Gå til innhold
Salcin

Varmefolie i frontrute


Anbefalte innlegg

http://www.tv2.no/broom/8899439/ 

I linken står det om att VW nå skal komme med varmefolie i frontrute, så man slipper de synlige varmetrådene... Men hva er nytt med dere i VW konsernet? Skoda Superb har da vel allerede hatt denne løsningen nå i alle fall siden den kom høsten 2015! Den har en folie laminert inn, i stede for varmetråder! Noen som vet om noe forskjell på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg @Salcin, dette bør jo ikke være noe nytt innen VAG konsernet i det hele tatt, for som du påpeker så har jo Superb hatt dette tilgjengelig siden høsten 2015.........

Hm, nå kom jo i hvert fall både Passat og Golf med oppvarmet frontrute når jeg kjøpte min forrige bil, men jeg vet ikke hvilken type varme det var. Varmetrådene er jo synlige og noe som kan ta litt av oppmerksomheten når en først legger merke til dem, men bare en fokuserer forbi dem så er de ikke så lette å se. For det er jo nesten bare tynne sytråder i forhold til trådene i bakruta.

Litt usikker på hva du mener med forskjellen her, men bruksmessig (om det var det du tenkte på?) så synes jeg trådene nesten var litt mer effektive for dugg innvendig på frontruta, utvendig så var det ganske likt. Folien ligger jo også over hele frontruta, trådene har jo litt mer definerte felt (i hvert fall på de bilene jeg har hatt, men det er noen år siden).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Salcin skrev:

På Octavia er det tråder, mens på Superb som har folie så ser man overhode ingen tråder/cellemønster i det hele tatt... folien er rett og slett helt gjennomsiktig og ser bare ut som glass

Er folien mye mer effektiv enn trådene? Har jo tråder i Octaviaen jeg har nå, men valgte bort varme i frontrute til fordel for webasto, må si jeg angrer litt på det, at jeg ikke tok begge deler, når jeg bestilte Superben jeg får snart, men det toget har gått for min del nå. Koster sikkert mer enn det smaker å ettermontere? 

Endret av Core2Duo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...