Gå til innhold
Larz

Octavia 2.0 TDI Elegance 2005


Anbefalte innlegg

Hei,

Har nettopp gått i innkjøp av min første Skoda, en Octavia 2.0 TDI 2005.

Er ikke godt kjent med Skoda men har fått et veldig godt førsteinntrykk på få dager :) Har tidligere kun hatt BMW (E39, E91)

Har ikke lagt noen planer for bilen enda og tar gjerne imot innspill til hva som kan gjøres med den, samt lurer jeg også på om noen vet om gode steder hvor man finner reservedeler og tilbehør til Skoda på nettet.

Bilen er i veldig god stand men har forøvrig en turbo som kanskje må byttes da den uler eller lager en slags sirene lyd på lavt turtall, noen som vet om kanskje turboen kan overhales for å bli bra igjen?

Og en tråd uten bilder er ikke noe gøy:

43_1526886482_xl.thumb.jpg.a514bb4a2c63343_1522442800_xl.thumb.jpg.dab8440be941a43_535940273_xl.thumb.jpg.a40da911751e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 5 uker senere...

Hei,

Har gått noen lunde bra, en veldig god bil :)

Har hatt noen små problemer som jeg ikke har funnet helt ut av enda. ESP kan plutselig finne på å skru seg av når bilen står på tomgang og den kan plutselig gå i nødmodus i høy fart eller ved hurtig gasspådrag.

Ellers litt små-elektriske problemer som at h.speil ikke justerer seg eller blir oppvarmet (mulig kabelbrudd) samt at vindusvisker bak ikke alltid fungerer (den kan gå en gang når jeg starter bilen men hvis jeg skrur på viskeren står den helt stille) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo litt forskjellig :-) Blir vel fort sånn når bilene runder 10 år.

Håper du finner ut av ting og at det ikke blir så kostbart. Du fikser kanskje slik selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...