Gå til innhold
AnneLi

Bruke Jukebox eller SD kort?


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Min frste post her på forumet.

Har en splitter ny octavia stasjonsvogn :x med Columbus.. hva er egentlig fordelene med å importere musikken over på Jukebox'en?? Kan jeg ikke like godt bare ha musikken på SD kortet?? Hva er best??

takk for svar alle dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baldvindur

Har selv ikke Columbus og ventet derfor å svare i tilfelle noe med skikkelig peil kom innom..

Jukebox har jo litt mer begrensninger for mengde lagrinsplass kontra SD. Men slik jeg forstår det er det lettere å sortere og lage spillerlister av musikken som er lagret på jukeboxen. Samtidig er det lett å laste inn musikk fra f.eks. CD'er inn på Jukeboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...

Jeg benytter kun SD-kortet til musikken jeg har med meg ut i bilen, og det fungerer helt ypperlig.

Eneste jeg ikke helt har funnet ut av er om det er noen maks str (i GB) på minnekortet en kan bruke til det, jeg benytter i dag et 16GB minnekort og det fungerer helt optimalt. Men vurderer å ta med meg mer av den relativt omfangsriks CD-samlingen jeg har, og da legge musikken litt mer i forskjellige mapper/sjangere etc. Og da må jeg nok øke str på SD-kortet, for å få lagt inn det meste av musikken jeg har.

Det er bare noe jeg vurderer å gjøre, for det blir en kjempejobb og bare legge musikken inn på pc (har nok minst 11 - 1.200 CD-plater og et hundretalls CD-singler, så det er ikke gjort i en brå vending å få inn den musikken ;)) , men hadde jo vært greit å vite om SD-kortet da.

 

Så er det noen som vet hvor stort minnekort (i GB) en kan benytte i Columbus Infotainment systemet, for jeg regner med at det er en begrensning her tilslutt for hva Columbus aksepterer av SD-kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Superb lll skrev:

(har nok minst 11 - 1.200 CD-plater og et hundretalls CD-singler, så det er ikke gjort i en brå vending å få inn den musikken ;)

Herrejemini for en samling! Ikke akkurat gjort over helga det der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tor2r skrev:

Herrejemini for en samling! Ikke akkurat gjort over helga det der ;)

Hehe, ja noen år med shopping av CD-plater har gjort at en har litt å gå i gjennom ja.......... ;) 

Det verste er at jeg har gitt bort 2 bæreposer med CD-plater til et familiemedlem i tillegg, så det har vært noen flere plater i «samlingen», men den jobben blir stor og jeg er ikke helt sikker på at jeg «gidder» å begynne med den engang. For de skal jo ikke bare inn på pc'en, de må jo sorteres og lages mapper til dem slik at en kanskje kan holde noen sjangere/musikkstiler fra hverandre, for her er det musikk som går fra nummeret inntil klassisk musikk til at nesten «piggtråen» kommer ut av høyttalerene, og da alt det meste i mellom der også av sjangere/stiler.......... 

Ikke vet jeg helt om Columbus vil lese kortet om det blir for mange mapper og/eller enkelt sanger heller, for det kan kanskje være begrensninger på antall sanger og/eller mapper, som at str på minnekortet vil begrense hva som leses av Columbus systemet. Blir ikke forundret om det f.eks. er stopp på 1000 sanger og det er jo ca 100 CD-plater, og ikke at det ikke er nok musikk for en stund, men da er det jo fremdeles en god del CD-plater igjen............

Så om en gjorde noe utav dette tilslutt, så kunne det jo vært greit å vite hvor stort minnekort (i GB) Columbus systemet faktisk støtter, så er det noen som vet dette? 

Og ikke minst om det er noen begrensninger på antall mapper og/eller sanger pr. minnekort, uavhengig hvilken str minnekortet har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig forsøke å se litt på dette her i dag, men når en så ex antall pappesker med CD-plater som en må gå i gjennom, og så legge inn en etter en på pc, så sortere og legge i mapper, etc, så lukka jeg rett og slett øya og døra til boden i det samme øyeblikket.

Det virker nesten som en håpløs oppgave, i hvert fall for en som er født helt uten tålmodighet. Jeg liker å holde på med noe for jeg er meget rastløs av meg, men å bare sitte å vente på at en etter en cd skal «rippes» inn på pc har jeg ikke tålmodighet til gitt Så det ser dessverre ut som om det får bli en annen gang det her................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2016 den 11.23, Tor2r skrev:

Du får ta det til sommeren når du har noen uker med fri :) for det der må jo ta lang tid? Ikke bare gi opp og bare bruke Spotify el. da? :)

 

Har jo et mål om å komme igjennom dette tilslutt, men noe tidsperspektiv tror jeg egentlig ikke at jeg skal oppgi her ;) 

Jeg har jo forsåvidt tiden for meg akkurat nå om dagen, men jeg har nok ikke helt den rette tålmodigheten for å gjennomføre dette, men en kan jo selvfølgelig ta litt og litt, og det tror jeg nok er veien å gå. Så får jeg håpe at jeg blir ferdig før tålmodigheten tar slutt, og alle CD-platene ender tilbake i eskene og inn i boden igjen............ ;) 

 

Spotify er et godt forslag @Tor2r, men jeg er nok litt for «gammeldags» til slike nymotens tjenester, hehe ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har ny Octavia med Amundsen/Bolero og tester nå musikk på harddisk over USB og på et lite SD-kort. Siden musikksamlingen min ligger ferdig rippet og lagt inn i Itunes på Macen, og manualen til Amundsen/Bolere sier at det støtter samme filformatet som  Itunes, m4a, tenkte jeg at det bare var å kopiere i vei. Men nei, Itunes-filene ville ikke bilen  vite noe av. På et nettforum fant jeg flere som plagdes med Itunes-filler, så jeg kjøpte et konverteringsprogram og konverterte direkte fra FLAC til m4a, med bitrate 340kpbs. Da jeg i sin tid rippet CDen til FLAC la jeg også inn en bildefil med albumcoveret. Og skulle du sett: Problemfri avspilling i nybilen  fra begge medier, den organiserer musikken etter både artist og album, og tøffest av alt, jeg kan bla i albumcoverene! Har bestilt et nytt, stort SD-kort og der får jeg plass til 700CDer i god kvalitet. Harddisker tåler visst ikke ristingen det uvergelig blir i en bil, så den blir permittert når kortet kommer. Trodde ikke jeg skulle bry meg om musikk i bil mer, men gromlyd og lettvint lagring av musikken ser ut til å endre den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Terje55 skrev:

Hei. Har ny Octavia med Amundsen/Bolero og tester nå musikk på harddisk over USB og på et lite SD-kort. Siden musikksamlingen min ligger ferdig rippet og lagt inn i Itunes på Macen, og manualen til Amundsen/Bolere sier at det støtter samme filformatet som  Itunes, m4a, tenkte jeg at det bare var å kopiere i vei. Men nei, Itunes-filene ville ikke bilen  vite noe av. På et nettforum fant jeg flere som plagdes med Itunes-filler, så jeg kjøpte et konverteringsprogram og konverterte direkte fra FLAC til m4a, med bitrate 340kpbs. Da jeg i sin tid rippet CDen til FLAC la jeg også inn en bildefil med albumcoveret. Og skulle du sett: Problemfri avspilling i nybilen  fra begge medier, den organiserer musikken etter både artist og album, og tøffest av alt, jeg kan bla i albumcoverene! Har bestilt et nytt, stort SD-kort og der får jeg plass til 700CDer i god kvalitet. Harddisker tåler visst ikke ristingen det uvergelig blir i en bil, så den blir permittert når kortet kommer. Trodde ikke jeg skulle bry meg om musikk i bil mer, men gromlyd og lettvint lagring av musikken ser ut til å endre den saken.

Kjempebra gjennomgang og orientering! Garantert flere som vil få bruk for denne infoen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...