Gå til innhold
Brf

Columbus, Bluetooth


Anbefalte innlegg

Hei. Har akkurat kjøpt en Skoda Superb 2009 mod. 

Lurte på om noen kunne svare meg på hvordan man fjerner allerede tilkoblet telefoner. Det er registrert 3 telefoner i bilen og hvis jeg prøver så får jeg bare feil. Står i bruksanvisning at den tillater bare 3 enheter.  

Har snakket med Skoda men di klarer ikke svare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet @Brf :) 

Vet ikke om du har bruksanvisningen/instruksjonsboka til din bil, om du ikke har det så kan du jo finne en her,

http://www.skoda-auto.com/en/mini-apps/owners-manuals/pages/owners-manuals.aspx

Det meste pleier jo å være godt forklart der, men jeg kjenner ikke til hvordan det er spesifikt for din bil.

 

Jeg har også Columbus Infotainment, og om jeg skal fjerne en mobiltlf så velger jeg 

  • phone
  • innstillinger
  • bluetooth
  • tilkoblede enheter

så kan jeg slette alle, eller en spesifikk mobil. Byttet mobil for noen mnd siden, og det var veldig enkelt å fjerne den gamle mobilen. Legger ved et lite skjermbilde av instruksjonsboka jeg har for min bil, så kan du se hvilke muligheter som er der. Men du må helt sikkert inn på innstillinger i phone funksjonen og så fjerne mobilene derifra vil jeg tro.

589b5075868a6_Skjermbilde2017-02-08kl_18_03_20.thumb.png.27785e9a6015256f697945a9a2b26a71.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret.

Jeg har lest litt og jeg forsto det slik at det er 2 forskjellige systemer på skoda.

Pga det du forteller meg nå får ikke jeg fram slik bildet viser. Det er bare helt tomt.

Men kan det hjelpe å sette tilbake alt til fabrikk innstilling, vil det slette disse telefonen som er inne i systemet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Brf skrev:

Takk for svaret.

Jeg har lest litt og jeg forsto det slik at det er 2 forskjellige systemer på skoda.

Pga det du forteller meg nå får ikke jeg fram slik bildet viser. Det er bare helt tomt.

Men kan det hjelpe å sette tilbake alt til fabrikk innstilling, vil det slette disse telefonen som er inne i systemet? 

Om du ikke finner noe i den linken jeg la ved i forrige innlegg for din bil, så ville jeg ha forsøkt å sette det tilbake til fabrikk innstilling som du selv foreslår ja. Det vil ganske sikkert tømme alt som er lagret av radio-kanal-nnstillinger, lagrede mobiler, etc.

Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det fungerte ikke. Prøvde både Columbus og kjørecomputeren. Så nå skjønner jeg ingenting.  Har du noen flere ideer? Når jeg går inn på telefon så er alt bare blankt. Eneste som står der er SOS. Og når jeg går inn på kjørecomputeren så søker den etter 3 forskjellige telefoner. Prøver å koble til min, den finner den og taster inn en lang kode, men så får jeg beskjed at tilkobling ikke er mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd at det ikke fungerte da.

Det neste forslaget jeg har er vel det kjedeligste av dem alle, og det er en tur på verkstedet for å oppdatere spilleren din, for det tror jeg nesten er det eneste som kan løse dette nå. Jeg håper at jeg tar feil slik at det finnes enklere løsninger for deg, men jeg tror dessverre at det er det neste trinnet som må til for å få dette til å fungere igjen.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, blir det dyrt så ringer jeg nok butikken som solgte meg bilen. Når jeg kjøper en bil så forventer jeg at alt fungerer uten at jeg må ut med masse penger. 

Takk for hjelpen atter en gang ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde det samme problemet. Eg har ein superb 2010 med samme spelar. Eg sleit med å slette lagrede tlf. Fant til slutt ut at du må ver tilkobla bluetoot for å slette brukere. Har du fått kobla opp ein tlf? Eller er det fult? Om du har ein tlf som du har fått kobla opp på bluetoot må du inn på innpå kjørecomputer ( alt gjer du fra rattet )

- Main Munu

- Phone

- Bluetooth

- User 

- velg user og velg delete

 

20170219_212952.jpg

20170219_213004.jpg

Endret av idarhr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en del kloke svar fra en teknikker på skoda nå endelig.  Har satt det samme at jeg måtte skaffe en eldre telefon for å så koble meg inn slik at jeg kunne slette du andre. Men han mente også det at den Bluetoothen i bilen mulig ikke støttet nyere telefoner, at jeg måtte oppgradere hele Bluetooth boksen i bilen. Hvordan fungerte det for deg? Kan du bruke nyere telefoner etter du fikk slettet di andre?

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkjer vert nokon problem å bruke nyere telefoner. Det er oppkobla både Samsung og Iphone i min bil. Problemet eg klager over er at:

Når eg speler musikk via bluetooth (spotify) så står det kun "bluetooth audio" på skjerm. Eg får ikkje velge neste sang verken på rattet eller på skjerm, må gjere det via mobiltelefon.

Har ver opp til fleire ganger til Møller då dei meiner du skal få opp artist og sang og du skal kunne velge neste sang på rattet men til ingen nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...