Gå til innhold
Quattrokid

Leveringstid


Anbefalte innlegg

16 timer siden, Kuppern' skrev:

Takk - og over og ut for Skoda Forum. Får finne et Volvo forum i stede....☺

Dumt det ble sånn, fin bil får du allikevel! :) Med tiden, kanskje du en gang kommer tilbake til dette forumet? :) Tiden vil vise!

Endret av Core2Duo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen som har info om Kodiaq 2018 modellen? Har hørt at den produseres fra uke 23, men at den ikke kan bestilles nå. Videre har jeg hørt at man ikke kan be om å få allerede bestilt Kodiaq produsert som 2018 modell. Bestilte i desember og ikke fått prod.uke. Derfor veldig interessert i input dere måtte ha om 2018 modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Svein skrev:

Noen som har info om Kodiaq 2018 modellen? Har hørt at den produseres fra uke 23, men at den ikke kan bestilles nå. Videre har jeg hørt at man ikke kan be om å få allerede bestilt Kodiaq produsert som 2018 modell. Bestilte i desember og ikke fått prod.uke. Derfor veldig interessert i input dere måtte ha om 2018 modellen.

De eneste som kan ha info om dette er jo selgerene, men med såpass lang ventetid på produksjon som det er på visse modeller med bestemt utstyr på, så er det jo ingen tvil om at en nesten vil få bilen produsert etter uke 23 uansett. Og om 2018 blir produsert fra uke 23 som du skriver, så blir vel nesten alle biler som blir bestilt nå 2018 modeller vil jeg tro.

Jeg vet ikke om alle som bestilte Kodiaq med el.seter og sovepakken i Desember har fått bekreftet produksjonsuke enda, for det har tatt lang tid og det er først og fremst som nevnt pga el.seter, og enda tregere har det vært for de som bestilte sovepakke i tillegg. Om det er andre ting i tillegg som kan ha gjort at enkelte har fått utsatt produksjon vet jeg ikke.

Vi er nå i uke 16, og venter en noen få uker til med en bestilling, så får en uansett produksjonen etter uke 23, og dermed automatisk en 2018 modell (etter hva du skrev om når produksjonen av 2018 modeller starter). Det er ikke helt dette du spurte om og er jo heller ikke noe en kan bekrefte, men en relativt lang ventetid vil jo gjøre mye av dette automatisk, og om en venter 4 - 5 uker med en bestilling så er det jo nesten ikke noen tvil om hvilken årsmodell bilen vil bli........ ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
8 timer siden, Pål V skrev:

Tar det så lang tid i fra produksjons til levering ?

Det er det mange forskjellige faktorer som avgjør @Pål V

  • Hvor lenge bilen blir stående på fabrikkområdet før den blir transportert med tog til Bremerhaven.
  • Hvor heldig en er ferga fra Bremerhaven til Bekkelagskaia
  • Hvor lenge bilen blir stående på Bekkelagskaia før den blir transportert ut til forhandler
  • Hvor langt unna Bekkelagskaia din lokale forhadler holder til
  • Oppdragsmengden til din lokale forhandler med tanke på klargjøring og levering
  • Skal det monteres mye ekstrautstyr hos forhandler (skvettlapper, lastekantbeskytter, evt motorvarmer, kryssbytting av dekk/felger, etc, alt dette tar også tid)
  • Evt. ekstra lakkbeskyttelse og ekstra tectyl/understellsbehandling tar også tid.........

Så det kan være mange ting som har med hvor lang tid en transport og levering tar, alt avhengig av hvor heldig en er med transporte og det som evt skal gjøres ekstra med bilen når den ankommer forhandler. Det du kan være helt sikker på er at forhandler vil ha dette unna så fort som mulig, for de må betale fabrikken for bilen når den er produsert og de får jo ikke tilbake de pengene før kjøper har betalt for -og mottatt bilen.

Synes i utg.pkt. at transport og levering av bil i det innlegget du svarte på tok veldig lang tid, men som sagt, det kan være en del tidkrevende etapper før bilen er klar for levering til kjøper. Ingen fasit dette, bare en viss forklaring slik selger sa til meg i fjor når jeg ventet på min Superb. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte en Style 190 TDI 4x4 DSG med det meste av utstyr her om dagen. 2018-modell selvfølgelig.  Jeg ble forespeilet ca 4 måneders leveringstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pål V skrev:

Tar det så lang tid i fra produksjons til levering ?

Som Superb III sier så er det mange faktorer som spiller inn. Selv så synes jeg ikke at 1 mnd er så ille men på den andre siden så hadde jeg ikke blitt lei meg hvis vi hadde fått den før! Det vil nå tiden uansett vise :) ny bil til sommeren blir d i allefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det endelig uke 20. Restriksjoner for sovepakken er opphevet. Forhandler bekreftet idag at min bil er overført til 2018 modell så nå håper jeg virkelig på produksjonsdato snart. Blitt lenge å vente siden bestilling 15.des. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kengen skrev:

Nå er det endelig uke 20. Restriksjoner for sovepakken er opphevet. Forhandler bekreftet idag at min bil er overført til 2018 modell så nå håper jeg virkelig på produksjonsdato snart. Blitt lenge å vente siden bestilling 15.des. 

Det har jammen tatt sin tid dette her ja, her skal du ha kred for både stor -og lang tålmodighet altså :) 

Får håpe det løsner litt for produksjonen av Kodiaq nå, har vel forhåpentligvis hjulpet litt på det verste trykket nå kanskje........? Vet at enkelte som bestilte Superb 2,0/190hk 4x4 L&K og noe ekstrautsyr i tillegg hadde over 9 mnd ventetid fra bestilling til levering, og det nærmer jo du deg også så lenge du nå får 2018 modell.........

Får trøste deg med at den som venter på noe godt, osv........ ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Superb lll skrev:

Det har jammen tatt sin tid dette her ja, her skal du ha kred for både stor -og lang tålmodighet altså :) 

Ja. Jeg skal love deg at tålmodighetsstrikken har blitt tøyd og strekt ganske så mye. Men ifølge møller logistikk så leter nå fabrikken etter ledig plass til produksjon så jeg får håpe at det løsner nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kengen skrev:

Ja. Jeg skal love deg at tålmodighetsstrikken har blitt tøyd og strekt ganske så mye. Men ifølge møller logistikk så leter nå fabrikken etter ledig plass til produksjon så jeg får håpe at det løsner nå. 

hehe, det tror jeg på ja!

Så jeg tar å kjører på med denne som jeg bruker på ungene, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.. ;)

Hjalp det?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Tor2r skrev:

hehe, det tror jeg på ja!

Så jeg tar å kjører på med denne som jeg bruker på ungene, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.. ;)

Hjalp det?? ;)

Får iallefall 2018 modell med de små oppgraderingene som kommer der. Det er iallefall noe :) selv om det ikke er lett å finne ut av nøyaktig hva slags oppgraderinger det gjelder?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdateringene i 2018 -modellen skal være: Webasto blir app-styrt, parkeringsassistenten bremser også og Columbus får 9,2 tommer (men ikke Amundsen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg fått med meg fra 2018 tråden :) virker som om dette også kommer:  

- air CARE (bedre luft og allergi filter til dual og tri zone air condition, likt som på Tiguan)

- sikkerhets oppdatering for Kessy (hvis du låser med nøkkel så må du låse opp med nøkkel, samme med Kessy)

-  smartlink + (smartgate + smartlink: kommunikasjon med andre enheter gjennom apper via bilens wlan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
7 timer siden, Vandreren skrev:

Jeg bestilte i desember men endret fra diesel til bensin i februar. Har nå fått beskjed om at bilen kommer til landet i uke 28 som begynner med 10 juli. Man må kanskje legge på en uke der før man får den i hende?

Synes det nesten var litt modig gjort jeg at de har lovet deg hvilken uke bilen er i landet rundt ferietiden, for det er ganske mange ting som skal klaffe for at de treffer med det. MEN de har vel kanskje lagt inn en liten «sikkerhetsmargin» der for alt jeg vet............? Og dette kan jo selvfølgelig forhandleren mye bedre enn meg, jeg bare har ventet noen ganger og fått noen erfaringer med det, og det har ikke vært så veldig ofte de har spådd riktig med hvilken uke bilen er i Norge før bilen er ferdig produsert...........

Med det så mener jeg at etter at bilen er ferdig produsert så kan den i verste fall bli stående noen dager på fabrikkområdet i vente på togtransport til kaia i Bremerhaven, og i følge noen innlegg i Skoda-grupppa på FB (denne uken), så kan det ta alt fra 1 dag til over en uke i vente på transport med båten (avhengig av hvor mange biler som står der fra før av) til Bekkelagskaia i Oslo. Der må en igjen kanskje vente på biltransport ut til forhandlerens lokaler, og så spørs det jo hvor langt utenfor Oslo bilen skal transporteres og hvor mye som skal gjøres/klargjøres før du får din bil @Vandreren.

At dette skal foregå midt i fellesferien i tillegg gjør vel at det kanskje kan bli noen forsinkelser, uten at jeg vet noe om det. Noen er kjempeheldige med alt, hvilket jeg var i fjor når jeg bestilte min Superb, mens andre får med seg det meste av ventetiden slik jeg gjorde med bilen jeg hadde før Superben.........

Men håper virkelig at du slipper å vente noe mer enn hva forhandleren har sagt til deg her, og at det bare går noen dager/liten uke før du får din bil.

Lykke til @Vandreren :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...