Gå til innhold
Tor2r

Mine felger/oppsett


Anbefalte innlegg

Det er alltid mange spørmål om hva slags felger som passer både med tanke på størrelse og utseende.

Post dine bilder og skriv evt. litt om:
- Bil modell og år
- Felg merke/modell
- Størrelse, bredde og ET/innpress
- Dekk størrelse

Senkesett montert? Kom med info, mange har spørsmål

Endret av Tor2r
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Hei !

Har nett kjøpt meg denne bilen.

Superb 2011.mod. Eg er på jakt etter felger. Tidligere bil var ein ford mondeo mk4 med 245 / 30 - 20"

Det er uaktuelt å ha noko mindre enn 40 profil, då eg nylig er blitt familiefar og ønsker komfort ilag med kul og fin bil.

Eg har kontrollert med vegvesenet og dekkalkulatorer at eg kan ha:

225 / 40 - 19"

Vil helst ha Zito WP111 WB  men denne typen felg får du ikkje i mindre bredde enn 8.5"  er det nokon som har erfaring med 225 / 40 - 19" på 8,5" felger.

Korleis blir det med dekkstrekk ?

 

Takk for alme svar

94_2055419957.jpg

WP111_BW_001W.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Skoda Superb 2016 Style 1,8/180hk DSG 7 Moon White Metallic, DCC adaptivt understell med original senking på 10mm.

20160518_113820.jpg

Sommerdekk og felg

Sommerdekk:

  • Pirelli Cinturato P7
  • 235/45-18"

Felger:

  • Cassiopeia Sort høyglans
  • 8,0Jx18", innpress 44mm,
  • Original Skoda felg

 

20160321_160700-1.jpg

Vinterdekk og felg

Vinterdekk:

  • Nokian Hakkapelitta R2 (piggfri)
  • 235/45-18"

Felger:

  • Modus Sølv (std.felg for Style utstyrsversjon)
  • 8,0Jx18", innpress 44mm
  • Original Skodafelg

 

Valgte å benytte std. felgene for Style utgaven som vinterfelger, og kjøpte noen andre felger med litt kontraster i til sommerdekkene som jeg synes passet godt til den hvite bilen.

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tor2r skrev:

Superben er best i hvit altså, flotte biler dere har der.

@Salcin, Gjorde seg også med svart skiboks. Er det bare skygge eller er taket foliert sort?

Fine felger!

Er derfor boksen er svart, fordi tak og speil er foliert svart, samt sideruter foran b-stolpen er sotet likt som resten av rutene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte kanskje vinduene foran b stolpen var litt mørkere, men var litt usikker pga skygge/lys på bildet. Gjør seg veldig bra!

PLaner om å gjøre noe liknende med superben som kommer, den er jo i Business grey var det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Tor2r skrev:

Ja, jeg tenkte kanskje vinduene foran b stolpen var litt mørkere, men var litt usikker pga skygge/lys på bildet. Gjør seg veldig bra!

PLaner om å gjøre noe liknende med superben som kommer, den er jo i Business grey var det ikke?

Stemmer det, ja, blir nok det samme der, pluss foliert grill, lister rundt alle ruter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en veldig fin Superb du har også @Salcin :) 

Det var stilig med sort tak og ekstra soting på de fremste siderutene, det gir en mye bedre helhet.

Skal bli spennende å se hvordan din neste Superb også blir @Salcin :) 

 

Så også en helhvit Octavia med helt sorte vinduer for noen dager siden, den var meget spesiell. Hvit bil, hvit takboks, hvite lister, hvit grill, hvite takrails og hvite felger. Var så ren og blank som bare det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Superb lll skrev:

Så også en helhvit Octavia med helt sorte vinduer for noen dager siden, den var meget spesiell. Hvit bil, hvit takboks, hvite lister, hvit grill, hvite takrails og hvite felger. Var så ren og blank som bare det :) 

Oi, såpass helhvit ja. skulle knipsa bilde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skulle jo det, men den kom i møte med meg når jeg stod i kø, så fikk ikke tid til å reagere i det hele tatt før den var forbi gitt........

Er for gammal og treig i reaksjonen for tiden, og derfor er nok ikke en VRS det rette heller for meg, som jeg skrev i et annet innlegg her at jeg vurderer............. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...