Gå til innhold
Tomnep88

Kjøp av skvettlapper til Superb


Anbefalte innlegg

Hei?

Dette er nok et teit spørsmål, men siden jeg ikke kan det spør jeg likevel?

Sitter fortsatt å venter på bilen min som er bestilt og ikke kommer før i februar, men ser det er flere som anbefaler skvettlapper her og tenkte da at jeg skulle investere i dette, men ser på skodabutikken.no (https://www.skodabutikken.no/shop/no/skoda/tilbehor-til-din-skoda/utvendig-utstyr/skvettlapper/skvettlapper-foran-skoda-superb-2015->-3v0075111-p) at dette er kun til foran, men finner ikke til bak, er det noe forskjell?

følger dette med på  Superb L&K?

noen andre tips som bør investeres i?

kommer i tillegg til dette å investere i lastebedkytter da bikkja er er dråg på 40 kg?

Takker for alle svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg er blandt de som anbefaler skvettlapper både foran og bak, fordi jeg selv har kjørt ca 6 mnd uten bak, og der er fangeren nesten helt fri for klarlakk i underkant av fangeren, og da har jeg kjørt mer 98% av min kjøring på asfalt.

Det er forskjellige skvett lapper til foran og bak, og de følger ikke med uansett hvilken utstyrsutgave du har kjøpt, men en hyggelig selger kan selvfølgelig inkludere det i kjøpet :) 

Det samme gjelder klar folie oppå støtfangeren bak, det har jeg også fått lagt på min bil i etterkant og den er virkelig verdt det.

Nå finnes det jo flere muligheter her, blandt annet en lastekantbeskytter i metall også, men den er kostbar og litt vanskelig å legge på. alene for den må limes. Og t.o.m. i bruksanvisningen så står det anbefalt med to mann for å holde den riktig. Jeg har den i esken nede i kjelleren, så det er derfor jeg vet dette :) 

Men igjen, dette er jo noe du kan snakke med forhandleren/verkstedet om også, så gjør de helt sikkert dette for deg.

Jeg fikk beskjed om at den ikke kunne leveres, og dermed så la de på folie for meg i stedet, men etter et par mnd så ringte selgeren og sa at de hadde fått dem inn likevel, så jeg kunne bare hente en under forutsetningen av at jeg monterte den selv.. Men siden jeg har folien der, så lar jeg den sitte inntil den blir skadet e.l., så får jeg se hva jeg evt gjør med lastekantbeskytteren da...........

Matte i lasterommet er en smart investering, men det skal du kanskje ha uansett så lenge du skal ha med deg en hund?

 

Skjermbilde 2017-01-11 kl. 18.37.56.png 

EDIT:

Når det gjelder skvettlapper, så er det her bilde av dem bak, og varenummer for både foran og bak ligger i teksten under bildet :)

Skjermbilde 2017-01-11 kl. 18.46.18.png

 

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert? 

Takker for svar og skvett-lapp-varenummer?

Matten har jeg bestilt så den ligger klar alt?

Tenkte som du sier @Superb lll nesten som en nødvendighet med tanke på hund.??

husker du sånn ca prisen på skvettlappene?

@Tor2r stemmer det, står han på 2 bein er han nesten 165 høy?

Så derfor jeg må ha Superb, eneste som har plass til en liten ponny baki?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran fikk jeg med i handelen, men da tenkte jeg ikke på bak. Men ble jo klar over behovet etterhvert som jeg kjente at klarlakken var i ferd med å bli sandblåst i underkant av fangeren bak. Så de bestilte jeg i etterkant, de kostet ikke så mange kronene 2 - 300,- tror jeg det var, og så betalte jeg ca 800,- totalt ferdig på bilen for de bak.

Men her kan du kanskje få til en liten deal med selgeren din, så lenge bilen ikke er levert enda, det skader jo i hvert fall ikke å spørre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg synes dette er utrolig merkelig Skoda fenomen! Tar man seg en kjøretur, finner man knapt biler med skvettlapper, foruten Skoda selvsagt! Du finner i alle fall ingen premiummerke med skvettlapp! Som @Superb lll sier så er hans superb nærmest sandblåst etter 6 mnd? Mine Skodaer har også blitt temmelig fort stygge... Har kjørt BMW'er, Ford etc og problemet har vært helt fraværende i forhold uten skvettlapper! Har vært penere lakk på en BMW som har gått 150 000 km enn en Skoda som har gått 20 000km.Må være elendig/tynn lakk på Skoda? Noen fler meninger om dette? 

Beklager å kuppe tråden litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, om det er et Skoda (eller VAG etter 2014 mod) fenomen eller ikke skal jeg ikke si så mye om @Salcin, men det var helt annerledes i underkant av bakre støtfanger på min VW Golf st.vogn 2014 mkVll etter 2 år og 5 mnd (som det aldri ble montert skvettlapper bak på) enn det var etter kun 6 mnd med min Superb, og veiene jeg kjører på har jo ikke forandret seg så mye. Men i rettferdighetens navn så kjørte jeg ca 15.000km i året med Golfen, Superben kjørte jeg ca 25.000km i løpet av det første året (men Golfen hadde totalt kjørt 34.000km når den ble byttet inn, og fremdeles ikke matt i underkant av bakre støtfanger).......

Om det er klarlakken som ligger oppå som er tynnere/dårligere nå vet jeg ikke, men det var stor forskjell på de to bilene i underkant av bakre fanger (min forrige bil var sølv metallic). Superben er helt matt i underkant av fangeren bak og flekker seg utrolig godt fast, det hjelper ikke å polere heller, for det er tydeligvis ingen klarlakk å polere blank her. Renser og får bort flekkene, polerer opp igjen, men glansen og den glatte overflaten er ikke der lenger..........

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...