Gå til innhold
SuperJ76

Octavia Scout 1.8TSI 2016 - i bestilling


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg fikk lage min egen tråd her. :)

Har i bestilling: Octavia Scout 1.8 TSI, 2016 - Topaz Brown Metallic

Valgt alt av tilleggsutstyr - oppvarmet frontrute og phonebox.

Nivalis Antrasitt 17" sommerfelg og Hawk 17" Felger vinter med Continental piggfri.

Hadde litt lyst på Matterhorn på sommerdekk, men det ble mye styr å få til.

Forventet på plass mot slutten av måneden (august) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den. Interresant. Håper ikke der blir ett problem, for jeg har begge deler.. 

Vet du forresten noe om oppgradering av kart i navigasjonen? Ser at det noen steder står at det er gratis i 3 år.. Er sånn hos VW i hvertfall.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk for oppvarmet frontrute jeg og...hmmm.. får se :) tenkte det var greit da jeg ikke alltid får brukt parkvarmeren.. må jo kjøre litt for å lade batteriet etter oppvarmingen også.
Eier for tiden en bil (i40) som har som favoritthobby å ise frontruten både innvendig og utvendig! Samt hele panoramataket ;) har derfor fått nok av is, rim, dugg osv

Har selv glemt helt å sjekke i forhold til navigasjon... O.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at det følger med oppgradering av kart i 3 år.. Er svindyrt å gjøre det selv har jeg hørt..

Har dere forresten noen erfaring med trafikkskiltgjenkjenningen til skoda? Lånebilen jeg hadde klarte ikke digitale skilt.. Og for meg virket det mer som om at trafikkgrensene var lagt med minne i navigasjonen og at de ikke ble fanget opp av ett kamera.. Input? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket heller ikke opp kart, men bør jo være gratis. Er vel opp til importør i hvert land kanskje. På det britiske forumet virker det som folk laster det ned gratis.

Bilene jeg prøvekjørte hadde ikke trafikkskiltgjenkjenning så fikk aldri testet, men de faktisk leste skiltene bør vel vises i MaxiDot uavhengig av hva som er lagret i navigasjonen?

Ellers så fikk jeg telefon fra forhandler på mandag, og bilen sto da i Drammen og er på vei til forhandler nå. Bare dager igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som er greia med gjennkjennkingen. For meg virket det som om det kun var lagret på minne.. Men kan ha feil..

Herlig med telefon fra forhandler!! Blir spennende! Sommerferien i Tsjekkia har slått meg, så jeg har ikke fått produksjonsbekreftelse før uke 37 og levering midten av oktober.. Lenge! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hei.

Beklager sen oppdatering. :)

Bilen går som ei kule, sitter bra på vei både på motorvei og humpete fjellvei. Er stort sett veldig fornøyd. Brukte litt tid på å sette meg inn i all teknologien. Stor overgang fra 12 år gammel bil. 

Dessverre så har panoramataket i det siste begynt å knirke, og ble ikke fikset etter første forsøk av forhandler. De skal snart få et forsøk til, så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhandler forsøkte å fikse det en gang, uten problemer. De skal få en ny sjanse neste uke.

Bensinforbruket er som jeg forventet det, dvs over hva Skoda påstår. Ligger på 1l på smågjøring, og nede i 0,8l på langturer. Håper det bedrer seg litt etter at motoren har gått litt mer.

Men motoren er jeg veldig glad i, så kan leve med litt høyt forbruk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...