Gå til innhold
Andre

Skum


Anbefalte innlegg

Hei

Bruker vaske bilen ca 1 gang i uka å etter jeg starta med å bruke skum så har hverdagsvasken blitt mye enklere :) den er veldig effektiv samt veldig skånsom mot voks så slipper polere så veldig ofte. Maskinpolerer 2 ganger i året og avslutter med en carnauba voks å vare lenge :) gøy å vake etter voksen er påført grundig. Asfalt støv og vanlig støv setter se gikke fast og er en drøm nå med høytrykk og foam gun :)

Legger ved et bilde og her har skummet virket i 20 minutter så dette skummet henger lenge på.

2015-07-07 16.02.35.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor tilhenger av skum selv. Men har ikke fått testet forskjellige såper enda. 

Har du prøvd å bytte ut voksen med coating? Gikk selv fra Swisswax Shield til Gtechniq C1. Ekstrem forskjell synes jeg. Men, koster jo 500-600 for en flaske på 30 ml som holder til en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

Skum er jo ett "must", alternativt en annen type forvask dersom man ønsker og holde en pen lakk! Finnes enormt mange typer skum, jeg personlig er tilhenger av BH Autofoam. Bruker man skum/annen forvask så vasker man bort enormt mye av møkka som sitter på lakken, og man slipper og kline dette inn i det man bruker når man berøringsvasker bilen! Desto renere en bil er ved berøringsvask, desto mindre vaskeriper blir det jo :-) Jeg berøringsvasker aldri en bil uten å tatt skum/forvask først!

Man slipper jo ikke berøringsvaske om man bruker skum, men får ett resultat som tar langt mer vare på lakken!

Endret av Salcin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort klart en altfor stor handleliste til våren..alt for mange produkter..men men

I forhold til skum har jeg bestilt GTechniq W4 Citrus Foam, rett og slett fordi jeg er litt fan av GTechniq for tiden. Skal rapportere tilbake senere i vår hvordan den skummer og henger :)

Tidligere har jeg brukt Autobrite MagiFoam - Blue edition, men ble ikke akkurat overbevist. Synes den ikke dro med mye skitt eller løsnet det noe særlig. Fin farge vel og merke :) Hang ganske lenge.

men har brukt for få såper til å sammenlikne og gi karakter.

@Salcin Voks eller coat? i Så fall, noen favoritter?

Endret av Tor2r
Glemte noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun brukt voks...  Rett og slett pga att det rett og slett er digg å legge voks :) Har prøvd en del forskjellig, bruker nå stort sett kun Swissvax Shield...  Veldig ok voks til en grei pris! Fin å legge, god holdbarhet, og ikke minst god lukt :D

Swissvax autobahn på felger..

Nanolex på vinduer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Salcin: ser vi har mye av de samme produktene :D

Har selv både Shield og Nanolex, forøvrig veldig fornøyd med Shield.

Har du vært plaget med at vindusviskerene lager lyd? mtp Nanolex.

Par uker etter min første behandling, på vei til nord-norge, en tur på 680 km startet vindusviskerene mine å lage helsikkes lyd.. prøvde alt. Skifte av visker, ekstreme mengder avfetting på rutene osv osv..ingenting hjalp. det ble en tung tur nordover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har brukt Nanloex på totalt 6 biler og ikke merket noe av det. Har leste noen på dcn forumet med samme erfaring... Hjelper det å polere ruten etterpå? Tror ikke avfetting etc klarer å fjerne dette så lett...

Personlig kun gode erfaring selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...