Gå til innhold
smurten

Manglende lys i brytere


Anbefalte innlegg

På min nyinnkjøpte Skoda Octavia 2001 model er det ikke lys i bryter for varmerute og brytere for varmeseter.

Kan man bytte pærer selv eller må nye brytere skaffes?

Kan man bytte, hva slags pærer skal brukes?

 

På forhånd takk for respons

 

mvh

Smurten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @smurten

Jeg kjenner ikke helt til hvordan disse bryterene er, men byttet alle lyspærer i dashbordet på min gamle VW Vento 1992 om til blå LED pærer, og der var de fleste pærene i brytere loddet inni bryteren, blandt annet til varmesetene. Det er litt jobb å bytte, men det går. Noen pærer var også størrelse T5, som var enkle å ta ut å sette inn nye. 

Usikker på om dette hjelper deg noe, men det er det beste svaret jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve lyset i brytern lyser når lysene er satt på. Det er lyse som indikerer at varmetrådene er satt på som  ikke lyser. Var litt unøyaktig i beskrivelsen av problem der.

Uansett, takk for svar :)

PMH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det fortsatt 1 av 2 pærer til bryteren som er gåen. Man må nesten bare ta ut bryteren for å se hvordan pærene inni ser ut eller er koblet. Det er vel 1 grønn pære som lyser hele tiden og kan dimmes, og 1 rød pære som indikerer om den er slått på eller ikke. Hvordan bryterne ser ut i din bil kjenner jeg ikke til, jeg bare tipper nå.

Hvis du klarer å demontere/få ut bryteren å ta et bilde av den, så er det litt lettere å se hva som må gjøres. Mye mulig du selv ser hva som må gjøres når du har fått den ut. 

Nye brytere kan sikkert også skaffes fra e-bay eller skoda forhandler, hvis dette hørtes ut som mye jobbxD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...