Gå til innhold
Henrik

Ulyd i Octavia Scout


Anbefalte innlegg

Hei 

Jeg har en Skoda Octacvia Scout 1,8 180 HK bensin 2015 modell. Har ved flere anledninger hatt bilen inne hos Skoda på Etterstad da det er en ulyd under bilen. Tilbakemeldingene har variert fra at de ikke finner lyden. Til skifte av topplager til nå å bli betegnet som en arbeidslyd som skal være der. 

Dette er tilbakemeldingen jeg fikk sist gang jeg hadde bilen inne. 

Kontrollert raslelyd ved lav hastighet og svakt gasspådrag. Sammenlignet med lik demobil med ca samme km og den har samme lyd. Det er også sammenlignet tidligere med lik bil, og samme observasjoner er gjort på denne. Utført undersøkelser for finne hvor lyden stammer fra og lokalisert lyden fra wastegatespjeld. Det er klaringen mellom wastegatespjeld og armen som høres. Den klaringen må til for at spjeldet skal tett og at det ikke setter seg fast pga høye temperatursvingninger.

Jeg har i ettertid klagd og bedt om en litt mer utfyllende tilbakemelding da jeg mener at denne lyden ikke burde være der. 

Noen andre med tilsvarende bil som har opplevd lignende?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har nå gått ca 12-13 tusen, men ulyden kom i våres og bilen var ny i jan/feb så den var nok der ved en mye lavere km også. Lyden kommer fra undersiden av bilen. Så det høres best med åpne vinduer. Jeg opplever at lyden kommer ved gasspådrag i 2/3 gir, men selvfølgelig ikke regelmessig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kommet noen vei med kundeservice hverken hos Skoda eller Møller. Jeg kan ikke klage på bilen utover dette med ulyder, men servicen opplever jeg som så dårlig at jeg helst skulle vært foruten dette kjøpet. Hadde Audi før dette og var super fornøyd med servicen der, ja det koster noe mer, men det merker jeg nå at det er verdt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 26.10.2015, 09.27.46, Henrik skrev:

Hei 

Jeg har en Skoda Octacvia Scout 1,8 180 HK bensin 2015 modell. Har ved flere anledninger hatt bilen inne hos Skoda på Etterstad da det er en ulyd under bilen. Tilbakemeldingene har variert fra at de ikke finner lyden. Til skifte av topplager til nå å bli betegnet som en arbeidslyd som skal være der. 

Dette er tilbakemeldingen jeg fikk sist gang jeg hadde bilen inne. 

Kontrollert raslelyd ved lav hastighet og svakt gasspådrag. Sammenlignet med lik demobil med ca samme km og den har samme lyd. Det er også sammenlignet tidligere med lik bil, og samme observasjoner er gjort på denne. Utført undersøkelser for finne hvor lyden stammer fra og lokalisert lyden fra wastegatespjeld. Det er klaringen mellom wastegatespjeld og armen som høres. Den klaringen må til for at spjeldet skal tett og at det ikke setter seg fast pga høye temperatursvingninger.

Jeg har i ettertid klagd og bedt om en litt mer utfyllende tilbakemelding da jeg mener at denne lyden ikke burde være der. 

Noen andre med tilsvarende bil som har opplevd lignende?

 

Jeg har en lik bil, fikk den rundt påske 2015. Har samme lyd, med vinduer nede og spesielt med resonans fra f.eks fjell, autovern etc. Ligner en rasle-lyd, spesielt ved noen gitte turtall som du sier. Høres ut som om det kommer fra under bilen på høyre side bak.. Når vinduer er igjen høres det ikke. Irriterende. Hadde egentlig glemt det (vinter og lite kjøring med åpne vinduer..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

En liten avslutning på denne saken fra min side. :D

Etter mye frem og tilbake og krangling fra min side. Ble jeg omsider kaldt inn til en møte med selger og ettermarkedssjefen hos Skoda Etterstad. Vi diskuterte frem og tilbake, og ble enige om at de skulle vurdere muligheten for å ta bilen i innbytte slik at jeg fikk en ny bil. Jeg fikk i ettertid oversendt et tilbud med et forslag til et mellomlegg. Jeg syntes dette hørtes ut som en rimelig løsning. Noe jeg tror begge parter tjente på. 

Jeg så ikke svaret over fra AHR før nå. Men de klarte jo å lokalisere min ulyd fra et Wastegatespjeld som sitter foran under bilen og ikke bak 

Jeg konkluderer derfor med at jeg er fornøyd ( gitt at lyden ikke kommer i denne bilen også) og at Skoda har gjort en god jobb med å ta vare på meg som kunde til slutt etter litt frem og tilbake. Jeg vil nok vurdere Skoda neste gang jeg kjøper bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...