Gå til innhold
CitizenX

Små modifikasjoner


Anbefalte innlegg

Håper denne hindrer steinsprang på panseret... det har iallefall fungert veldig bra på en kompiss sin 2010 Avensis som ikke har en eneste steinsprang. Blir greit å slippe unna ripene etter hundeklør.

 

Skoda bak.jpg

Skoda fram.jpg

Endret av CitizenX
Link til bilder døde.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Er en plastlist/deksel som ligger i fronten over fronten av panseret, en såkalt panserbeskytter.

Leverandørsbilde:

GASKO-DF007.JPG

Kan ta nærbilde i morgen om ønskelig.

Finner minimalt med steinsprang etter installasjonen og den tok unna bra med insekter i sommer så den gjør åpenbart jobben ?? 

Så skiller bilen seg ut den andre med samme farge her i bygda.

Endret av CitizenX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, da ser jeg hva du har montert i fronten av panseret ditt, har sett at det er en del Nissan Qashqai'er som har den i fronten her jeg bor. Så den forstår jeg at er effektiv mot det meste som kan treffe panseret, mitt er jo «peppret» med steinsprut og for ikke å snakke om alle insektene i løpet av sommersesongen. Det samme gjelder front fangeren for min del, den har blitt veldig merket av steinsprut.

 

Hadde vært fint med noen bilder fra litt forskjellige vinkler slik at det synes hvordan den er montert på bilen. :) 

 

På de nyeste arb.bilene vi har i vårt firma så har de nå begynt å legge klar folie over ca halve panseret, og det beskytter jo greit, men det er jo synd at de ikke har lagt det over hele panseret, for det bli veldig synlig etterhvert som tiden går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beskyttelsen til innsteget i bagasjerommet var bare tull, på vinteren når det blir sne og is er den bare i veien og det endte opp med å skade lakken på bakluka :(

Ble rett og slett for liten plass mellom fanger og luke med den beskyttelsen på...

Om du vil spare panser litt funker nok den panserbeskyttelsen bedre, men på min er steinsprangskader ett større problem på all lakken fra panser og ned mot veien i hele fronten.

 

Hadde jeg vist det jeg vet idag da jeg kjøpte bilen ville jeg foliert front fanger og bakfanger når bilen var ny... For sent nu

Endret av Razor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel montering var det også. Først sette fast tjukk plastfilm på de stedene klipsene skulle monteres på panseret, så tre over klipsene før man setter på plass selve panserbeskyttelsen og skrur fast to skruer, tok max en halvtime. 

 

@Razor Det hører vel egentlig med til historien at den plastlista der bak ikke ble særlig gammel da en luring fant det for godt å ikke følge med på veien slik at han kjørte meg i rævva med skader for 70k. Lakkereren satte på en ny list som er av en annen type enn den som er avbildet og dette skjedde før vi fikk noe særlig med sne her jeg bor. Uansett tror jeg ikke den som var montert ville forårsaket noe problemer da bilen blir vasket jevnlig og påsprayet litt Gyeon q2m wetcoat som gjør at ting ikke fester seg så lett.

Endret av CitizenX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tor2r Trur ikke jeg skal si hvor lenge siden jeg har vasket med noe annet enn spyling med høytrykk ;) Det er noen uker/km siden :P Så ja, jeg er enig, den beader veldig bra. Litt Gyeon q2m wetcoat ca annenhver vask så holder det seg bra. Sand og dritt etter strøing bare renner vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...