Gå til innhold
Salcin

Superb med folie i grillen


Anbefalte innlegg

Takk! Har allerede sett litt på dette, og blir kanskje penere også... så det ikke blir helt svart plate O.o

Det eneste jeg ikke liker med denne er det samme som Sportline grillen, og det er att det er matt svart og ikke blank svart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig med deg i @Salcin et matt «senterdeksel» mot blanke lister ellers passer jo ikke så godt.

Men vet ikke hvor lurt det er å foliere der heller, for jeg kjørte i snødrev her om dagen og da «tettet» nesten hele fronten seg igjen av et tynt snølag å da var det mye rart av signaler og reaksjoner fra den radaren. Den trodde jo at jeg var helt inntil en annen bil (hindring) og i lav fart så bremset bilen helt opp (heldigvis ingen bak). Og når farten ble lav nok, så begynte også parkeringssensorene foran å gi signaler.

Så jeg er ikke hundre prosent sikker på at jeg hadde gjort noe med det dekslet der, bortsett fra evt å bytte det til det matte..........

 

EDIT:

Men det som er litt merkelig er at om fronten er helt tettet igjen av søle og skitt, så fungerer radaren som den skal. Men tett snø reagerte min på, det gjorde ikke den forrige bilen min (VW Golf 2014). 

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Superb lll snakka litt med frua og hu er litt sånn naturfagsnerd i huset her?

Kan det være at snøen er "tettere og tjukkere" sånn at om det fantisk blir for mye snø kan det massen(i dette tilfellet snøen) bli for tjukk og at radaren da oppfatter det som en hindring og ikke søle/skitt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt den tanken og kommet frem til at det må være forklaringen. For det var et skikkelig tett lag med snø, selv om det ikke var så tykt. For med snøen så reagerte jo også parkeringssensorene, det gjør de ikke om de er dekket med søle og skitt.

Søle og skitt kan jo også være meget «tett» for det er jo så vidt at lysa skinner igjennom i enkelte tilfeller, men likevel så finner radaren veien i gjennom det, det har i hvert fall fungert slik så langt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok... mulig det går med en folie, men den vil kanskje "dempe signalene" noe og det kanskje skal mindre til før det mangler.... får nok heller kjøpe den midtre delen for Sportline, så foliere resten. Er vel litt mer på den sikre siden da 9_9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være det tryggeste det @Salcin :)

Men et lite spørsmål/forslag, om det ikke er for langt unna der du folierte den bilen du har i dag, kunne du ikke bare kjørt innom å fått en liten bit/rest av folien og lagt på senterdelen av grillen din selv da? Mulig du bare kunne forsøkt med litt tykk sort kvalitets el.teip også, for det er nok ikke så langt unna folie i utførelse. Slik som denne her Scotch Super 33+ f.eks., det er en skikkelig kvalitetstape som vi bruker mye på jobben. Men å teste med den reelle folien er selvfølgelig det beste.

Skjermbilde 2017-01-13 kl. 17.26.59.png

Fungerer det, så er det jo greit, fungerer det ikke, så må den fjernes, og så må du bestille en ny senterdel til Sportline grillen til den nye bilen om du skal ha helsort grill.

For du merker fort om det fungerer eller ikke, bare prøv det litt i all slags vær og lysforhold, slik at du ikke plutselig får en overraskelse en dag været ikke er på lag med skikkelige føreforhold. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Salcin i dag så tok jeg en Sportline i nærmere øyesyn når jeg var på verkstedet med min bil. Fronten der synes jeg var veldig flott. Blanke sorte lister rundt grillen, matt sort grill og senterdelen av grillen matt med tynne sorte blanke striper, det var en meget fin kombinasjen. :)

Men for L&K så er vel grillen også sort blank med tynne Chrome lister på hver enkelt del i grillen, og tynne chrome striper på en blank senter del?  Min grill på Style versjonen ser i hvert fall slik ut, men jeg husker ikke helt om den er lik den som er på L&K?

Så om du skal gjøre alle chrome listene om til sort blank med folie, så tror jeg faktisk nesten at jeg hadde kjøpt en Sportline grill i stedet. For du vil jo få noen matte sorte felt uansett på din bil vel? Slik som festene til takrailsen, de vertikale listene ved sidevinduene, diffuseren i bakfangeren, slik var det i hvert fall på Sportline utgaven jeg så på i dag.

Corrida Red Sportline var den jeg tittet på, den var sprek gitt :) 

Lurer jammen på om jeg skal bestille meg spoileren som ligger på toppen av bakluka til Sportline utgaven (men det er nok dessverre fort 10.000,- ferdig lakkert og montert tenker jeg), for den tror jeg hadde gjort seg på min hvite Superb også ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok se den snart jeg også :-) Har mest trua på hel sort blank grill, men som sagt må jeg nok se Sportline først... Har alltid på de fleste biler likt blank sort istede for matt sorte detaljer :-)

 

Angående Sportline takspoiler så er det ikke så ille ferdig lakkert fra Superskoda: http://www.superskoda.com/Skoda/SUPERB-III/Superb-III-Combi-genuine-Skoda-rear-trunk-spoiler-SPORT-LINE-MOON-WHITE-S9R

 

edit:

Superskoda har også en blank svart grill ser det ut til: http://www.superskoda.com/Skoda/SUPERB-III/Superb-III-original-Skoda-Autoas-front-grille-with-radar-MONTE-CARLO-BLACK-metallic-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Sportline er virkelig verdt en titt @Salcin :) 

 

Takk for info om takspoiler fra superskoda, det var et godt tips, til en ganske så hyggelig pris :) Nå vet jeg ikke hva den koster originalt heller, men regner med at det fort blir noen lapper, for spoiler, lakk og montering.........

 

Den grillen var jo sort og blank så det ut til ja, men hva med senterdelen i grillen her da?

Nedre grillen (under skiltet) på Sportline er jo også i matt sort med blank sort gjennomgående list, så det er gjennomført med litt matte og blanke detaljer på Sportline. Jeg er overrasket over hvor fint det var i kombinasjon altså, men det kommer kanskje litt an på øya som ser også............ ;) 

 

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...