Gå til innhold
Tor2r

Opel Ampera-e til 299.900


Anbefalte innlegg

Som bil nr 2 må jo dette være ett av de beste alternativene man kan ha! Lang rekkevidde, rimelig innkjøp, og uke altfor ille design (selv om jeg sliter litt med den siste der)... Får legge til att jeg får håpe Skoda snart klarer å komme med sin første elbil! Dem taper virkelig markedet å ikke henge med på hybrid/el markedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som nr. to er det vel det beste alt. nesten. Den tåler jo å stille opp på langtur dersom nr 1 er utilgjengelig. Selvfølgelig ikke pakke så mye med da.. 

Det kommer nok til å skje mye på el-bil fronten fremover. De som eier en 3-4 år gammel Leaf må vel selge den for deler til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset så er det bare et sertifikat, så her er det bare en bil. Om noe slikt som dette skulle ha blitt aktuelt for vår del, så må en jo ha denne rekkevidden (minst), tåle litt last og ikke minst ha plass til lasten også. Altså type Octavia str. med 5 - 600km rekkevidde, men det blir vel kanskje vanskelig.........

For lenger rekkevidde krever (som oftest) flere batterier, og det resulterer gjerne i mer vekt og plass tar de jo også, som igjen utover lastekapasiteten.

Så foreløpig er det kun en bensinbil som er aktuell for vår del, en ladbar hybrid kan jo bli det etterhvert, men foreløpig så er rekkevidden for kort der på el etter mitt behov og ønske....... Har nok noe med at en er litt gammeldags og må legge om litt kjørestil også, men er ikke overbevist enda i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv ikke kjørt EL jeg.... :| Eneste grunnen til at jeg ikke har slått til er at jeg har tenkt at når man først har kjøpt en EL-bil så er man rimelig stuck da det kan være litt vanselig å selge bilen igjen (untatt Tesla kanskje da)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har selv en Mercedes B Electric. Den kommer aldri til å vinne noen test på rekkevidde, batteri eller annet slikt, men helt genial og god bil å kjøre.

Som bil nr 2 trenger man normalt sett ikke fryktelig lang kjørelengde så hvorfor ikke kjøpe bil etter hva man liker? Det gjorde vi og har aldri angret.

Derfor kan man dele inn markedet i to: 1. De som kjøper bil etter rekkevidde og 2. De som kjøper bil som man vanligvis kjøper bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...