Gå til innhold
Klyngmo

Programmere inn ny fjernkontroll til parkeringsvarmeren


Anbefalte innlegg

Er der noen her som har erfaring med å programmere inn en fjernkontroll til Webasto/parkeringsvarmeren i en Octavia? Octaviaen er en 2014 model, 180HK, 4x4. Jeg har fått tak i en T91R fjernkontroll og har forsøkt å programmere den inn ved å ta styrestrømssikringen til varmeren (sikring 7), sette den inn igjen og holde off-knappen på fjernkontrollen inne. Dette fungerer ikke.

 

Har jeg feil fjernkontroll? Er det kun T91 som kan brukes og ikke T91R? Eller tar jeg feil sikring? Eller bruker jeg feil fremgangsmetode?

Hadde satt stor pris på hjelp.

 

Mvh Kristian 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter denne tråden på briskoda skal T91R fungere med metoden du angir her. Har kjøpt to fjernkontroller på ebay jeg skal programmere, men har ikke kommet så langt at jeg har fått gjort det enda.

 

http://www.briskoda.net/forums/topic/392060-add-new-t91-remote-to-webasto-heater-on-octavia-iii/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg testet og det virket ikke hos meg heller, men jeg kjørte en scan på ODBen og fikk en feilkode på communication device for aux heater eller noe slikt. Remoten fungerte ikke den siste tiden før jeg mistet den, så kan være noe feil på en modul.

 

Endret av CitizenX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Nå har jeg testet og det virket ikke hos meg heller, men jeg kjørte en scan på ODBen og fikk en feilkode på communication device for aux heater eller noe slikt. Remoten fungerte ikke den siste tiden før jeg mistet den, så kan være noe feil på en modul.

Har du fått fikset feilen på modulen? Og fått programmert fjernkontrollen?

Endret av Klyngmo
Lagt til sitat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Da har min bil omsider vært inne og fått fikset webastoen, viste seg at det var irr i kommunikasjonsmodulen, så det ble fjernet og fikset. Da de skulle prøve med fjernkontrollen funket ikke den, da det viste seg at det ikke var rett delekode på den. Så jeg endte med å kjøpe meg ny fjernkontroll som jeg fikk prutet litt ned.

Betydelig dyrere enn 350,- på ebay, men vet nå at det funker om ikke annet. 

Ved kjøp på ebay er det viktig å kjøpe den typen med varenr som ender på 511 til iallefall 2015 Octavia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

@Kodiaq6011:
Jeg skal kjøpe meg en ny fjernkontroll til min original monterte webasto. Bilen er en octavia 2013 1,6d  1z. Jeg klarer ikke lese meg frem til hvilke fjernkontroll jeg skal ha.  forstår jeg det rett at t91r, uavhengig av varenummer vil fungere? 

Fra møller får jeg opplyst at varenr på ny fjernkontroll er 7N0 963 511.  på ebay ligger det mange fjerkontroller men ikke alle slutter på 511 . og ikke alle starter med 7N0


bildet under er tatt av klistremerket i motorrommet om det har noe å si..

 

 

webasto.jpg.2e2767e5b80cd69d075849d433d66ec1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...