Gå til innhold
Ken

Auto funksjon lys, merkelig oppførsel...


Anbefalte innlegg

På 26.3.2017 den 13.00, Ken skrev:

God dag.

La merke til en ting i natt når jeg henta kona og noen venninner.

Det regnet og var her ett sabla dritt vær så viskere var på en god del, når v-lyset var i skogen og jeg nappa ut bryteren ett hakk og slo på grøftlysen som jeg kaller de.. så svingte v-lyset tilbake og ble synkront med h-lyset.

Men da svinga dem ikke til sides men auto dimming virka hvertfall.

Nå er det jo ikke lov å kjøre med dem sammen med hovedlys etter mørkets frembrudd, men det driter jeg i.

Jeg vil heller se hele veien i 80kmt og ikke skogen 15m foran bilen.

 

Du kan gjøre dette lovlig ved å vri lysbryteren over til nærlys også @Ken, da retter det venstre lyset seg inn, men en mister den svingbare funksjonen. Men foretrekker likevel den løsningen, fremfor å ha et lys langt ut til venstre, for så langt ute er det bare tull at lyset lyser.........

 

8 timer siden, Kodiaq Sør skrev:

Det var min tanke også ! :-)  Hadde jo vært noe mer naturlig at langlysene lyste opp langs veibanen på høyre side. Fikk en forklaring ang fjernlysene på Kodiaq (skal være likt til Superb?? ) og da ble det sagt at lysene skulle svinge ned mot høyre når man møter biler - blir spennende å se i begynnelsen av juni....

Da er det bare å håpe at de har gjort noen forbedringer på Kodiaq @Kodiaq Sør som faktisk fungerer, for på Superb fungerer det ikke optimalt.........

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Var som nevnt i annen tråd, at bilen var på service igår.

Og igjen klaget jeg på lysfunksjon og spurte om dem ikke kunne være så grei å hake bort regnmodusen som gjør at venstre lyset lyser langt uti granskogen.. 

Men nei det ville dem ikke.

Så er det noen på Møre som har VDCS og klare bruke det uten tull og kan deaktivere for meg, hvertfall regnmodusen og hm tja muligens citymode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...