev.

Altså støy er det som betyr absolutt mest for meg ved valg av dekk, for det har med trivsel og komfort å gjøre, men det vil aldri gå på «bekostning» av andre viktige egenskaper, som bremselengder, grep på våt veibane, etc. Derfor la jeg også til at lite støy og god kvalitet gjerne hører sammen (og det gjør som oftest noe med prisen også).

Min bil er levert med dekk som gjør det meget bra i tester (på alle de viktige punktene, bortsett fra støy), men jeg ville aldri i livet ha kjøpt dem for egne penger, og det er av en enkel årsak S T Ø Y. Jeg bytta fra Nokian Hakkapeliitta R2 (piggfrie vinterhjul) og over til de medfølgende sommerdekkene nå i helgen, og kjøreturene nå er jo som å kjøre midtvinters i ÷20°C med piggdekk........ Dekka har godt grep både på vått og tørt underlag, men støyen tar jo nesten livet av all kjøreglede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det Pirelli du kalte det?

Dumt du sliter med støy, men da er vi ihvertfall noenlunde enige. Men, jeg vil personlig heller ha litt mer støy enn dårlig levetid. Dessverre henger dette litt sammen også.

Å gå fra piggfrie til sommerdekk er som oftest en nedtur, trikset er å kjøre pigg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei trikset er å ha rolige dekk både sommer og vinter, det gir maks kjøreglede, god komfort og meget gode kjøreegenskaper :) 

Yepp, de fleste Skoader er levert med Pirelli Cinturato P7, de er som nevnt gode dekk på de fleste punkter, bare ikke støy. Har sett noen nye Skoda nå med Bridgestone, men etter mine opplevelser med Bridgestone Turanza fra 3 fabrikknye Opler (01, 04 og 07) så var ikke det så bra. Men nå er jo det mange år siden, så de kan jo ha blitt betraktelig bedre siden den gangen.

Men jeg har en følelse av de fleste fabrikknye bilene blir levert med «budsjett» dekk, for at produsentene skal holde  kostnadene nede. Med tanke på hvor mange biler de selger, så vil det jo være enormt med penger i dette, men kan likevel hende at de hadde tjent mer på å levere bilene med gode og støysvake dekk, for da blir det høyere komfort i bilene, men det er sikkert et regnestykke som de med høyere økonomiutdannelse bestemmer.......

Personlig så hadde jeg kjøpt meg type GoodYear, Nokian, Conti, Michelin, for de bra og har gode egenskaper på alle underlag og har i tillegg merkbart mindre støy enn Pirelli. Har lest at noen mener Superb med 235/40-19" støyer mindre enn 235/45-18" (som jeg har) med de samme Pirelli dekkene, men det vet jeg ikke, jeg ville trodd det var motsatt med tanke på profilen (lavere og hardere), men det vet jeg som nevnt ikke noe om selv. Jeg har derimot prøvet en Superb med 235/45-18" GoodYear sommerdekk, og det ble jo en helt annen bil enn min, så valg av dekk har definitivt mye å si. 

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig enig med deg, men i "gamle dager" var jo ikke dekkstøy noe tema på sommeren bl.a. grunnet piggdekk og smalere sommerdekk

Min favorittleverandør av dekk er Michelin, gode og runde og bra levetid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hupp, 155/80-13" og hvis man tok det helt ut hadde jeg 175/70-13" og muskelservo. Ikke helt god stabilitet i 160 men vi visste ikke bedre ?

Savner ikke "gamle dager" jeg heller, og for meg er det 90-tallet (biler fra 77 og fremover)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...