Gå til innhold
oarnoe

Kodiaq roadshow


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Noen som har fått med seg Kodiaq - Norgesturné? Bilder eller andre opplevelser?

I går var Kodiaq her:
Møller Bil Etterstad 17:00 - 19:00
Møller Bil Rud 17:00 - 19:00

I dag er det her:
Autoria Ski AS 17:00 - 19:00
Albjerk Bil Lier 17:00 - 19:00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så og prøvesatt hos Skoda Etterstad i Oslo på mandag. Fin stor bil som gir et godt og solid inntrykk. Interiøret virker "påkostet" og det er en romslig bil med et hav av bagasjeplass, ihvertfall inntil sete 6 og 7 tas i bruk. Angrer ikke på at jeg bestilte denne bilen! Så langt har ingen fått bekreftet produksjons eller leveringsdato. Kun indikasjon om antatt levering juni-ish.
 

Endret av Vandreren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Vandreren skrev:

Så og prøvesatt hos Skoda Etterstad i Oslo på mandag. Fin stor bil som gir et godt og solid inntrykk. Interiøret virker "påkostet" og det er en romslig bil med et hav av bagasjeplass, ihvertfall inntil sete 6 og 7 tas i bruk. Angrer ikke på at jeg bestilte denne bilen! Så langt har ingen fått bekreftet produksjons eller leveringsdato. Kun indikasjon om antatt levering juni-ish.
 

Hørte selgeren jeg snakker en del med også var meget imponert over Kodiaq, den er påkostet og gir et veldig godt første inntrykk. Synd at det ikke passer for meg når den kommer til forhandleren i nærheten av meg, for den kunne jeg virkelig tenkt meg å se/oppleve med egne øyne, selv om jeg nok er mer typen for stasjonsvogner. Men en skal aldri si aldri har jeg jo lært så langt i livet.......... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Vandreren skrev:

Så og prøvesatt hos Skoda Etterstad i Oslo på mandag. Fin stor bil som gir et godt og solid inntrykk. Interiøret virker "påkostet" og det er en romslig bil med et hav av bagasjeplass, ihvertfall inntil sete 6 og 7 tas i bruk. Angrer ikke på at jeg bestilte denne bilen! Så langt har ingen fått bekreftet produksjons eller leveringsdato. Kun indikasjon om antatt levering juni-ish.
 

Høres bra ut. bestilte Kodiaq før jul og skal liksom få den levert i april. Har ikke bestemt farge og interiør enda.

Hva slags farge og type interiør er det på roadshow bilen?

Kan ikke se på den selv når den er innom her i februar men kan jage madammen innom forhandler for å se på den :)

Endret av Dr. Strangepork
trykkleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har sett på bilder og lest, så skal det være en hvit 7 seter med panoramatak og en grå 5 seter Kodiaq på tur,. Ser ut til at det er panoramatak på den grå også, men vanskelig å si om det er sort glasstak eller bare refleksjoner i taket på de bildene jeg har sett, litt for mørke bilder og lave kameravinkler til å avsløre alt dessverre........

Men vil jo nesten bli litt forundret om de ikke har valgt Style og det meste av utstyret som er tilgjengelig for å vise det frem, men det er som sagt kun hva jeg tror.........

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var å så på beistet i går. Ja, bilen var stor :)

Bilen som var på det roadshowet jeg var på var Style utstyrspakke, Quartz Grey, 5 seter, 19" felger Triglav Antrasitt. Det var ikke panorama tak i den bilen. Bilen er utstyrt etter Sveriges Style og har derfor del skinn seter.

Bagasjerommet var stort og ved hjelp av et A4 ark så estimerte jeg at dybden i bagasjerommet var ca. 5-10 cm kortere enn Octavia. Allikevel virket rommet større i Kodiaq, mulig det er pga. bredde og høyde. Når vi skjøv de bakre setene frem så var Kodiaq vinneren.
Noe jeg ser på som viktig er at det i motsetning til Octavia nå er mulig å lukke bakluken fra førersetet.

Det var behagelig og praktisk å kunne endre vinkelen på ryggen i baksetet. Jeg likte også at ryggen låser seg når den legges ned. Da fører setet ble kjørt så langt bak som mulig med normal vinkel på ryggen hadde en mann (gjetter han var ca. 185) i baksetet fortsatt et par cm klaring til knærne.
Det som likevel var temaet for flere jeg snakket med var at det var for lite plass for en familie på fem med flere barneseter. Argumentene var at det midtre setet var for smalt og plassen bak ikke var bred nok.

Det var en kamp om førersetet og derfor hadde jeg ikke mye tid der. Setene var behagelige, men jeg trenger nok litt tid til å bli vandt med å sittestillingen i en SUV.

Premium følelsen av bilen er tilstede, den ga meg samme inntrykk som Superb - og det virket som at den var litt mer påkostet enn Octavia. Likevel er det (som forventet) noe mer plastikk enn i VW bilene. 
Da jeg så bildene av siste Passat likte jeg de veldig godt, men da jeg så bilen live så syntes jeg at fronten var litt butt. Akkurat det samme var det med Kodiaq.

Totalt sett så er jeg veldig imponert! Jeg gleder meg til å få denne bilen - Ja, etter en utrolig lang prosess med leasingselskapet så er bilen i bestilling! Gleder meg også til prøvekjøring i mars.
Av informasjon om leveringstid så ble jeg fortalt at "Barnepakken" har produksjonsstart uke 11, og el. seter uke 13 (mulig det var 14, men jeg husker ikke helt). Bilen min kan leveres tidligst uke 19, men jeg forventer levering i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Arooo skrev:

Jeg var å så på beistet i går. Ja, bilen var stor

Takk for kjempebra gjennomgang av bilen @Arooo! Dette lover jo veldig bra. Er spent på å få testet bilen selv. Jeg bor 2-3 timer unna forhandler så jeg fikk ikke med meg roadshow nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg veldig til de kommer her til Haugesund 8. Februar! Er selv 2m høy så er veldig spent på hvordan jeg vil sitte i denne da dette er avgjørende for evt kjøp/leasing. Plass til barneseter er og vesentlig da både far og barn må sitte godt!

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ooinaru skrev:

Gleder meg veldig til de kommer her til Haugesund 8. Februar! Er selv 2m høy så er veldig spent på hvordan jeg vil sitte i denne da dette er avgjørende for evt kjøp/leasing. Plass til barneseter er og vesentlig da både far og barn må sitte godt!

Tro om det blir muligheter for å teste barnesete i den? Er selv avhengig av 2 bakovervendte i noen år til. Og du som er 2m bør jo bli en fin max test :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Tor2r skrev:

Tro om det blir muligheter for å teste barnesete i den? Er selv avhengig av 2 bakovervendte i noen år til. Og du som er 2m bør jo bli en fin max test :)

Har hatt to bakovervendte i Octaviaen min så kan da ikke være noe problem i Kodiq hvor du kan skyve hele midtre seterad bakover?? I bredden går det jo med to men en tredje person får ikke plass mellom de to sete i Octavia i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tor2r skrev:

Tro om det blir muligheter for å teste barnesete i den? Er selv avhengig av 2 bakovervendte i noen år til. Og du som er 2m bør jo bli en fin max test :)

Absolutt! Har Octavia 2014 mod pr dags dato men har et ønske om å sitte høyere også. Regelen ift lengde er for min del er at jeg skal kunne sitte greit bak meg selv, altså når jeg har justert førersetet til meg selv og så sitter bak det igjen. Det vil og gi en fin indikasjon for hvor god plass det vil være til et større barnesete der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det Roadshow i Skien med mange nysgjerrige, det ble her lansert 2 «VIP tilbud» Pakke 1 gir en kundefordel på 30.600 hvor en får drivstoff og forsikring i 1 år, samt 3 års serviceavtale samt rabatt på vinterhjul. Pakke 2 gir en kundefordel på 28.000 og består av 25.000 i avslag på bilen og rabatt på vinterhjul. Med andre ord penger å spare på å handle under visningen, men det er mulig en greier slike avslag om en møter opp på andre tidspunkter også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Roadshow på Kokstad idag. Den Quartz Grey 5-Setern som ble vist frem. Fikk en enda bedre følelse etter å ha sett bilen live og prøvesittet i forhold til alle testene som ligger ute på YouTube. Bra kvalitet på interiøret og gode seter (stoff/delskinn). Jeg satt fremme da han i baksetet (på 193cm) ba meg kjøre sete helt bak. Han ble imponert over at han fortsatt hadde plass bak selv om knærne såvidt touchet setet foran. Bilen fremstår som meget lekker med et hav av plass i baksetene. Ingen tvil om at jeg gleder meg til min kommer. 

Vi som allerede hadde bestilt bilen ble invitert 1 time før alle andre og kunne bruke god tid uten kø når vi prøvesatt bilen. Stort pluss fra forhandler da det var over 400 påmeldte på selve showet. 

Triglav felgene i antrasitt var kule, men blir ikke tilgjengelig før om veldig lenge, mulig mot slutten av året. 

IMG_0973.JPG

IMG_0974.JPG

IMG_0975.JPG

IMG_0981.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Kengen skrev:

Var på Roadshow på Kokstad idag. Den Quartz Grey 5-Setern som ble vist frem. Fikk en enda bedre følelse etter å ha sett bilen live og prøvesittet i forhold til alle testene som ligger ute på YouTube. Bra kvalitet på interiøret og gode seter (stoff/delskinn). Jeg satt fremme da han i baksetet (på 193cm) ba meg kjøre sete helt bak. Han ble imponert over at han fortsatt hadde plass bak selv om knærne såvidt touchet setet foran. Bilen fremstår som meget lekker med et hav av plass i baksetene. Ingen tvil om at jeg gleder meg til min kommer. 

Vi som allerede hadde bestilt bilen ble invitert 1 time før alle andre og kunne bruke god tid uten kø når vi prøvesatt bilen. Stort pluss fra forhandler da det var over 400 påmeldte på selve showet. 

Triglav felgene i antrasitt var kule, men blir ikke tilgjengelig før om veldig lenge, mulig mot slutten av året. 

IMG_0973.JPG

IMG_0974.JPG

IMG_0975.JPG

IMG_0981.JPG

Det er sikkert den samme de viste frem her i Haugesund :) veldig god plass til meg og som er 2m høy! Fikk også kvalitetsfølelse av den og gleder meg veldig til min kommer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...