Gå til innhold
loovmo

lovmoos Superb Sportline 2.0 TDI 150hk DSG


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :) Her kommer en liten tråd om min Superb Sportline. Som overskriften sier, så er den av fargen rød. 150TDI DSG er motor og girvalget, så da er det ikke 4x4, men det behovet har jeg heller ikke xD Ellers av utstyr utenom det som er standard er det hengerfeste, el passasjerstol, sportsstyring, el bakluke, Canton Soundsystem, traffikskilt gjenkjenning, vinterpakke med webasto, baksetevarme å delingsnett. Pluss noe mer jeg ikke husker i farten :) Vinterhjulene er av merket Zito, 18x8,5" et35 med 225/45.18 Nokian Hakka8, kler bilen veldig godt synes jeg i allefall :D 

Planer har jeg jo å selvsagt9_9 Veldig lyst og bygge om eksos, så jeg får det istede for pyntelist bak, 20" sommerfelger, led i kurve/tåkelys, har planer om senk, men tror jeg dropper det da den egentlig er lav nok med sportsunderstellet. Utover det så er det jo ikke all verden og gjøre da, men så fort det blir tilgjengelig så skal jeg få tak i samme type solskjerming som jeg hadde på min Octavia 3, heldekkende netting på alle ruter bak b stolpe. Lurer også på å få tonet vinduene foran, så det blir likt som bak :) 

Ellers er jeg strålende fornøyd, kanontøft interiør og veldig gode stoler, så her gleder jeg meg stort til å fortsette å sitte å kose meg :) 

IMG_0675.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen @loovmo :) 

Gratulerer med ny flott bil :)

Var det lang vente/leveringstid på Sportline utgaven du bestilte deg?

Ser ut til at du har plukket deg ut en fin versjon, og har satt den sammen med enda litt mer ekstrautstyr.  Har du fått sammenlignet hvordan den er med tanke på sportsunderstellet, og en Superb med DCC i sport modus?

Eksos med et løp på hver side hadde jo blitt sprekt da, det er jo egentlig noe jeg faktisk synes ta en Sportline burde hatt fra fabrikk om jeg skulle være helt ærlig. Spreke felger som også passer godt bilen :) 

Håper du blir like fornøyd med denne som jeg er med den jeg har, ikke noe feil i det hele tatt etter 9 mnd og 20.000km, men jeg har kun en litt oppjustert Style versjon, og det er fordi jeg ikke var så begeistret for det brune skinninteriøret som var eneste alternativ når jeg bestilte min bil først i februar mnd.......  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet!

Veldig fin bil med sprekt fargevalg! Noe som jeg tipper mange liker, men ikke tør å velge :) Enig med deg ang grøfte/tåkelys... skremmende att Skoda enda ikke har klart å putte inn annet enn vanlig halogen der. Personlig har jeg prøvd diverse xenon-KIT og LED av ymse kvalitet på bilene jeg har hatt, og etter x antall brente motstander, pærer med dårlig lys så valgte jeg på min superb å sette innhalogen med xenonlook... Valgte disse: http://www.xenonkungen.no/no/halogen-parer/xenonlook-4700k/h7-xenonlook-4700k.html og har dem på begge bilene hjemme her nå, og er svært fornøyd! Solfilm på siderutene foran er nok også noe jeg hadde gjort asap på denne bilen da den atpå til har svarte detaljer, så dette hadde virkelig gjort seg! 

Eksos er vel noe som kanskje er litt er kostbar sak? Uten att jeg har sjekket det opp, men tøft er det B|

20", eksos, mørke ruter og atpå til en anelse senk så hadde vel bilen blitt rett og slett rå! Har selv også tenkt på 20" felger til våren, men ikke helt klart å bestemme meg for hvilke felger enda....

Uansett gratulerer med flott bil, så får vi håpe det kommer løpende oppdateringer i denne tråden dersom du gjør endringer på bilen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen @loovmo og gratulerer med snasen bil :D

Er selv stor fan av solfilm, særlig i kombinasjon med mørke/sorte lister rundt vinduer. Liker ikke krom egentlig. 

20" + litt senk hadde sikkert gjort seg. Dessverre bor jeg selv et sted hvor slikt oppsett er galskap :D

Hold oss gjerne oppdatert med endringer du gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2016 den 9.17, Superb lll skrev:

Hei og velkommen @loovmo :) 

Gratulerer med ny flott bil :)

Var det lang vente/leveringstid på Sportline utgaven du bestilte deg?

Ser ut til at du har plukket deg ut en fin versjon, og har satt den sammen med enda litt mer ekstrautstyr.  Har du fått sammenlignet hvordan den er med tanke på sportsunderstellet, og en Superb med DCC i sport modus?

Eksos med et løp på hver side hadde jo blitt sprekt da, det er jo egentlig noe jeg faktisk synes ta en Sportline burde hatt fra fabrikk om jeg skulle være helt ærlig. Spreke felger som også passer godt bilen :) 

Håper du blir like fornøyd med denne som jeg er med den jeg har, ikke noe feil i det hele tatt etter 9 mnd og 20.000km, men jeg har kun en litt oppjustert Style versjon, og det er fordi jeg ikke var så begeistret for det brune skinninteriøret som var eneste alternativ når jeg bestilte min bil først i februar mnd.......  :) 

Takk for det :) 

Bestilte 12 August, så ble vel ca 4mnd fra jeg bestilte til den sto hos oss på jobb :) 

Har jo prøvd å plukke med det mest nødvendige i allefall, og bl.a ting som egner seg veldig godt for salg den dagen den skal selges. Har ikke fått testet hvordan forskjellen er, men synes den er veldig god å kjøre, men nå liker jeg stivere biler, hadde sportsunderstell på Octavia'n jeg hadde, å skal aldri ha uten mer :D 

Ja, eksos burde absolutt være levert på sportline som standard. I mine øyne er en Sportline en Octavia RS, men i superb utførelse, å da skulle slik som eksos vært på stell :P 

Det er godt og høre! Er så langt veldig fornøyd, og gleder meg til og få på skiltene for så å begynne å bruke den litt mer som min egen :D Regner med det blir i morgen eller neste dag :) 

På 31.12.2016 den 10.25, Salcin skrev:

Hei og velkommen til forumet!

Veldig fin bil med sprekt fargevalg! Noe som jeg tipper mange liker, men ikke tør å velge :) Enig med deg ang grøfte/tåkelys... skremmende att Skoda enda ikke har klart å putte inn annet enn vanlig halogen der. Personlig har jeg prøvd diverse xenon-KIT og LED av ymse kvalitet på bilene jeg har hatt, og etter x antall brente motstander, pærer med dårlig lys så valgte jeg på min superb å sette innhalogen med xenonlook... Valgte disse: http://www.xenonkungen.no/no/halogen-parer/xenonlook-4700k/h7-xenonlook-4700k.html og har dem på begge bilene hjemme her nå, og er svært fornøyd! Solfilm på siderutene foran er nok også noe jeg hadde gjort asap på denne bilen da den atpå til har svarte detaljer, så dette hadde virkelig gjort seg! 

Eksos er vel noe som kanskje er litt er kostbar sak? Uten att jeg har sjekket det opp, men tøft er det B|

20", eksos, mørke ruter og atpå til en anelse senk så hadde vel bilen blitt rett og slett rå! Har selv også tenkt på 20" felger til våren, men ikke helt klart å bestemme meg for hvilke felger enda....

Uansett gratulerer med flott bil, så får vi håpe det kommer løpende oppdateringer i denne tråden dersom du gjør endringer på bilen! 

Takker for det :) 

Nå skal det sies at jeg er veldig glad i og skille meg ut litt, spessielt på bilfronten. Bilinteressen er stor, og det blir da litt "kjedelig" for meg å velge noe "alle andre" har ? 

Ja det er synd, men det kommer vel oppgradering på FL når den tid kommer :) Da Octavia FL og Kodiaq kommer med full led belysning! :) 

Eksos koster vel litt ja, men det må jeg nesten ha ? 20" hjul, å fått tonet framrutene i tillegg, så skal det bli en meget bra bil! Senk er jeg litt usikker på, får se hvordan det blir med 20" først :) 

Takk så mye, skal komme med oppdateringer så fort det skjer noe, men blir vel ikke stort før det nærmer seg sommersko føre ;) Men pærer skal bestilles i dag ?

17 timer siden, Tor2r skrev:

Velkommen @loovmo og gratulerer med snasen bil :D

Er selv stor fan av solfilm, særlig i kombinasjon med mørke/sorte lister rundt vinduer. Liker ikke krom egentlig. 

20" + litt senk hadde sikkert gjort seg. Dessverre bor jeg selv et sted hvor slikt oppsett er galskap :D

Hold oss gjerne oppdatert med endringer du gjør!

Takktakk :) 

Ja, jeg liker det selv også veldig godt ;) Ja jeg er enig der, men det er heldigvis smak å behag :D 

Bor vel strengt tatt på en plass der det egentlig ikke er så veldig gunstig jeg og, men bare må ha 20" i allefall ? senk får jeg se litt på som sagt, da den egentlig ser lav nok ut :) 

oppdateringer kommer så fort det skjer noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, loovmo skrev:

Takk for det :) 

Bestilte 12 August, så ble vel ca 4mnd fra jeg bestilte til den sto hos oss på jobb :) 

Har jo prøvd å plukke med det mest nødvendige i allefall, og bl.a ting som egner seg veldig godt for salg den dagen den skal selges. Har ikke fått testet hvordan forskjellen er, men synes den er veldig god å kjøre, men nå liker jeg stivere biler, hadde sportsunderstell på Octavia'n jeg hadde, å skal aldri ha uten mer :D 

Ja, eksos burde absolutt være levert på sportline som standard. I mine øyne er en Sportline en Octavia RS, men i superb utførelse, å da skulle slik som eksos vært på stell :P 

Det er godt og høre! Er så langt veldig fornøyd, og gleder meg til og få på skiltene for så å begynne å bruke den litt mer som min egen :D Regner med det blir i morgen eller neste dag :) 

Hehe, forstår veldig godt at det blir bra å få på egne skilter på bilen @loovmo :) 

Ja Sportline har det jo vært litt ventetid på, etter hva jeg har lest diverse steder, men 4 mnd var kanskje ikke så verst for en Sportline likevel? Jeg for min del var utrolig heldig med det meste, jeg bestilte bilen 08.02. og fikk den med skiltene på 21.03., så jeg kan ikke klage i det hele tatt. Vurderte en periode tidligere i høst å bestille en ny i L&K med litt større motor (vurderte da en 2,0/220hk versjon) enn den jeg har, men har foreløpig latt det være, og da var det faktisk snakk om opptil 9 mnd ventetid............

Jeg hadde sportsunderstell på min forrige bil (VW Golf st.vogn mk Vll 2014), og den merket jeg godt at var merkbart stivere (uten at det var ubehagelig på noen som helst måte) enn min Superb med DCC i sportmudus, men nå er det jo en ganske stor forskjell på disse bilene i størrelse og vekt også, og det gjør kanskje litt for hvor «stiv» en bil føles? Vet du noe om sportsunderstell og DCC kan kombineres?

Eksosen burde absolutt ha vært standard på Sportline synes jeg, merkelig at det kun er 2,0/280hk utgaven som har det som standard, for det er vel heller ikke noe en kan velge fra fabrikk på andre motoralternativer etter hva jeg vet?

Den er veldig sprek i Rød, og med sorte detaljer så blir det enda mer sportslig synes jeg, så litt ekstra toning på sidevinduene foran gjør seg absolutt, selv om alle de uniformerte ikke helt mener det samme.......... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...