Gå til innhold
Core2Duo

Core2Duos Superb SportLine 2,0 TSI 220hk DSG MY17


Anbefalte innlegg

10 timer siden, Core2Duo skrev:

Bilen min har blitt syk :( Verkstedtime på tirsdag!

18338865_10154483536201198_394533941_o.jpg

Uff da, får håpe bildoktoren finner en medisin som virker bra da @Core2Duo ;)

Skal forresten på verkstedet neste uke jeg også, fremdeles ingen feil eller reparasjoner, men nå synes bilen at det er på tide med service sier den i info displayet, så da er det jo bare å følge opp det den sier slik at bilen fortsetter å være blid og fornøyd ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2017 den 0.00, PaulusA skrev:

Hvis du ikke får feilpip hele tiden hørtes det bare deilig ut,

Neida, så ille er det ikke. :) 

 

På 6.5.2017 den 9.19, Superb lll skrev:

Uff da, får håpe bildoktoren finner en medisin som virker bra da @Core2Duo ;)

Får satse på det! Det er litt sånn av og på med den feilen. Noen ganger fungerer det helt etter boka, mens andre ganger får jeg som sagt denne feilmeldingen. Parkeringssensorene fungerer som bare det, men når denne meldingen kommer opp, så får jeg ikke opp ryggekameraet i det hele tatt, så det virker som det er kameraet som er problemet her. Idag funket dog alt helt normalt igjen. Får håpe det er noen feilkode som ligger inne iallefall, eller det beste, at jeg igjen får opp feilen når jeg er på tur innover til verkstedet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært innom verkstedet. Som jeg var redd for fikk jeg ikke feilen i dag heller, som gjorde det noe vanskelig. Fant noen feilkoder og diverse, men fikk heller ikke provosert fram feilen. 

De lagde sak og sendte inn til Tjekkia for å se om de visste noe mer, så får vi eventuelt se videre! Det var noe snakk om noe ledningsnett, at kanskje noe lå mot hverandre og fikk feilsignaler, men det er jo etter hva jeg forsto bare en liten gjetning på hva som kunne være galt. Så får vi se da om jeg får denne feilen noe mer, eller om det bare plutselig har gitt seg?! :) 

Jeg hadde store problemer hele forrige uke som sagt, hvor jeg fikk feilmelding og ingen kamera 15 av 20 ganger jeg brukte bilen... Helt til søndag hvor alt plutselig fungerer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Core2Duo skrev:

Da har jeg vært innom verkstedet. Som jeg var redd for fikk jeg ikke feilen i dag heller, som gjorde det noe vanskelig. Fant noen feilkoder og diverse, men fikk heller ikke provosert fram feilen. 

De lagde sak og sendte inn til Tjekkia for å se om de visste noe mer, så får vi eventuelt se videre! Det var noe snakk om noe ledningsnett, at kanskje noe lå mot hverandre og fikk feilsignaler, men det er jo etter hva jeg forsto bare en liten gjetning på hva som kunne være galt. Så får vi se da om jeg får denne feilen noe mer, eller om det bare plutselig har gitt seg?! :) 

Jeg hadde store problemer hele forrige uke som sagt, hvor jeg fikk feilmelding og ingen kamera 15 av 20 ganger jeg brukte bilen... Helt til søndag hvor alt plutselig fungerer igjen.

Det er en stor utfordring det ja, finne feil på bil som blir borte når en skal på verkstedet.

Kan dette være noe som kan ha med fuktighet å gjøre da?

Altså når det tørker opp så er feilen(e) borte, og kommer tilbake når fuktigheten øker igjen, slik var det med parkeringssensoren på min forrige bil. Å feilsøke etter midlertidige feil som kan være forårsaket av f.eks. fuktighet, følsom elektronikk, salt, «gnisninger» på ledninger, etc er alt annet enn enkelt....... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tor2r skrev:

Det er jo typisk da! Beste er jo om det nå har gitt seg! Men det som er mer typisk er jo at du i morgen har samme problemer igjen

 

Sant det, kjenner til det på jobben. Alt stopper opp, mekanikeren kommer, alt fungerer, han stikker, alt stopper xD

 

42 minutter siden, Superb lll skrev:

Kan dette være noe som kan ha med fuktighet å gjøre da?

Jeg har tenkt på det, men det var veldig bra vær forrige uke, ikke en sky på himmelen hele uka, så får ikke det helt til å stemme heller. Det kan vel ikke være fuktig så veldig lenge etter en regnskur? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Core2Duo skrev:

Jeg har tenkt på det, men det var veldig bra vær forrige uke, ikke en sky på himmelen hele uka, så får ikke det helt til å stemme heller. Det kan vel ikke være fuktig så veldig lenge etter en regnskur?

Nei så lenge etter på burde det jo ikke henge igjen synes jeg. Det gjør jo bare feilsøkingen enda mer komplisert dessverre, evt. feil på elektroniske sensorer/komponenter og/eller dårlig kontakt et eller annet sted er en utfordring. Får håpe det var en midlertidig feil som blir borte, eller om den kommer tilbake at den er stabil og går å finne ut av. Håper på det beste :) 

 

Jeg jobber med strøm selv og vet av erfaring at å søke etter feil som at det blinker i lyset, men så er det stabilt når vi kommer, er omtrentlig en håpløs oppgave. Ser etter de mest vanlige feilene kontaktpunktene, men etter det er undersøkt og kontrollert så er det dessverre nesten håpløst.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modernisering og teknologi på biler idag.. er det da ikke mulig å la noe permanent være plugga i bilen som lagrer alle hendelser som gjør det enkelt å logge slike uregelmessige feil som kommer å går.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Superb lll skrev:

Får håpe det var en midlertidig feil som blir borte, eller om den kommer tilbake at den er stabil og går å finne ut av. Håper på det beste :) 

Sant det, får håpe på det beste, ja! Om feilen ikke skulle dukke opp igjen så er det vel ikke noe vits i å dra bort til verkstedet og slå i bordet om at de må finne feilen? Jeg ser iallefall på dette som unødvendig, for jeg vet hvor vanskelig ting kan finnes ut av noen ganger. :) 

 

6 timer siden, Ken skrev:

Modernisering og teknologi på biler idag.. er det da ikke mulig å la noe permanent være plugga i bilen som lagrer alle hendelser som gjør det enkelt å logge slike uregelmessige feil som kommer å går.. ?

Jeg trudde faktisk det skulle være veldig enkelt og finne ut av dette per dags dato, for jeg trudde alt ble logget og lagret, men så feil kan man ta.. Helt enig med deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Core2Duo skrev:

Sant det, får håpe på det beste, ja! Om feilen ikke skulle dukke opp igjen så er det vel ikke noe vits i å dra bort til verkstedet og slå i bordet om at de må finne feilen? Jeg ser iallefall på dette som unødvendig, for jeg vet hvor vanskelig ting kan finnes ut av noen ganger. :) 

 

Jeg trudde faktisk det skulle være veldig enkelt og finne ut av dette per dags dato, for jeg trudde alt ble logget og lagret, men så feil kan man ta.. Helt enig med deg! 

Å finne en feil som ikke er der, eller er lagret i en eller annen logg er jo som du selv vet omtrentlig håpløst. Så om ikke feilen kommer tilbake innen du har time på verkstedet, så hadde jeg spart meg for den turen, for ellers så blir det bare til at de må lete etter den berømte nåla i høystakken...........

Men at slike feil ikke blir lagret i en logg e.l. er jeg helt enig i at er merkelig, men mulig det blir «resatt» på en måte når feilen blir borte, men det skulle/burde jo likevel ha vært lagret i en type feil-logg e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tor2r skrev:

Ja, smått urolig at ting som dette ikke blir logget i en bil. Selv dette forumet har 8 forskjellige feillogger ;)

Helt enig med deg @Tor2r :) 

Men hvordan er det med logging/lagring av feil som blir borte da, får du en oversikt over disse også på denne siden her?

 

I dette tilfellet til @Core2Duo så kan det jo hende at dette ikke lagres fordi det ikke tilhører hva som er ansett som viktig i bilens logg.....? Altså om det hadde vært en midlertidig feil på f.eks. motor, turbo, motorstyring e.l., så hadde det nok ganske sikkert lagt seg i  en logg og vært synlig når bilen hadde blitt koblet mot forhandlers pc. Mens ryggesensor/ryggekamerafeil bare er synlig på forhandlers pc når det er en konkret feil der, dette var definitivt bare en høyst ukvalifisert gjetting fra min side, men likevel så hadde jeg ikke blitt overrasket om det var tilfelle.........

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Superb lll skrev:

Mens ryggesensor/ryggekamerafeil bare er synlig på forhandlers pc når det er en konkret feil der

Feilen er jo konkret, bare at den kommer å går, og derfor burde vært mulig å plugga inn en leser dings i diagnoseporten som lagra feil hick når de kom.

Spør om å få kjøre med diagnose pc`n til verkstedet da og hold fingeren på  PrtScrn knappen og trykk straks feilen kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ken skrev:

Feilen er jo konkret, bare at den kommer å går, og derfor burde vært mulig å plugga inn en leser dings i diagnoseporten som lagra feil hick når de kom.

Spør om å få kjøre med diagnose pc`n til verkstedet da og hold fingeren på  PrtScrn knappen og trykk straks feilen kommer ;)

Joda feilen er jo forsåvidt konkret (men kun så lenge den er tilstede), og det står kun at parkeringssensorene er ikke tilgjengelige for øyeblikket, og da høres det jo nesten ut som at det er en midlertidig feil på den ordlyden der (uten at jeg skal påstå at det er fasiten).......... 

En ikke eksisterende feil (slik det er nå) er ikke enkel å finne eller feilsøke etter, og spesielt ikke siden de feilene (mest sannsynlig) heller ikke logges.

Jeg har spurt en kamerat i dag som er bilmekaniker (ikke Skoda riktignok), og slike feil som dette logges ikke i noen historikk på «bilen logg» (som jeg også nevnte i mitt forrige innlegg) i hvert fall ikke på de bilmerkene han jobber med. Andre type feil som har med sikkerhetssystemer (airbag, ABS, etc), motor, motorstyring, turbo, lite olje, lite kjølevæske, lite bremsevæske, ødelagte lyspærer, etc logges, og de synes også som varsler i form av ikoner i dashbordet med forskjellige farger avhengig av hvilken alvorlighetsgrad det er på feilen. Slike feil har jo enten med sikkerhet og/eller drift av motor å gjøre og er betydelige/viktige og må gjøres noe med så raskt som mulig, noen krever at en stopper kjøringen umiddelbart. De feilene/varslene blir heller ikke borte etter en start/stopp av motoren (eller tenningen på/av), de varslene kommer tilbake helt til de blir gjort noe med.

Men igjen, dette var ikke Skoda, så jeg skal ikke påstå at det er slik for alle bilmerker. Skoda kan ha helt andre løsninger på dette, og forhåpentligvis så vises det i en logg (det er i hvert fall lov å håpe).

 

En feil på ryggesensor/ryggekamera er i verste fall bare irriterende eller tidkrevende (og skal absolutt gjøres noe med, var ikke slik jeg mente det), men det er en helt annen type feil og logges dermed ikke (slik som min kamerat sa om de merkene han jobber med). 

 

Kan være selvfølgelig være en løsning å ha en pc tilkoblet når/om feilen kommer tilbake som du nevner, men om feilen ikke kommer tilbake så er det heller ikke noe som vise på pc og en har heller ikke noe og feilsøke etter.........

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se hva jeg finner på.. Som sagt skrev de til Tjekkia, så får vi se der først om de vet noe. Eventuelt så lener jeg meg nok tilbake, og lar det være med det om feilen ikke kommer tilbake. Fortsatt virker alt supert for meg, og har enda ikke fått opp denne feilen igjen. :) 

 

19 timer siden, Tor2r skrev:

Ja, smått urolig at ting som dette ikke blir logget i en bil. Selv dette forumet har 8 forskjellige feillogger ;)

Får jeg koble bilen til forumet for lagring av feilmeldinger? xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
12 timer siden, Superb lll skrev:

Stilig ??

Selv slike små forandringer gjør en forskjell, det er en flott bil du har @Core2Duo ??

Takk for det! Ja, det er ofte sånne småting som gjør den store forskjellen.. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...