Gå til innhold
Quattrokid

Hengervekt Kodiaq


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått klarhet i at importøren har feil informert litt om hengervekten. Det korrekte er:
 
Kodiaq 7 Seter 190hk 4x4 DSG har hengervekt på 2.000kg
Kodiaq 5 Seter 190hk 4x4 DSG har hengervekt på 2.500kg
 
Så da spørs det om man skal endre bestillingen og gå bort fra 7-seter. Vi har ikke campingvogn, så for vår del er det mest praktisk med 7-seter, men det var dette med bruktverdien.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttig opplysning! Mitt råd er at du styrer valget etter eget behov. Har du behov for 7 seter kjøper du 7 seter. Har du henger som har makslast på 2 500 kg kjøper du 5 seter. Jeg kan vanskelig tenke meg at makslast på "bare" 2 000 kg er noe vesentlig handicap på bruktverdien. Selv har jeg både en lastehenger og en båthenger som har totalvekt 2 000 kg. Det er ganske store saker. Det er ikke mange som trenger mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig nyttige opplysninger @Quattrokid :) 

Jeg forstår likevel ikke helt hvorfor det skal bli redusert med 500kg, for med flere seter i bruk, så får en jo med seg mindre bagasje/last, og 2 ekstra personer (inkludert 2 ekstra seter) veier jo ikke 500kg........

 

Men bare et lite spørsmål @Quattrokid, har du sett noe på hvilken beinplass de har tilgjengelig de som sitter i de to bakerste setene?

Grunnen til at jeg spør er en bil jeg hadde tidligere Nissan Qashqai +2 (altså 7 seter versjonen), og den kjøpte jeg kun for større bagasjerom enn det var på 5 seter versjonen, men det var jo kun plass til små barn (helst uten bein), så de var jo helt ubrukelige.

Håper det er merkbart bedre i Kodiaq?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Superb lll skrev:

Veldig nyttige opplysninger @Quattrokid :) 

Jeg forstår likevel ikke helt hvorfor det skal bli redusert med 500kg, for med flere seter i bruk, så får en jo med seg mindre bagasje/last, og 2 ekstra personer (inkludert 2 ekstra seter) veier jo ikke 500kg........

 

Men bare et lite spørsmål @Quattrokid, har du sett noe på hvilken beinplass de har tilgjengelig de som sitter i de to bakerste setene?

Grunnen til at jeg spør er en bil jeg hadde tidligere Nissan Qashqai +2 (altså 7 seter versjonen), og den kjøpte jeg kun for større bagasjerom enn det var på 5 seter versjonen, men det var jo kun plass til små barn (helst uten bein), så de var jo helt ubrukelige.

Håper det er merkbart bedre i Kodiaq?

Har sett mange videoer og tester av Kodiaq og ser det er begrenset plass, men det går voksne der om den/de på rad 2 ikke er veldig lange. Vet ikke ifht Qashqai, men for oss er dette nødseter for barn til/fra div trening/aktiviteter når vi foreldre bytter på å kjøre. I tillegg blir bagasjerommet flatt (men noe mindre), noe jeg synes er bedre enn en høy lastekant som på 5-seteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...