Gå til innhold
Core2Duo

Få tilgang til Skoda Connect?


Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er muligheter for å skaffe seg Skoda Connect for oss som ikke har det? Eller er det kun til de bilene som ruller ut nå?

Jeg er svært skuffet over både SmartLink og SmartGate, dette er virkelig ikke hva jeg så for meg. Android Auto er heller ikke klart i Norge, så det er heller ikke noe jeg kan bruke enda... (Klandrer selvfølgelig ikke Skoda for det!) Men derimot så ser da Skoda Connect veldig lovende ut! Så, noen som vet? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja jeg har så vidt fått testet Android Auto og da med navigering og google maps. Er ikke så mye annet i den hvis jeg husker rett, var vel spotify mulighet også.  Det jeg gjorde for å teste dette var å laste ned Android Auto. Den ligger ikke tilgjengelig i Google play, men lastet den ned herfra: http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-2-1-7049-release/.  Jeg har en Samsung S7 som jeg installerte den på.
Når jeg testet det med navigering og google maps, så må telefonen være tilkoblet med kabel.  Det var vel minuset med denne, men navigeringen fungerte.  Jeg fikk opp google maps på displayet til spilleren i bilen, akkurat som om du har navigering intergrert i bilen. Har du mulighet til å teste det så gjøre det og se hva du synes om det.

GeirS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk jeg lastet ned Android Auto via den linken. Takk for det, skal få testet litt senere når jeg er ute og kjører @GeirS. :) 

Noen som vet noe om Skoda Connect, om det er mulig å få tilgang til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SkodaConnect er nok forbeholdt 2017 facelift-modellene, vil tru det krev maskinvare som ikkje støttes av 2016-modellene, men kven veit. dette blir spekulering frå min side. Kan jo hende du kan hacke det til på eit vis, men eg hadde ikkje brukt energi på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, krosjefen skrev:

SkodaConnect er nok forbeholdt 2017 facelift-modellene, vil tru det krev maskinvare som ikkje støttes av 2016-modellene, men kven veit. dette blir spekulering frå min side. Kan jo hende du kan hacke det til på eit vis, men eg hadde ikkje brukt energi på det :) 

Takk for svar. :) Nei, det blir nok ikke noe "hacking" fra min side iallefall, da får nok noen andre prøve det ut før meg, så da går nok dette på hylla enn så lenge. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har testet Skoda Connect og det fungerer. Hva det egentlig gir meg er jeg litt usikker på. Det eneste jeg har lekt med er "Nyheter".  Via websiden skoda-connect.com kan jeg legge inn nyhets feed (la inn vg) og få dette opp i bilen.  I følge Skoda står det
"Det nye ŠKODA Connect-systemet sørger for at bilen alltid er på nett og inneholder flere nye online-tjenester som live trafikkinformasjon, værvarsel, tilgang til flere av bilens funksjoner via smarttelefon, automatisk ulykkesvarsling m.m."

For at bilen skal være på nett må den ha en wifi oppkobling.  Dette har jeg brukt ved å dele trådløs sone fra mobilen.
Til mobilen er det en app "MySkoda" som man kan bruke, eller man kan gå via skodasso-cloud.skoda-auto.com for å tilgang til en del info om bilen.  Men det jeg sliter med er å logge meg inn.  Hvis jeg velger glemt passord, så får jeg mail med link til å endre passordet.  Når jeg har endret passordet så kommer jeg til nettsiden skodasso-cloud.skoda-auto.com hvor jeg skal kunne logge meg inn. Men hver gang så sier den feil brukernavn eller passord.  Jeg får ikke logget inn uansett hva jeg gjør. Er det noen som har fått til dette eller har tips til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...