Gå til innhold
Core2Duo

Kodiaq hos forhandlere fra mandag


Anbefalte innlegg

Noen som har sendt inn forespørsel på prøvekjøring da? Jeg bor uheldigvis 2.5 time unna nærmeste forhandler så jeg må gjøre en spesiell avtale på en litt lengre låneperiode tenker jeg. Får vel neppe det med det aller første, for pågangen er vel stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Petnub skrev:

Skal prøvekjøres Mandag kl 1230! Med toppversjon 190 DSG Style 7seter, har bestilt active versjon og forventer selvfølgelig en litt annen kjøreopplevelse, men gøy uansett! 

Du får rapportere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen testet ;190 diesel ,style. Alt av utstyr med unntak av el seter. 7 seter.

Kjøreopplevelse; Det første vi la merke til var stillheten. Lydisolering er virkelig førsteklasses. Damen kunne endelig høre radio uten å bli irritert av lydene utenifra. Meget behagelig over fartsdumper , stilt inn i komfort mode. I sport mode kjenner man en del forskjell ,noe stivere (noe den bør være i sport ) en får ikke storbilfølelse av å sitte bak rattet, Men for en fantastisk behagelig bil å kjøre. Ligger fint i svingene .  Ingen "svaiing". Ungen på 6 mnd var også med , det Er så stor plass i baksetet at en må justere 2 rad fram for å komme i nærheten av bilstolen. Testet også med en 1.90 høy mann som hadde meget god plass til overs. Alt i alt en drøm å kjøre. Utallige gode løsninger. Skoda har virkelig tenkt på alt. 

3-4 uker er den her! Det kjipeste nå er ventetiden!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er prøvekjøring gjennomført. Hvit style 190 4x4 med soltak men uten EL seter. Ellers det meste av utstyr. Meget lett på rattet og ellers veldig lettkjørt. Gassresponsen var litt tregere enn jeg er vant med fra min allroad men tror det blir en tilvenningssak. Følte meg veldig komfortabel bak rattet og setene var behagelige og fine (full skinn) ? Infotainmenten er lekker og enkel i bruk. Canton lyden er også overraskende god selv ved lavt volum. Og plassen!!!! Plassen er enorm. Følte meg nesten litt liten der jeg satt selv om man ikke får en stor SUV følelse. Det er bare så høyt under taket og romslig plass i kupeen. Tror ikke 3 voksne vil få problemer med å sitte bak. De bakerste plassene (7-seter) er OK på korte turer (1.80). Synes seteryggene var litt for rette. Alt i alt en digg bil med mye nytt utstyr å henge fingrene i. Hadde forøvrig ingen problemer med ACC og lane assist og rygging og utsikt fra area view var bra :) nå er det bare å vente på den berømte produksjonsdatoen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort prøvekjøring er gjennomført og her er det mye å like (style 190 4x4 med soltak men uten EL seter), og samtidig veldig gjenkjennbart fra dagens Octavia. Jeg liker kjørefølelsen og oversikten, men kunne tenkt meg enda bedre støtte i førersetet, og gjerne mulighet for forlenget sittepute. Den er selvfølgelig ikke like kvikk som Octavia med 180 hk, men kjapp nok.

Jeg er 1,90 og satt greit bak meg selv med baksetet trukket helt bak (touchet så vidt førersetet med knærne). De bakerste setene er for unger på korte turer, men til det er de nok helt greie. Det er synd den ikke har en luke i baksetet for skipose o.l., så det krever skiboks. Jeg prøvde ikke å fylle inn bagasje, men den svelger forhåpentligvis like mye som Ocatavia med bakerste seterad lagt ned.

Bilens design skriker etter minst 19" hjul, spør du meg, men vi har selv bare bestilt 19 på sommerhjul og 18 på vinter.

Jeg gleder meg til juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde litt tid til overs i dag, så da tok jeg en liten tur innom Skoda forhandleren og tittet litt på Kodiaq, de hadde den andre ute på prøvekjøring så det ble ingen kjøretur med den i dag. Mange funksjonelle smarte løsninger på mange ting, setene virker meget bra og en flott finish synes jeg. Er noen små designmessige detaljer jeg synes burde/kunne vært litt annerledes, men det kommer jo selvfølgelig kun an på de øynene som ser...... Som f.eks tåkelysa foran synes jeg burde vært lagt inn i det sorte feltet litt lenger ned i fangeren foran og så endt opp med en fanger med mindre «ting på», det hadde gitt en renere design etter min mening. Bak så er det i noen vinkler som gjør at den virker litt «gammeldags» og har visse likheter med tidligere utgaver av X5, men det kan hende jeg ble litt lurt av den mørke gråfargen og en del skygge i lokalet til forhandleren......... Kun mine betrakninger dette her, og selvfølgelig ingen andre som behøver å være enig med meg i det. For jeg er også en av de få (i hvert fall om en leser litt på nettet) som liker den nye fronten på Octavia og det sier jo sitt om min smak ;), og den er jo enda finere i virkeligheten enn hva den er på bilder..........

 

Men over til Kodiaq igjen, du verden som Kodiaq imponerte meg med tanke på plass, den er jo tross alt 16 cm kortere enn min Superb, men likevel så virker det som det er mer plass overalt og ikke minst høyt under taket og en «luftig» kupé. Blir nok litt lurt av at den er så høy og romslig innvendig, men likevel for en plass :D Tittet nå på en 5 seter og beinplassen bak var jo like god som i min Superb, men virket faktisk enda bedre fordi forsetene er montert mye høyere, slik at det er bedre (synlig) plass til føttene under forsetene også. 

Bagasjerommet virker litt kortere (uten at jeg har målt, så det kan hende at jeg ble litt lurt der), men det er jo vesentlig høyere både under bagasjeromstrekket og ikke minst til taket.

Meget bra lydanlegg (Canton) og ikke minst en stor og flott skjerm til Infotainmentsystemet (Columbus).

Plassen i motorrommet virker mindre og trangere, så det er mulig de har hentet noen cm til mer innvendig plass her. Resten er det ikke så godt å si så mye om så lenge en ikke har prøvekjørt bilen, men førsteinntrykket imponerte meg virkelig. :) 

 

Så for de som trenger en stor og romslig SUV, så er dette absolutt en bil å se nærmere på, og de som allerede har bestilt en Kodiaq har jo absolutt en flott bil i vente. Den virker rett og slett meget bra! :) Men jo mer jeg satt i Kodaq, jo mer ble jeg sikker på at det er Superb som er bilen for meg, jeg liker meg best litt lavere i terrenget og nærmere veibanen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...