Gå til innhold
Nomi

Nomis Octavia Style 1.8TSI 180hk 4x4 DSG 2014


Anbefalte innlegg

Da ble det "ny" bruktbil på meg i dag! Jeg gikk fra en Octavia 1,6tdi med dsg (2011) til BMW 320i xDrive med alt tenkelig utstyr ifjor, men havnet tilbake på en Octavia i dag. :)

Bilen er en, i mine øyne, godt speccet Octavia med:

    •    Webasto motor/kupevarmer med timerfunksjon og fjernkontroll
    •    Navigasjonsystem (Columbus) 
    •    Adaptiv cruisecontroll
    •    Panoramatak
    •    Bixenon med led 
    •    Avtagbart hengerfeste
    •    El. førersete med minneinnstilling
    •    Driving Mode Selection
    •    Canton stereo med 10 høyttalere
    •    Laneassist
    •    3-eket sportsratt
    •    El. bakluke
    •    Oppvarmet baksete
    •    Delskinninteriør
    •    El. innfellbare sidespeil
    •    Multifunksjonsratt
    •    Regnsensor
    •    Parksensor bak
    •    2 soneklima
    •    Midtarmlene
    •    Dab-radio
    •    Blåtann tlf.
    •    Streaming av musikk via blåtann 
    •    Isofix
    •    Tåkelys
    •    ESP

Kessy var ikke listet opp, men til min overraskelse så var det Kessy også (tror jeg?!?). Jeg klarer å åpne bilen ved å holde rundt dørhåndtak, men jeg får ikke til å låse igjen?!? 

 

IMG_4333.PNG

IMG_4334.PNG

IMG_4335.PNG

IMG_4336.PNG

IMG_4343.PNG

IMG_4344.PNG

IMG_4358.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ny bil! Se veldig fin ut den, mye utstyr var det på den også :) 

Angående Kessy, hvordan prøver du å låse bilen? Når du låser opp bilen er det riktig som du sier, at du skal holde rundt håndtaket. Dog når du skal låse, skal du bare ta på en liten sensor utenpå dørhåndtaket, så vil bilen låse seg. Jeg mener sensoren ligner på en firkant eller noe slikt. Prøv og berør denne, og se hva som skjer da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil. En fantastisk hærlig drivverkskombinasjon og kombinert med mye flott utstyr trur jeg du kan se fram til mange koselig mil :) Jeg håper du blir like fornøyd som jeg er med min, sålangt rundet ca 50.000 feilfrie kilometer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nybilen. En riktig flott bil var det. Angående kessy så låser jeg ved å sveipe over et lite øye på dørhåntakets utside.

Lykke til eller slitan som de sier der jeg bor?

Endret av Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Superb lll: Takk, den er kjørt 90.500km. Vurderte det opp mot biler som var kjørt 60-70.000km, men med denne fikk jeg 90.000-servicen inkludert og nye vinter- og sommerdekk inkludert. Garantien gjelder fortsatt og reklamasjonsfristen gjelder til 150.000km.

@Core2Duo: takk for tips. Da løste det seg. ??

@CitizenX, @Sjåføren, @Helge, @Octavia 2017 4x4, @Razor: takker

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Nomi skrev:

Lurer på å kjøpe lastekantbeskytter fra Skodabutikken. Noen som har erfaring med denne?

Bør jeg gå for sort eller sølv?

Ka farge har bilen da? Æ kjøpte sånn men tok den av for det ble problem med is å bakluka ble lakk skada, mulig æ monterte den litt for langt bak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hørtes ikke bra ut. Men det må jo ha vært "feil" montert/ klistret? Hvis det er normalt med lakkskader så bør det vel ikke selges?

Bilen er svart så svart fungerer bra. Men vinduslistene er krom, så sølv fungerer også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo andre muligheter også da @Nomi, jeg bestilte egentlig en lastkantbeskytter i metall til min Superb, men den var det leveringsproblemer med, så da monterte de en gjennomsiktig folie i stedet. Den er tykk og meget solid, og er omtrentlig helt usynlig.

Om en lastkantbeskytter gir riper eller skader på bakluka så er den jo helt klart feilmontert, det må være en viss avstand i mellom bakluka og beskytteren for at slike ting ikke skal skje. Så den her er montert for nærme bakluken.

Jeg har i ettertid fått den metallbeskytteren til min bil, men den har jeg ikke montert så langt, det får være til at evt. folien jeg har nå blir ødelagt. Folien er en meget effektiv beskytter, og blir den montert skikkelig og pent (uten luftbobler, etc), så er den nesten ikke mulig å se som sagt. På en sort bil som du har, så vil den være omtrentlig helt usynlig, men likevel effektiv :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Razor skrev:

Ble nok montert litt for langt bak slik at det samla seg vann som frøs mellom listen og kanten inn til bagasjerom. Det var isen som chippa litt av lakken på luka.  Nå skal jeg legge folie der.

Jeg vet ikke hva som står beskrevet i monteringsanvisningen på den lastkantbeskytteren du hadde på din bil @Razor, men både en mekanikker, selgeren og monteringsanvisningen som fulgte med den lastkantbeskytteren jeg har her, så står det advarsler om at den ikke må monteres for nærme bakluken, nettopp for å ha plass til snø/is for ikke å ødelegge bakluken.

Legger ved et bilde av dette, så ser du at den skal monteres nesten så langt ut mot bakkanten på støtfangeren det er mulig. Se illustrasjonen til høyre på bildet, så ser du hvor langt ut mot kanten/enden av fangeren den skal monteres for å ha god plass til snø/is, dette er monteringsanvisningen til en original Skoda lastkantbeskytter.

589f41f5aad37_2017-02-1117_44_51.jpg.c7160611664d4aaf02d2ffde15e857c7.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva de sa hos forhandleren der jeg kjøpte bilen, og hvordan de monterte lastkantbeskytterne der, så var mest sannsynlig din montert for nærme bakluka. For det må være plass til snø/is der, og det er veldig viktig om en har el.bakluke, slik at en ikke ødelegger motorene med en fastfrosset bakluke.

Som sagt, det er hva selger og mekanikker fortalte meg når jeg fikk etterlevert lastkantbeskytteren jeg har her, og det samme viser jo teging/illustrasjon i monteringsanvisningen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...