Gå til innhold
Razor

RestorFX


Anbefalte innlegg

Halloen alle mann, noen av dere vært borti RestorFX behandling av bilen?

De har akkurat startet med slikt her hjemme og i en konkuranse vant jeg en total behandling av bilen til 6000,- Skal inn neste fredag og er veldig spent på hvordan det blir! Skal også fikse noen stensprang skader og Smart Repair av en liten bilk i pansret, bilen bør jo bli som ny :P

Har lest halve internett om temaet og det er veldig mye forskjellige meninger der ute med alt fra at de mener det er scam til at det er den beste behandlingen som finnes... Har også sett endel videoer av slik behandling og de bilene ser jo nylakkert ut etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk bilen tilbake i går å må bare si wow, den ser faktisk nylakkert ut. Så å si alt av steinsprang skader, riper og annet er borte. Alle vaske svirls er også borte som dugg for solen!

Kun de aller dypeste ripene etter blandt annet en stk barnesykkel som tippe mot døra og noen andre kan skimtes om du studere nært nok. Dette vil jeg si er det nærmeste du kommer hel lakkering uten å lakkere noe!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Kan du oppdatere oss så langt på din erfaring med dette om du har bilen enda?

Jeg jobbet i en lang periode med bruktbil salg, og naboen til der vi holdt til drev med restorfx.
Personlig kan jeg vel si, ut i fra det jeg så der og hørte, at dette kommer aldri i nærheten av noen av mine biler.
Det ser veldig fint ut, i en periode, men så kommer ting litt frem. Og om man ikke er EKSTREEEEEMT nøye med påføring, så vil det bli "helligdager" og dårlig resultat.

Det er også slik at når restorfx skal påføres bilen, så slipes bilen ned og alt av klarlakk som er på bilen blir tatt av, samt et lite lag av lakken som er under klarlakken. Deretter bruker de en form for rens som de smører over hele bilen som skal fjerne partikler og smuss etter slipingen. Noe som angivelig aldri blir helt 100%. Etter det så står bilen en stund og "tørker" slik at rensen ikke blandes med restorfx'en som skal legges på bilen. Så med mindre bilen står i ett 100% støvtett lokale, så vil det bli støv etc. i den nye klarlakken en eller annen plass. Når selve restorfx (klarlakken) skal legge på igjen, så påføres denne på bilen for hånd med en liten svamp. Her er det store rom for mulige feil som kan gjøre noe med det endelige resultatet.

Jeg for min del hadde heller lagt coating på bilen min. Da får man, etter min mening, en bil som er enklere å holde vedlike samt en bil som ser bedre ut og som er bedre beskyttet mot steinsprut etc. Restorfx har en hardhet på en skal på 9H. En normal billakk har en hardhet på ca 7H. Den coatingen som jeg selv benytterhar i seg selv en 9H hardhet, og på toppen av lakken da, så har man i praksis en 16H hard beskyttelse på bilen. Minuset med coating er at det er holdbart i ca 100.000km eller ca 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg driver med bilpleie ved siden av vanlig jobb. Og har sett flere biler som er behandlet med restorefx. Og jeg kan ikke si at dette er noe å rope hurra for. Bilen får et svakt grått slør og kan få veldig appelsinhud i lakken. Det er heller ikke lett å rette opp i defekter i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...