Gå til innhold
Sjåføren

Kjøpe dashbordkamera


Anbefalte innlegg

Nytt år, nye sjanser og planer!

Jeg vurderer dashbordkamera på Octavia'n. Jeg har tittet på Blackvue DR-450, på grunn av størrelse og plasseringsvennlighet. Men er veldig usikker på om 1300 er riktig pris, og om det er "value for money".

Noen som har og kan komme med erfaringer og tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tobor skrev:

Jeg har ikke noen erfaringer. Men det er ikke noe å tjene på å kjøpe på Ebay når en tar hensyn til norsk moms. Det tyder på at den norske prisen er grei nok.  

Nei, liker ikke å handle på Ebay, men det er litt lite utvalg/begrenset med butikker i Norge og jeg er usikker på priser vs. kvalitet. Så det hadde vært kjekt å få litt innspill fra andre som har kjøpt, montert og brukt dashbordkamera. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv sett på  Blackvue DR-450-1CH, denne kommer uten GPS og jeg har tenkt om det kanskje hadde vært greit med GPS når man først skal ha kamera? Man får jo da med ruteinfo, fart og annet snacks...

Tenker at 1300 for et sånn kamera er greit når jeg ser hva annet som ligger ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg kjøpt meg kamera. Et Blackvue DR380 et-eller-annet, utgått modell. Kjøpt brukt til en hyggeligere pris enn nytt, bare for å prøve.

Det er utrolig lite og derfor enkelt å finne en skjult plassering, selv om frontruta er full fra før. Nå står det helt usynlig fra førerplassen. Lett å montere er det også.

Har bare prøvd litt filming i carporten, blir spennende å se hvordan det virker i fart.

DSC_3489.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig henger ledningen ned fra speilet og koblet på sigarettenneren. Det er litt kaldt og surt å mekke til en permanent strømtilkobling nå. Men planen er å finne en plass i sikringsboksen med strøm som følger tenningen (bare å finne sikringsboksen nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt litt liten tid til å forske på kameraet og filmingen de siste dagene, men nå har jeg fått lastet ned app'en og kikket på litt filmer. Mesteparten av kjøringen har det vært vått og mørkt. Det ser ut som om å lese bilskilt kan være utfordrende i mørke med motlys og dråper/regn på ruta. Det blir strølys og det forstyrrer detaljer i bildet. Men på tørt vindu går det greit. Nå har jeg renset vinduet skikkelig, clayet og vasket, det vil kanske hjelpe.

Artig at kameraet har GPS, får opp både fart og kart i app'en. Kartet viser kjøreruten og aktuell posisjon til enhver tid..... Ingenting å diskutere hvis det skulle oppstå noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...