Gå til innhold
Superb lll

Adaptive Frontlight System AFS)


Anbefalte innlegg

Leser at flere (inkludert meg selv) stusser over hvor langt til venstre det venstre nærlyset lyser når lysbryteren står i Auto, og har fått skrevet ut en PDF.fil fra forhandleren som virkelig forklarer dette, men den er over så mange ark at jeg ikke scanner inn alt dette.

Men jeg fikk også en link som også viser mye av funksjonene og som også viser hvor til venstre dette systemet også lyser på denne bilen. Det er Hella og en Mercedes dette kommer fra, men systemet fungerer jo ganske så likt på de fleste biler med dette systemet.

Det ligger også flere videoer på Youtube om dette, og det var faktisk ganske greit å se dette i praksis fra andre biler også, for nå vet jeg at det fungerer som det skal i min egen bil, selv om jeg til tider virkelig lurer på om det virkelig skal lyse så mye ut til venstre......

 

Vet ikke om noen av dere andre synes denne kunne informere litt bedre om hvordan AFS fungerer i praksis?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest veldig mye om att folk synes det lyser for mye til venstre,  men personlig synes jeg att lyset er akkurat der hvor jeg vil ha det... føler jeg har god sikt der jeg trenger med dette systemet!  Er sjelden jeg kjører der hvor det ikke er gatelys, men de få gangene så imponerer lyset meg voldsomt! Har alltid godt lys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har etterhvert blitt vant til dem jeg også @Salcin :) , men jeg synes det var veldig uvant i starten og synes vel om jeg skal være helt ærlig at de lyser vel mye til venstre enda. Men det er til utrolig god hjelp når det er mørke veier og dårlig sikt, prøver i ny og ne og sette lysbryteren i «nærlys-posisjonen» bare for å prøve litt, men jeg slår den nå fort tilbake til Auto igjen.

Om jeg hadde fått bestemme selv så hadde jeg valgt en posisjon midt i mellom fullt til venstre og rett frem, men det er dessverre ingen mulighet, så da står lysbryteren for det meste i auto.

Ellers så er jeg helt enig med deg, det er meget gode lys på Superb :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det stort sett fungerer greit, men synes det blir lite lys framover når det er mørkt, regner og man kjører i 80 sone. Har ikke bruk for lys langt uti skauen hvis elgen står midt på veien. Nå har jeg heldigvis ekstralys som bøter på dette, men før det fant jeg ut at det va greit å gå bort fra AUTO i slike tilfeller. AFS-lys er sånt man savner når man kjører en bil uten dette utstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...