Gå til innhold
Moon Octavia

Moon Octavias Octavia Style 2.0 TDI 150hk 4x4 DSG 2017 FL


Anbefalte innlegg

Bilen min ble bestilt 14/2/17 og valgte Octavia 2.0tdi 4x4 dsg

Fargen på bil og felger var det SJEFEN i huset som fikk velge ut og da ble det Moon White med svarte Trius felger.

Utstyret som er tatt med i denne bilen utover standarutstyr er :

Elektrisk bakuke

Ryggekamera

Kessy ( nøkkelfri adgang start/stor )

Business pk delskinn

Vinterpakke

17" Trius black ( felger )

Reservehjul og jekk

Oppvarmet frontrute

Hastighetsbegreser

Oppvarmet ratt

Elektrisk førersete med minne

Takreling sølvfarget

Avtagbart hengerfeste

Skvettlapper foran og bak

Bagasjeromsmatte

Vinterhjul i 17 " med Bridgestone rx8a felger med Nokian hakka R2 dekk

Bilen er også sendt innom Swissvax Lillehammer for lakkbehandling.

Der skal dem  ett stegs polere bilen, sprite ned bilen, legge coating av typer C. quarts finest med tilsvarende glasscoating. Felger blir ikke behandlet da jeg ønsker å ta disse selv. Det er også mulig at jeg velger å kjøpe på 18-19" felger og dekk på sommersettet. Jeg tar gjerne imot tips her ??? :) 

Det var mye frem og tilbake på hva jeg skulle ta med av utstyr å ikke på denne, og ting vi vurderte var Navigasjon, elektrisk passasjersete, phonebox, Dcc og noen av assistpakkene.

Konklusjon ble at Navigasjon har vi ikke behov for og tlf funger greit. (hatt navi på tidligere biler)

Elektrisk passasjersete er begrensa hvor mye vi justerer.

Phonebox kunne vi tenkt oss men måtte da valgt navi

Dcc ble valgt bort da vi synes dette passa bedre i Suberb enn Octavia

Jeg klarer fortsatt rygge henger, lukeparkere osv. så jeg så ikke helt nytta av disse pakkene der hvor jeg bor. ( hadde jeg bodd mitt i en storby så hadde behovet endra seg. Det vi derimot angrer litt på at jeg ikke tok med var parkeringssensorer bak og foran. Badroad vile jeg ikke har (Da hadde jeg heller kjøpt scout). og Panoramatak er fint om sommeren men 5 mnd vinter i Norge gjør at økonomien må få bestemme.

Bilen er klar til levering onsdag 5/3/17 og vil si at bestilling,frakt og service fra forhandler har vært veldig bra.  Mellom 6 og 7 uker fra jeg bestilte bilen til den er klar for levering vi jeg si er meget bra. 

Jeg har valgt å prøve leasing i 3 år på denne etter nøye vurdering, så får vi se hvordan det fungerer og om jeg blir fornøyd. Bilens totalpris kom på 445000kr minus rabatt.

Og kunne vel egentlig gått opp på en LK versjon sånn prismessing, men vi ville ha svart interiør. Dette er vår første nye bil og vår første skoda så vi er veldig spent på om den innfrir vårt behov og våre kriterier. Når det kommer til Face liften så vil jeg forsatt si at jeg trenger litt tid for å " vokse" på meg det nye utseende på fronten, men dette tror jeg kommer seg ettersom det blir flere ute på veiene. 

Her er kritikk,ros, kjeft, tull og alt av kommentarer lov uten at jeg blir deprimert i ukesvis så kom gjerne med noen innspill. Jeg legger også ut noen bilder nå og noen når bilen er helt ferdig. Takk for et flott forum :) så kommer jeg tilbake med flere oppdatering på hva vi er fornøyd med eller missfornøyd med.

 

 

 

 

 

 

 

20170331_093958.jpg

20170331_094515.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil!

Flott tråd med masse bra info om bilen din! Garantert mange som vil ha mye nytte av det du skriver ved valg av egen bil! Også er det så interessant å se hva andre vurderer av nødvendig og ikke nødvendig når det kommer til utstyr, der er vi alle så forskjellige! 

Bilen ser strålende ut!

Enig med deg mtp park.sensor. jeg er glad i mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen Takk Tor2r :)

Når det gjelder valg av utstyr så er behovene veldig forskjellig og smaken som baken, men økonomi og fornuft er med på å bestemme og " dempe" noe av kjøpegalskapen.  Men synes likevel dette er en godt utstyr bil til under 450 Tusen med 4x4 :)

 

 

Endret av Moon Octavia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom gjerne med tilbakemelding på cquartz finest. Har selv kontaktet Svisswax på Lillehammer og da nevnte de denne som en av behandlingene de tilbydde. :)

Ellers ser da dette ut som en veldig fin bil!

Angående felger så hadde jeg funnet noen tøffe 19'', selv om store felger som regel kanskje også går noe merkbart utover komforten på bilen. Men med DCC så kan jo det også "kompansere" noe for komforten (i den positive retningen).

Må legge til at jeg er i fortsatt ung alder, og jeg er nok der nå at ting skal se tøft ut, som f.eks store felger. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg hatt bilen noen dager og fått prøvd litt men ikke alt enda. Jeg har nok bestemt meg for å beholde de 17" svarte trius felgene på bilen til neste sommer da jeg synes dem var fin til hvit bil. 

Bilen et nydelig å kjøre og det eneste du hører av støy  kommer fra dekkene men dette er ikke sjenerende. Jeg sitter godt i bilen og bilen drar mer enn godt nok med 150hk.  Jeg har også fått testet bilen i mørket og må si det er et veldig trivelig interiør i bilen med tanke på belysning. Når det gjelder lys på bilen så kunne jeg ikke ønsket meg noe anneledes, fantastisk med ledlys i hovedlykter, baklys, skiltlys, lys under speil osv. Langlysene lyser veldig langt og vanvittig bredt selv om det er mørk og våt asfalt. 

7 DSG: En av de beste "automatkassene" jeg noen gang har kjørt. Jobber helt uanstrengt i motbakker og veldig smart med tanke på at den ikke girer i hytt å gevær. Den bremser også en del på gir i bratte utforkjøringer. Litt uvant i starten men etter litt kjøring så girer den sømløst på motorvei og bykjøring også. Terningkast 6

Bilen har nå gått 40 mil og regner med at den løsner litt etterhvert, men forbruket på blandet kjøring ligger på 0,56 på mila, og det synes jeg er veldig bra med Automat og 4x4

Pirk/Minus: 

Kunne tenkt meg ledlys inne i kupeen. Litt trang i døråpningene foran. Ikke så dynamisk å kjøre som Ford ( men mer lettkjørt ). 

Angrer ikke 1 sekund på at vi hadde bilen inne hos Swissvax. Vanvittig lett å holde ren og en glans som er bra tom. på hvit bil. Spennende å se hvor lenge dette varer. ( garanti i 2 år )

 

Endret av Moon Octavia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er fornøyd da! Blank og fin! :D

Lønner seg ofte å ha bilen inne hos profesjonelle som vet å behandle biler. Betaler seg ofte i lettere vedlikehold for eieren. Er selv en amatør på området mer selv jeg klarer å gjøre det lettere for meg selv ved å ta to skikkelige runder i året

PS! Bra du har masse bilder i tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...