Gå til innhold
SkodaNN

SkodaNNs Superb L&K 2.0TDI 190hk 4X4 DSG 2017 Sedan


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Mitt første innlegg i forumet og jeg klinker til med min bestilling av ny bil. Men først kan jeg fortelle at jeg har hatt en Octavia Scout 2010 modell og deretter en Superb 2013 modell. Begge bilene har gått over 90.000 km før jeg solgte dem. 

Bilen jeg har bestilt er Superb L&K TDI 190 4X4 Sedan 2017, Svart farge og svart skinn. 

Noe av ekstrautstyret som er med:

- Ryggekamera

- Panorama soltak

-19" Phonix sommer felger

- Baksetepakke

- Mulitratt for DSG og Varme

-Phonebox med WIFI

-Reservehjul

-Ventilerte skinnseter

-Solgardin til bak- og sideruter

-Foldbart Hengerfeste

-Bakrutevisker

 Ellers er det en del norskmontert utstyr som er standard. 

Jeg har lenge hatt lyst på en sedan og føler at jeg får mye for pengene med Skoda. Jeg har vært særdeles fornøyd med de andre bilene jeg har eid og regner med å bli fornøyd med dette kjøpet også. Jeg har bestilt med lakkbehandling, en type glass forsegling som skal holde i 12-18 mnd. Hvis noen har noen innspill på behandling av polering/behandling av ny bil tar jeg gjerne imot innspill. Jeg liker bilene uten L&K emblemet på siden, da det er så detaljert at mye dritt setter sg fast der. Så det blir fjernet fra forhandler. 

Mange spør seg sikker hvorfor jeg ikke velger stasjonsvogn, spesielt med at jeg er tobarnsfar 4 og 6 år. Men det vi har erfart, så bruker vi ikke bagasjerommet mer en 30% i det daglige og når vi har vært på bilferie har vi aldri klart å fylle det helt opp. I tillegg har Sedanversjonen ganske brukbart volum.  Bilen er tenkt levert senest i april og mest sannsynlig i mars. Vi har planlagt bilferie til Vestlandet fra Nordnorge og det er lenge siden jeg har gledet meg slik. :)

 

 

 

Superben 2.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet @SkodaNN :) 

Det var en veldig flott bil du har satt sammen her, det eneste jeg ville har valgt i tillegg var oppvarmet frontrute etter erfaringen jeg har med den jeg har.

Ellers så har du en del utstyr her jeg også gjerne kunne har tenkt meg, det er det ingen tvil om. Lasterommet i combi-utgaven er jo nesten like stort som i stasjonsvogna (under lasteromstrekket), så det vil nok fungere bra.

Jeg har nå hatt min Superb siden Mars 2016, og jeg er fremdeles kjempefornøyd med den, det er forøvrig min første Skoda, og mest sannsynlig ikke den siste :) 

 

Får håpe du ikke må vente lenger enn Mars mnd da ;) 

 

EDIT:

Glemte å legge til at jeg har tatt en DITEC lakkbehandling av min bil, og det ble jeg meget fornøyd med.

Jeg har også fjernet de fleste emblemer og bokstaver på min bil, har kun igjen Skoda merket/logoen på panseret og bakluka igjen, ellers så er alt annet fjernet.

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen @SkodaNN!

Herlig bil du har valgt og jeg skjønner godt at du ønsker sedan. Er selv tobarnsfar (1.5 og 3) og bruker heller ikke bagasjerommet så altfor mye. Så snart man er ferdig med barnevogn så får man plass til pakket sitt i de fleste bagasjerom. Og trenger du mer så har du jo mulighet for en evt. skiboks :) Sitter selv å sikler på ymse sedaner og til og med coupe'er :)

Må hive meg på @Superb lll vedrørende oppvarmet frontrute. Har ikke skrapet is siden jeg fikk det, herlig :)

Veldig greit å få en lakkbehandling fra begynnelsen av, så får du sette deg inn i hva produsenten anbefaler av vedlikehold av denne. Finnes så mangt der ute.

Enig med deg i forhold til å pelle bort emblemer, ville også tatt bort L&K emblemet, samt superb, 4x4 og alt greier som klistres på :)

Får håpe på rask levering! Du får holde oss oppdatert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for respons! 

Fikk positivt svar fra selger i dag. Bilen er akkurat bekreftet på produksjon og skal etter planen leveres uke 12. Det betyr at vi allerede for prøvd ut bilen til påskeferien da vi skal kjøre 50 mil en vei. Det blir hyggelig. Skal legge ut bilder så snart jeg har fått nøklene til bilen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tor2r skrev:

Skulle nesten vært obligatorisk med langtur etter mottak av  ny bil ?

Det er jo det??!! Uansett ny eller brukt bil. Husker noen fine turer. Og noen mindre morsomme...før jeg fant ut at vakumslangen på turboen var løs feks. (Gamle nyinnkjøpte bruktbiler trenger man ikke å kjøre så lange turer på natta ihvertfall)?

Endret av Scout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tor2r skrev:

Skulle nesten vært obligatorisk med langtur etter mottak av  ny bil ?

Det første jeg gjør med en ny bil er å fylle full tank, og bare kjøre og kjøre, uten "mål og mening" :D Stille inn alt som er å stille på, og bare kose meg med ny bil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det flere med den samme meningen ja :) 

Fylle opp tanken og få justert/stilt inn det meste slik en tror en vil ha det (for det forandrer seg gjerne litt når en blir mer kjent/vant til bilen) ;) 

Så den obligatoriske kjøreturen uten mål og mening, da er det likevel verdt all ventingen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen @SkodaNN, lekker bil du har i bestilling! Vurdere også å gå over til sedan etter mange år med stasjonsvogn, ungene er nå 4 og 6 så bruker ikke vogn mere :P

Som flere har nevnt varme i frontruta er genialt!

Ble langtur da æ å fikk min bil, bestilte den i Tromsø på trass nesten 60 mil unna enda æ har forhandler 12 mil unna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...