Gå til innhold
CitizenX

LED ryggelys


Anbefalte innlegg

Hadde ettpar LED ryggelys liggende som jeg tenkte å teste på Skodaen. De var av typen prosjektor med cree pærer type bildet nedenfor. Var ikke fornøyd med lyset, sannsynligvis fungerer

denne typen litt dårlig med klare glass. Forsøkte lignende pærer på min gamle Suzuki Vitara og der var det et vanvittig bra resultat. 

s-l500.jpg

Selv om Skodaen faktisk har det beste ryggelyset jeg har vært borti originalt på noen av mine biler vil jeg ha bedre. Derfor bestilte jeg et sett med Osram LED pærer med et design omtrent som de orginale bare at det er LED pærer. Forhåpentligvis blir det en litt bedre lyseffekt som gjør at jeg blir helt fornøyd. 

 

Osram-LEDriving-P21W-Warm-White-Pack-Sho

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Skiftet til LED ryggelys fra Extralys.no. Sendte en mail dit og fikk anbefalt en spesiell pære til min bil.
Det ble noe helt annet. Her er venstre ryggelyspære skiftet til ny. Se selv hvordan lyset kastes bakover.
På høyre side sitter fremdeles den gamle.

Spørsmål? Hva er den logiske forklaringen på at min Octavia tenner automatisk begge tåkelys foran når jeg setter bilen i revers.
Har en Octavia 180hk TDi stv.

 

Han broder

DSC_0405.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Jan Broder skrev:

Skiftet til LED ryggelys fra Extralys.no. Sendte en mail dit og fikk anbefalt en spesiell pære til min bil.
Det ble noe helt annet. Her er venstre ryggelyspære skiftet til ny. Se selv hvordan lyset kastes bakover.
På høyre side sitter fremdeles den gamle.

oi! såpass! det der var jo veldig stor forskjell! Hva slags pære var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggelyset: Ryggelyspære i LED som gir dobbel lysstyrke. Enkelt pærebytte og svært god effekt. Tilgjengelig som P21W, W17W og W21W.

Lett å skifte. Tok 10 min pr. side. kr 223,- pr. stk

Noen annet var tåkebaklysene foran - litt mer jobb - 15 min pr. side - men her var det STOR forskjell.
Disse kan faktisk brukes:  Vårt beste xenonsett med garanti for feilfri canbus/pæresjekk. Med dette settet kan du være trygg på at det fungerer godt på din bil. brukes til oppgradering av halogenlykter og gir 3-4 ganger sterkere lys. 1272,- pr. sett.
Nå har grøft/tåkelys samme farge som hovedlysne - og er faktisk veldig gode. (Må brukes med vett)

ryggelys.jpg

prosystem.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jan Broder skrev:

Spørsmål? Hva er den logiske forklaringen på at min Octavia tenner automatisk begge tåkelys foran når jeg setter bilen i revers.
Har en Octavia 180hk TDi stv.

I manualen på min 16modell stod det i seksjon tåkelys med corner funksjon: 

Dog uten noen spess forklaring men er vel for å lyse opp rundt hjørnene foran på bilen bedre 

Sitat

 

CORNER-funksjonen slår automatisk på tåkelyset på den aktuelle bilsiden (f.eks. i en sving) når følgende vilkår er oppfylt.

v095
Blinklyset er på og forhjulene er dreid kraftig 1.
v095
Bilens hastighet er under 40 km/t.
v095
Nærlyset er slått på.
v095
Tåkelyset er ikke slått på.

Når bilen settes i revers kobels begge tåkelysene inn.

 

 

Endret av Ken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Jeg sendte bare en mail til ekstralys.no - oppga bilmodell og årgang - fikk tåkelys LED og ryggelys LED i posten - betalte - monterte - og storfornøyd. Kan sikkert være P21W ja - de ser slik ut - men er usikker på sokkel. Send en mail til ekstralys.no - så får du garantert riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...