Gå til innhold
Svein

Skiguard 860t til Kodiaq


Anbefalte innlegg

Hei

Skiguard skriver på hjemmesiden sin at Skiguard 860t må tilpassen bilen den skal stå på, men er det virkelig nødvendig? Årsaken til at jeg spør, er at jeg ønsker å kjøpe en brukt. Noen som vet hvor signifikant en slik tilpasning er og hva den betyr? Boksen skal tross alt stå på rails og kan tilpasses i lengderetningen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Svein,

Det kan være signifikant - men det trenger ikke være det. Hvis du tar en telefon til Skiguard vil de kunne fortelle deg hvilke bilmodeller boksen kan ha sittet på tidligere som vil fungere på din. Det er riktig at den kan tilpasses litt i lengderetning, - men en 860T (eller annen T-boks for den saks skyld) har tunneler for stativet som er faste. Så lenge det er plass til å åpne bakluka med fremste stativet på railsen går det jo ok, - men på noen modeller (eks. Ford S-Max hvis jeg ikke husker feil) vil boksen komme for langt bak når luka er åpen. I tillegg så er noen av de så lave at det må lages hull til takantenne. Igjen, - ring Skiguard - de vet (hvis de har rukket å måle opp bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, Kuppern'.

 

Hørte med Skiguard. Fikk ikke vite bilmerker, men at avstanden fra bak på boksen til første tunnell skal være 50 cm og deretter skal det være 90 cm til neste hull. Noen som tilfeldigvis kjenner til hvilke biler det er som har slike dimmensjoner på Skiguarden? :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Svein,

Beveger meg litt utpå tynn is her - lenge siden jeg jobbet med skibokser, men følgende tror jeg ganske sikkert er match/passer;

Superb l - lll, Octavia, Volvo V70, Passat stv, Golf stv., Tiguan (og tilsvarende biler som nevnt med rails)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...