Gå til innhold
Moon Octavia

Mangler på ny octavia


Anbefalte innlegg

Hei Folkens, min face lift Octavia med 150hk diesel og 4x4 med dsg går inn i prouksjon neste uke.

Farge moon w.

Av Utstyr så er dette tatt med

Svarte trius felger

reservehjul/jekk

Elektrisk bakluke

varme i rattet

varme i frontrute

avtagbart hengerfeste 

vinterpakke

buisnees pakke/delskinn

kantbeskytter

skvettlapper foran

gummimatter

bagasjeromsmatte

ryggecamera

simply clever pakke

sølvfarget rails

adaptiv cruice

kessy.

 

Vi vurderte navigasjon og noen av assispakkene , men etter litt om å men så gikk vi bort fra dette.

litt usikker på delskinn kontra skinn/ alcantara også !

Veldig spent på hvordan 150 hk med 7 trinns dsg blir.

Noe vi mangler eller burde tatt med synes folk ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet @Moon Octavia :) 

Se her har du jo satt sammen en godt utstyrt bil etter hva jeg kan se, :) 

Helt ærlig så hadde jeg ikke nølt med å ta med Navigasjon, fordi det er noe som er både praktisk og ikke minst noe du får igjen for når bilen skal selges/byttes inn. 

En ting som derimot er enkelt å forandre på/legge til, er skvettlapper bak. De er ikke store men beskytter godt mot steinprut i underkant av fangeren bak, jeg monterte det på min bil etter ca 6 mnd og det var altfor sent, underkanten av fangeren var da allerede «sandblåst» og all klarlakken er borte der, derimot mot møkk/skitt så hjelper de omtrent ingenting.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen @Moon Octavia!

Hadde det vært meg ville jeg absolutt tatt el. sete med minne. Rett og slett fordi jeg og fruen har heeelt forskjellige innstillinger.

Ville også vurdert adaptivt understell, men dette kommer nok noen Octavia folk til å kommentere mer på etter hvert her håper jeg :)

Ellers, så kan jeg ikke komme på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Superb lll skrev:

Hei og velkommen til forumet @Moon Octavia :) 

Se her har du jo satt sammen en godt utstyrt bil etter hva jeg kan se, :) 

Helt ærlig så hadde jeg ikke nølt med å ta med Navigasjon, fordi det er noe som er både praktisk og ikke minst noe du får igjen for når bilen skal selges/byttes inn. 

En ting som derimot er enkelt å forandre på/legge til, er skvettlapper bak. De er ikke store men beskytter godt mot steinprut i underkant av fangeren bak, jeg monterte det på min bil etter ca 6 mnd og det var altfor sent, underkanten av fangeren var da allerede «sandblåst» og all klarlakken er borte der, derimot mot møkk/skitt så hjelper de omtrent ingenting.........

Jeg ser den med navigasjon og annenhåndsverdi, men vi har hatt dette på vår bil i 3 år nå og kanskje brukt det 4 ganger på de årene :)

Takk for tipset med skvettlapper bak ;)

 

9 timer siden, Tor2r skrev:

Hei og velkommen @Moon Octavia!

Hadde det vært meg ville jeg absolutt tatt el. sete med minne. Rett og slett fordi jeg og fruen har heeelt forskjellige innstillinger.

Ville også vurdert adaptivt understell, men dette kommer nok noen Octavia folk til å kommentere mer på etter hvert her håper jeg :)

Ellers, så kan jeg ikke komme på noe :)

el. sete på førersete er tatt med men glemte å nevne det her. Hvor mye vil jeg ha behov for adaptivt understell ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg benytter heller ikke min navigasjon mye, men er utrolig «kjekk og ha» når en plutselig trenger den ;) 

Ja som sagt så angrer jeg veldig på at jeg ikke monterte skvettlapper bak når bilen var ny, det hadde spart klarlakken på fangeren bak.  Det er såpass små at en nesten ikke legger merke til dem, men likevel så stopper de effektivt opp «sandblåsingen» av klarklakken i underkant av fangeren bak :) 

 

Ang. adaptivt understell (DCC) så er jo det veldig avhengig av hvilken demping du liker på bilen, for der kan den jo justeres, i tillegg så senker det bilens understell med 10mm. Noen liker det meget bra, andre ser ikke behovet. For Octavia sin del så hadde jeg kanskje ikke tenkt så mye på det, men jeg har ikke prøvet Octavia med vs uten DCC så det vet jeg ikke så mye om. Derimot på min Superb så hadde det vært helt utenkelig å hatt den uten DCC, men det er jo en helt annen bil også. Merkbart større, tyngre og en mye lengre akselavstand, så min Superb står konsekvent i Sportmodus når det gjelder styring og understell, ellers så er det som å kjøre en gammel amerikaner/eller være på båttur. Det gynger/duver og er rett og slett ubehagelig i Normal -eller Comfortmodus etter min mening, men nå kom jeg fra en VW Golf st.vogn (2014) med sportsunderstell, så det er klart kan ha noe med mitt synspunkt her å gjøre..........

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bestilt en Octavia som blir produsert denne uka.  Var mye frem og tilbake for meg når det gjaldt utstyr.  Navigasjon var en av de tingene som jeg lurte mye på. Skal/skal ikke...
Jeg fikk prøvekjøre en Octavia, og fikk testet android auto.  En app på min samsung s7 koblet med kabel mot infotainmentsystemet.  Det funka fint.  Fra mobilen fikk jeg opp google maps på skjermen i bilen og kunne kjøre med navigasjon.  Minuset var at dette kun funker med kabel.  Men det funket. Så det går uten navigasjonspakker også.

Men nå endte jeg opp med Amundsen navi pakke allikevel da, hadde lyst på ryggekamera :-)

GeirS

Endret av GeirS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggekamera kan du få uten å bestille navi ? Hva slags motor har du valgt geir S ? 

Tusen takk for tips og forslag folkens. Det blir montert skvettlapper bak ja ? Bilen blir også sendt inn på swisswax Lillehammer for kjeramisk lakkbehandling ( coating). Dette er som sagt vår første skoda og vår første nye bil så veldig spent selv. Navigasjon og Dcc ble ikke tatt med denne gangen. 

Har du fått leveringsdato på din bil Geir S ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått leveringsdato enda. Selger sa ca 4 uker etter produksjonsuka. Så jeg håper at jeg får den man-ons i påskeuka.  Hadde vært deilig å kjørt ny bil i påsken :-)

Jeg endte opp med en 180HK race blue og automat.  Hadde vledig lyst på 4x4, men det ble så himla dyrt og jeg trenger det egentlig ikke. Bortsett fra svate trius, oppvarmet frontrute og kessy, så endte jeg opp med mer eller mindre det samme som deg. Tok med park.sensor foran og knapp for nedfelling av bakset også da.  Samt elektrisk førersete.

Du får teste android auto eller tisvarende for iphone om du har det. Så får du navigering :-)

Skvettlapper lurer jeg på om jeg skal få montert på også.  Du får legge ut bilde av din med skvettlapper, så få jeg hvordan det ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk 3-4 uker alt etter hvor heldig vi var med frakten fra Oslo og opp. Klarer seg stort sett uten 4x4. Godt å se det er flere som vil ha automat. Vi tok med oppvarma frontrute pga. Dette var noe vi var bortskjemt med fra vår Ford Mondeo? vi tok også elektrisk førersete men ikke passasjersetet. Skal få testa android auto ? og lagt ut et bilde hvis jeg får bilen før påske 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) står på transportklosser enda så litt høyere foran enn bak og mangler skvettlapper osv. enda men tenkte jeg skulle legge ut noen bilder likevel. Synes dette ble en bra kombo jeg. mulig de 17" trius felgene blir byttet ut etterhvert ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut.  Jeg også er litt usikker på fronten, men får se når jeg henter den på mandag.  Men det er vel en tilvenning.

Jeg blei usikker på om jeg får 17" trius eller de felgene jeg så i katalogen.  Bare å vente til mandag så får jeg se.  Uansett så er det en fin bil synes jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...