Gå til innhold
Superb280hk4x4L&K

Aktivering av webasto med mobil


Anbefalte innlegg

Dette har jeg ikke hørt noe om, så kan desverre ikke svare noe på... men hadde jo vært flott dersom kilden din har rett B|

Gratulerer med rå skyss! Får håpe muligheten en eller annen gang byr seg på å få prøvekjørt en slik 9_9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har hørt at du får bestilt dette på passat 2017 modellene nå, og at det kan etterbestilles en liten sak som gjør det mulig for 2015-2016 modellene og få gjort det samme. Men hvordan status på dette er iforhold til Superb er jeg usikkker på, håper det kun er en software update da jeg henter ny Superb på fredag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være noen heksekunst, nei. Det må være en fysisk dings i bilen som kan håndtere telefonsignalene. Hvis ikke bilen har det nødvendige utstyret kan det ettermonteres.

https://www.webasto.com/no/markeder-produkter/personbil/ettermontering-varmer/kontrollelementene/thermo-call/

VW tar kr 3 690 for denne styreenheten med utstyr + montering. Jf:

https://www.volkswagenbutikken.no/shop/no/vw/dfreeeze-app-for-parkeringsvarmer-000054929-p

Det følger med en monteringsanvisning, men om dette er lett å gjøre selv tør jeg ikke si.

 

 

Endret av tobor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter at jeg oppdaget at VW-butikken på nett selger DFreeeze-pakken, spurte jeg min lokale forhandler om tilbud på dette. De skulle ha 9200,- for å gjøre dette, det var visstnok mer arbeid å gjøre dette på Superb/Passat enn for eksempel Golf :/ Vet ikke hva merarbeidet gikk ut på.

Rettet så forespørsel til Webasto, dette skal visst være easy-peasy hvis man kjøper deres ThermoCall-kit (3590+200 kr). Tenker å anskaffe dette og montere selv, men lurer på hvor mottaker (T91R) sitter? Jeg har en 2016 Superb 190 4x4 DSG L&K stasjonsvogn.

 

Edit: ringte forhandler og spurte hvor mottaker T91R sitter, de mente at den var i tak under haifinneantenne, men de var ikke helt sikre

Edit 2: ringte et annet Skodaverksted og spurte, de så på delefilm at mottaker står i bagasjerom på høyre side. Da står sikkert antenne i tak under haifinne. Ser ut som et lite h... å få demontert trekket :(

 

Endret av Jeagle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.webasto.com/no/markeder-produkter/personbil/ettermontering-varmer/kontrollelementene/interactive-thermo-call-app/

Her er en liten videosnutt og en del info om Thermo Call..

@Jeagle høres ut som det er mye jobb da.. men hadde vært veldig praktisk å hatt det! Rop gjerne ut dersom du gjør dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På ‎04‎.‎01‎.‎2017 den 14.49, Chrwith skrev:

Supert med konkrete tips:D, men er det noen som har prøvd denne saken? Og vet hva som skal til for å montere/sette opp denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Det koster 6600kr inkl mva  å få dette installert i en Skoda suberb.

man MÅ ha fjernkontroll til webastoen fra før, 

Tc4 kr 4375.-

Kabel sett ca kr 415.-

Abonnement fra telenor kr 250.-

Montering ca  1.2 time kr 1575.-

 

Dette blir til sammen kr 6615. Inkl mva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
På 16.1.2017 den 10.30, Jeagle skrev:

Etter at jeg oppdaget at VW-butikken på nett selger DFreeeze-pakken, spurte jeg min lokale forhandler om tilbud på dette. De skulle ha 9200,- for å gjøre dette, det var visstnok mer arbeid å gjøre dette på Superb/Passat enn for eksempel Golf :/ Vet ikke hva merarbeidet gikk ut på.

Rettet så forespørsel til Webasto, dette skal visst være easy-peasy hvis man kjøper deres ThermoCall-kit (3590+200 kr). Tenker å anskaffe dette og montere selv, men lurer på hvor mottaker (T91R) sitter? Jeg har en 2016 Superb 190 4x4 DSG L&K stasjonsvogn.

 

Edit: ringte forhandler og spurte hvor mottaker T91R sitter, de mente at den var i tak under haifinneantenne, men de var ikke helt sikre

Edit 2: ringte et annet Skodaverksted og spurte, de så på delefilm at mottaker står i bagasjerom på høyre side. Da står sikkert antenne i tak under haifinne. Ser ut som et lite h... å få demontert trekket :(

 

Hei.

Ble det så du monterte dette?

Tenkte å bestille thermo call til min 17 superb. Lurte derfor på hvor mye jobb dette evt. var.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...