Gå til innhold
Sew

Felger!


Anbefalte innlegg

Hei og velkommen til forumet @Sew :) 

Hvilken utgave, motorisering og utstyr er det du har valgt på din Kodiaq da?

Det florer jo ikke av bilder enda av Kodiaq som det er gjort så mye med, så en må jo i hvert fall uansett utenfor Norges grenser for å evt finne noen bilder med større hjul enn 19". Kodiaq har vel «kun» 19" hjul som det største så langt her i Norge (altså originalt etter brosjyrer og prislister), men det vil nok komme noe større etterhvert vil jeg tro.

Ser bl.a. at VW Tiguan har muligheten for valg av 20" felger med 235/45 og 255/40 avhengig av utstyrsutgave originalt, så dette tror jeg helt sikkert blir en mulighet i Kodiaq også (om det ikke allerede er en mulighet da, jeg kjenner ikke alle detaljer rundt Kodiaq)..........

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Superb lll skrev:

Hei og velkommen til forumet @Sew :) 

Hvilken utgave, motorisering og utstyr er det du har valgt på din Kodiaq da?

Det florer jo ikke av bilder enda av Kodiaq som det er gjort så mye med, så en må jo i hvert fall uansett utenfor Norges grenser for å evt finne noen bilder med større hjul enn 19". Kodiaq har vel «kun» 19" hjul som det største så langt her i Norge (altså originalt etter brosjyrer og prislister), men det vil nok komme noe større etterhvert vil jeg tro.

Ser bl.a. at VW Tiguan har muligheten for valg av 20" felger med 235/45 og 255/40 avhengig av utstyrsutgave originalt, så dette tror jeg helt sikkert blir en mulighet i Kodiaq også (om det ikke allerede er en mulighet da, jeg kjenner ikke alle detaljer rundt Kodiaq)..........

 

Jeg har bestilt en  hvit style 190/dsg med ekstrautstyr for rundt 100.000.-

Sportsline skal vel komme med 20" har jeg lest.

Hvis jeg går for 22" blir dekkdimensjon 265/30 hvis jeg skal ha orginal rullediameter, tror jeg vil prøve 265/35 får og få litt mere gummi..er jo tross alt en SUV.?

Vurdere felgen på bildet under..

Niche_Misano_Anthracite_20x10-5blacknuts-1000-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Sew skrev:

Jeg har bestilt en  hvit style 190/dsg med ekstrautstyr for rundt 100.000.-

Sportsline skal vel komme med 20" har jeg lest.

Hvis jeg går for 22" blir dekkdimensjon 265/30 hvis jeg skal ha orginal rullediameter, tror jeg vil prøve 265/35 får og få litt mere gummi..er jo tross alt en SUV.?

 

Flott bil du har satt sammen @Sew :) 

Disse felgene sammen med en hvit Kodiaq tror jeg vil bli meget sprekt, men jeg er dog ikke helt sikker på om jeg ville ha valgt så breie og lave dekk på en SUV ;) 

 

I forhold til std hjula på som er Kodiaq 235/55-18" / 235/50-19" så holder du deg jo godt innenfor hva dekkalkulatoren tillater av forandringer selv med 265/35-22". Men det ble merkbart mindre gummi rundt felgen etter den skissen her ja ;) 

5891c918b6083_Skjermbilde2017-02-01kl_12_36_04.thumb.png.4d5e70c5225a06471a949874e474075f.png

Skal bli meget spennende å se den om du ender opp med 22" hjul @Sew, så her må jeg nesten si at bilde(r) er pålagt, hehe :D 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Superb lll skrev:

Flott bil du har satt sammen @Sew :) 

Disse felgene sammen med en hvit Kodiaq tror jeg vil bli meget sprekt, men jeg er dog ikke helt sikker på om jeg ville ha valgt så breie og lave dekk på en SUV ;) 

 

I forhold til std hjula på som er Kodiaq 235/55-18" / 235/50-19" så holder du deg jo godt innenfor hva dekkalkulatoren tillater av forandringer selv med 265/35-22". Men det ble merkbart mindre gummi rundt felgen etter den skissen her ja ;) 

5891c918b6083_Skjermbilde2017-02-01kl_12_36_04.thumb.png.4d5e70c5225a06471a949874e474075f.png

Skal bli meget spennende å se den om du ender opp med 22" hjul @Sew, så her må jeg nesten si at bilde(r) er pålagt, hehe :D 

 

 

 

 

Bilder kommer garantert..?

Bilen blir produsert i uke 10, så jeg har Kodiaq,n på veien før Påske...og da med 22"??

Legger ved et bilde av en hvit Q5 med 22"..

Er vel ca en bil og sammenligne str med..

Screenshot_2017-01-26-19-20-26.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 1.2.2017 den 13.12, Sew skrev:

Bilder kommer garantert..?

Bilen blir produsert i uke 10, så jeg har Kodiaq,n på veien før Påske...og da med 22"??

Legger ved et bilde av en hvit Q5 med 22"..

Er vel ca en bil og sammenligne str med..

Screenshot_2017-01-26-19-20-26.png

Blir spennende å høre hvordan den dimensjonen passer på bilen da. Har bestilt noe som sikkert er tilsvarende bil, men i Mato Brown.

Tråkket ikke til selv med noe mer enn 19", men fikk beskjed av selger i dag at de klarte å bestille opp disse triglav-felgene i antrasitt grå med børstede kanter, så det var jo en liten opptur.

20"+ gjør definitivt noe med både utseende og sikkert kjøreopplevelse, så du får gi litt Feedback når bil og felger er i hende.

har selv fått lovet levering før sommerferien, så jeg regner med at det går en stund til alt er låst....så det er rom for endringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2017 den 22.51, Sew skrev:

Jeg har bestilt en  hvit style 190/dsg med ekstrautstyr for rundt 100.000.-

Sportsline skal vel komme med 20" har jeg lest.

Hvis jeg går for 22" blir dekkdimensjon 265/30 hvis jeg skal ha orginal rullediameter, tror jeg vil prøve 265/35 får og få litt mere gummi..er jo tross alt en SUV.?

Vurdere felgen på bildet under..

Niche_Misano_Anthracite_20x10-5blacknuts-1000-2.jpg

Da er felger bestilt!!

22"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tor2r skrev:

Dersom du ikke klarer stille med bilder når hjula er på så blir det vurdert utestengelse :D

Å søren, er det «opptakskrav» i form av bilder for å være med her nå? ;) :D

 

6 timer siden, Sew skrev:

Da er felger bestilt!!

22"

Oj, de tror jeg kan bli meget spreke på Kodiaq ja :) 

Ser frem til å se bilder av bilen med de felgene der på :) 

 

Ser du skriver solgt Octavia RS på profilen din @Sew, det skulle ikke tilfeldigvis være en hvit RS st.vogn (2014) som stod til salgs i Indre Østfold for en liten stund siden..........?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sew skrev:

Da er felger bestilt!!

22"

Denne felgen var sinnsykt rå! Og i 22" på en Kodiaq så blir det sinnsykt tøft! Ser ganske concav ut de felgene?  Med 265/35-22 så får du jo faktisk en god del gummi også, så da er det jo ingen fare med for lav profil :) Kan jeg spørre bredde og ET på felg?

og eventuelt hvilken type felg dette er?

Sikker på denne også kunne passet godt i 20" på Superb :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superb lll skrev:

Å søren, er det «opptakskrav» i form av bilder for å være med her nå? ;) :D

 

Oj, de tror jeg kan bli meget spreke på Kodiaq ja :) 

Ser frem til å se bilder av bilen med de felgene der på :) 

 

Ser du skriver solgt Octavia RS på profilen din @Sew, det skulle ikke tilfeldigvis være en hvit RS st.vogn (2014) som stod til salgs i Indre Østfold for en liten stund siden..........?

Stemmer det...

2 timer siden, Tor2r skrev:

Spennende! Dersom du ikke klarer stille med bilder når hjula er på så blir det vurdert utestengelse :D

Du kan regne med dere vil bli bombardert med bilder når den tid kommer..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sew skrev:

Stemmer det...

Du kan regne med dere vil bli bombardert med bilder når den tid kommer..??

Husker den Octaviaen ja, den var veldig sprekt «personalisert» med noen striper i fronten bl.a.  :)  Har du noen flere planer for Kodiaq enn felgene eller @Sew?

 

Det blir flott med bilder av den utgaven din tenker jeg, for de felgene ser meget bra ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Superb lll skrev:

Husker den Octaviaen ja, den var veldig sprekt «personalisert» med noen striper i fronten bl.a.  :)  Har du noen flere planer for Kodiaq enn felgene eller @Sew?

 

Det blir flott med bilder av den utgaven din tenker jeg, for de felgene ser meget bra ut :) 

Savner RS,n ja...

Tenkte og lakkere slik sportsline kommer originalt..det og 22" tror jeg holder i år...??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dette ser veldig sprekt ut @Sew :) 

Håper du er heldig og får din bil snart, jeg vet den første Kodiaq allerede er levert ut til kunde fra «min» selger/forhandler, og det var en meget fornøyd kunde etter hva jeg har lest.

Ser frem til å se bilder fra din bil, og ikke minst med disse felgene på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...