Gå til innhold
Chef

Unormalt slitte bremseskiver


Anbefalte innlegg

IMG_0227.thumb.JPG.3fedfedb62bbfbd25844b31bd344376b.JPG

Hei godtfolk. 

Jeg har en Fabia fra 2016 som har gått ca 12 000km.

Tok en kikk på bremseskivene her en dag og så dette. Kjennes ut som små riller i skiva når man drar fingeren over.

Bilen har gått sine første 10 000 km i Bergen og kjøres nå på Lillehammer.

Tok en test hos forhandler og de sa at alt var ok.

Fler som har dette problemet ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet @Chef :) 

 

Hvor langt har egentlig denne bilen kjørt? Og for ordensskyld, er dette foran eller bak (ser ut skivene bak), og ser alle 4 skivene slik ut?

Ser du skrev at bilen kjørte sine første 10.000km i Bergen og kjøres nå på Lillehammer. Jeg har en Superb 2016 selv og den nærmer seg 23.000km nå, og ingen av mine skiver ser slik ut. Her ser det jo nesten litt ut som det har vært/er noe som sliter på bremseskivene på bilen din, altså noe som er i mellom bremseklosene og skivene. Dette er ikke unormalt, og det er slik på veldig mange biler, men da har de gjerne kjørt litt mer enn den km.standen du oppgir (det var derfor jeg lurte på hvor langt den har kjørt nå).

Du har jo allerede fått sjekket dette på verkstedet og de sier at alt er i orden, så da er det jo forsåvidt det, men synes likevel det var vell mange og tydelige spor i den skiva du har lagt ut bilde av.

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Bilen har nå kjørt ca 13 000km og det er begge skivene bak som ser sånn ut. Skivene foran ser normale ut.

Alt fungerer som det skal,  så burde sikkert ikke klage. Men synes det bare ser litt merkelig på en så ny bil.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...