Gå til innhold
Myklebust

Medfølgende utstyr ved levering


Anbefalte innlegg

Går og venter på ny Superb L&K stv  (forventet lev. uke7) og lurer på hva av utstyr/tilbehør som blir levert standard med bilen, tenker på matter, lastenett o.l

Synes de borrelås vinklene til sikring av bagasje var geniale når jeg prøvekjørte men finner de ikke i skodabutikken, kan dette være pga de leveres med bilen som standard?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk Octavian i 17 ble den levert med gummi matter og lastenett, men lastenett var en del av style pakken mener jeg. De vinklene du tenker på fulgte også med. Sirlig festet i bagasjerommet

Endret av Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Helge skrev:

Når jeg fikk Octavian i 17 ble den levert med gummi matter og lastenett, men lastenett var en del av style pakken mener jeg. De vinklene du tenker på fulgte også med. Sirlig festet i bagasjerommet

Det var lastenett i min nye Scout, men jeg bestilte ikke noe stylepakke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen @Myklebust :) 

 

Det som er standard finner du jo på utstyrslistene til Skoda,.

http://www.skoda-auto.no/SiteCollectionDocuments/Car models/2016/prisliste/skodapriser_superb_201608.pdf

Dette har forandret seg litt siden jeg bestilte min bil i fjor vinter, da lå også delingsnett som standard for L&K, men det gjør det ikke lenger ser nå ser jeg. Standard på L&K er jo tekstilmatter, men de pleir normalt å legge ved gummimatter i kupéen på gulvet og en fin liten matte over kanalen til bakakselen.

Vinklene er satt fast i lasterommet på min bil, så de følger med.

 

Lastenett er ikke standard, men kan kjøpes som ekstra utstyr.

Gummimatte i lasterommet er noe jeg anbefaler deg i ta med, det gjør det mye enklere å holde både tørt og rent på teppet i lasterommet, ulempen er selvfølgelig at lastevinklene ikke kan benyttes fordi borrelåsen ikke virker på en gummi/plastikkmatte, men den beskytter veldig godt.

Folie eller støtfangerbeskyttelse er også noe jeg anbefaler deg å legge på, for øverste delen av fangeren kan fort bli ripete av det en drar med seg ut/inn av lasterommet.

Mer utstyr finner du her,

http://www.skoda-auto.no/SiteCollectionDocuments/Car models/2015/tilbehor/tilbehor_nye_superb_latest.pdf?latest

Andre ting er skvettlapper foran og bak, det tar bare noen få uker/mnd med kjøring i Norge før kanalene og fangeren bak nesten er helt «sandblåst» og lakken er ødelagt om du ikke har montert det. De beskytter omtrent ingenting for skitt og søle, men de beskytter meget godt for steinsprut og «sandblåsing».

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet!

Jeg tror og har hørt att forhandlere varierer noe? Altså noen er "snillere" enn andre? Uten att jeg vet dette helt sikkert!

Vinklene med borrelås er standard og utrolig praktiske!

Personlig fikk jeg med lastenett, gunmimatter og stoffmatter da jeg fikk min L&K. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Salcin skrev:

Hei og velkommen til forumet!

Jeg tror og har hørt att forhandlere varierer noe? Altså noen er "snillere" enn andre? Uten att jeg vet dette helt sikkert!

Vinklene med borrelås er standard og utrolig praktiske!

Personlig fikk jeg med lastenett, gunmimatter og stoffmatter da jeg fikk min L&K. 

Får håpe de er "snille" på Forus da :) 

4 timer siden, Superb lll skrev:

Hei og velkommen @Myklebust :) 

 

Det som er standard finner du jo på utstyrslistene til Skoda,.

http://www.skoda-auto.no/SiteCollectionDocuments/Car models/2016/prisliste/skodapriser_superb_201608.pdf

Dette har forandret seg litt siden jeg bestilte min bil i fjor vinter, da lå også delingsnett som standard for L&K, men det gjør det ikke lenger ser nå ser jeg. Standard på L&K er jo tekstilmatter, men de pleir normalt å legge ved gummimatter i kupéen på gulvet og en fin liten matte over kanalen til bakakselen.

Vinklene er satt fast i lasterommet på min bil, så de følger med.

 

Lastenett er ikke standard, men kan kjøpes som ekstra utstyr.

Gummimatte i lasterommet er noe jeg anbefaler deg i ta med, det gjør det mye enklere å holde både tørt og rent på teppet i lasterommet, ulempen er selvfølgelig at lastevinklene ikke kan benyttes fordi borrelåsen ikke virker på en gummi/plastikkmatte, men den beskytter veldig godt.

Folie eller støtfangerbeskyttelse er også noe jeg anbefaler deg å legge på, for øverste delen av fangeren kan fort bli ripete av det en drar med seg ut/inn av lasterommet.

Mer utstyr finner du her,

http://www.skoda-auto.no/SiteCollectionDocuments/Car models/2015/tilbehor/tilbehor_nye_superb_latest.pdf?latest

Andre ting er skvettlapper foran og bak, det tar bare noen få uker/mnd med kjøring i Norge før kanalene og fangeren bak nesten er helt «sandblåst» og lakken er ødelagt om du ikke har montert det. De beskytter omtrent ingenting for skitt og søle, men de beskytter meget godt for steinsprut og «sandblåsing».

 

Takk for gode tips, folie på bakfanger er bestillt allerede. Skvettlapper er en ting jeg ikke har tenkt på. Har noen bilder som viser disse?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående skvettlapper, så er jo dette en smakssak... personlig ville jeg ikke vurdert og ikke hatt det foran.. men bak ville jeg ikke hatt det (har forøvrig ikke det heller)... bilen har ett mye tøffere utseende uten det bak, selv om underkanten av bakfanger da får litt steinsprut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Myklebust skrev:

Takk for gode tips, folie på bakfanger er bestillt allerede. Skvettlapper er en ting jeg ikke har tenkt på. Har noen bilder som viser disse?

Bare hyggelig :)

Her er bilde av min bil med skvettlapper både foran og bak, så får du selv avgjøre hva du synes. Det er ikke «estetiske smykker» dette her, men du verden som de beskytter nedre del av kanalen og underdelen av støtfangeren bak for steinsprut og «sandblåsing».

2016-10-07 08.12.40.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Myklebust skrev:

Får håpe de er "snille" på Forus da :) 

Takk for gode tips, folie på bakfanger er bestillt allerede. Skvettlapper er en ting jeg ikke har tenkt på. Har noen bilder som viser disse?

 

Her noen random bilder fra finn.no på biler med skvettlapper, regner med @loovmo kjenner igjen denne:

 

74_1612833819.jpg

74_939408109.jpg

74_1686585491.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...