Gå til innhold
grenness

S3 2,0TDI 190hk remap..?


Anbefalte innlegg

Noen som har "gjort noe" med sin 190hk TDI-motor..? :-)

Er jo greit med krefter i den fra før av, men 'mye vil (ofte) ha mer'...

Noen som har foretatt en remap av ECU?

Noen som synes det er bekymringsfullt at DSG-kassen visstnok har en grense på 400Nm, som er nøyaktig det motoren leverer..? Har hørt fra flere i remap-bransjen at det er så store sikkerhetsmarginer at det neppe er noe problem så lenge man velger seriøse remap-løsninger.

Andre ting - effektanlegg, større turbo, større intercooler, slike ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg ikke peiling på i det hele tatt, men jeg har et lite spørsmål likevel.

Vet du om det er den samme DSG kassa på på VW 190hk og 240hk TDi motorene?

Grunnen til at jeg spør er at i240hk TDi motoren har et dreiemoment på 500nm vs 400nm på 190hk motoren .Så om det er den samme DSG kassa så burde den jo tåle det, under forutsetningen av at det er den samme DSG kassa som sitter i Skoda også da selvfølgelig.

Men det spørs vel hvordan det er med garantien om en foretar en forandring av hk og nm, eller noe av det andre du vurderer? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra denne oversikten så konkluderer jeg med at det i Superb 190hk TDI med 6 girskasse så er det DQ250-kassa med max 400Nm som sitter i den.
https://en.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox#List_of_DSG_variants

I Passat TDI 240hk er det en 7-trinns DSG så langt jeg har funnet ut, ergo tipper jeg at kassa er DQ500 i 240-hesters TDI'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...