Gå til innhold
oHm3n

Tid før levering bekreftes


Anbefalte innlegg

Hei,

Du fikk vel en indikasjon fra selger om hvilken uke bilen skulle produseres?
Om du gjorde det, så kan du legge til 4-5 uker på transport til Norge, og forhandler... Såvidt jeg har skjønt :)
Eller ring selger, og hør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må først få en bekreftet produksjonsdato/uke, så vil du få bilen ca 2-4 uker etter at bilen er produsert, alt avhengig av hvor heldig du er med transporten helt fra fabrikken og helt frem til din forhandler. Jeg bestilte selv en ny Superb 8. Februar i fjor, og fikk den levert allerede 21. Mars (kunne faktisk fått den fredag 18. Mars om det ikke var en liten misforståelse rundt «kryssbytting» av dekk og felger), så det kan gå ganske fort, men da hadde jeg maks flaks med all transport og det er relativt kort avstand fra Bekkelagskaia til min forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Selgeren skulle gi meg beskjed når han fikk produksjonsdato, men jeg hadde ikke hørt noe. Derfor  lurte bare på erfaringer rundt hvor lang tid det tar å planlegge produksjon.

Uansett - jeg tok kontakt og fikk gode nyheter. Produseres i uke 13. Leveres i uke 16-17. Vi bestilte i uke 7. 

Endret av oHm3n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo bra ut da :) 

Når det gjelder fastsetting av produksjonsuke, så finnes det ingen fasit på det, for det avhenger av hvilke ventelister det er på fabrikken for den aktuelle bilen med utstyrspakker og annet ekstrautstyr. Om de mangler en eller deler som noen har bestilt, så blir det ikke fastsatt noen produksjonsuke før de vet når de har delene de trenger.

På det verste så var det vel ca 9 mnd leveringstid på Superb med 2,0/190hk 4x4 L&K og Sportline, men ikke for alle, det hadde noe med en del av ekstrautstyret å gjøre. For Kodiaq sin del, så er det nå merkbart lenger leveringstid for de som har bestilt bil med el.seter, så det er ikke mer enn dette som skal til for at produksjonen drøyer litt.

Ang transport så er det jo også der merkbare forskjeller om en er heldig eller uheldig, min bil gikk rett fra fabrikken og på toget til Bremerhaven, så var jeg heldig med båten også, fikk plass på den første båtavgangen etter at bilen hadde ankommet til Bremerhaven. I tillegg så ble den prioritert når den kom til Bekkelagskaia for å fylle opp en transportbil som skulle i retning av min forhandler, så maks flaks hele veien. :) Det var første gangen for min del at det har vært så rask levering, ellers så har jeg gjerne vært sist i hver eneste kø som det har gått an å finne de gangene jeg har bestilt fabrikkny bil..........  :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte selv ny Superb 1.februar. 28. februar blei jeg ringt opp av selger å fikk beskjed om at bekreftet produksjonsuke var uke 11 og at jeg da kunne regne med å få bilen i uke 14. De kunne dog ikke garantere dette, men 3 uker etter produksjon var normalen som de sa :) Så bare å krysse fingrene for at bilen blir levert tidlig i April :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...