Gå til innhold
Tor2r

Beskyttelse av dørterskel / innsteg


Anbefalte innlegg

På vei til å la en av barna sitte fremover, dette fører også til at barnet nå skal inn og ut av bil på egenhånd. Frykter for dørterskelen / innsteget. Noen som har gjort noe med dette? F.eks. med noe folie eller liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en unge som klatrer i vei over terskelen. Går helt fint det. Har ikke tenkt så mye på slitasje.. Går vel å legge på noe folie? Mer obs på at hun ikke gnir seg innpå en skitten bil med gjørmete regndress ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært igjennom den perioden uten de store utfordringene når det gjelder lakken i døråpningen @Tor2r, det var for vår del en større utfordring med plastdekslet på innsiden av døråpningen. Og det gjelder utrolig nok enda selv om de nå er i tenårene, tydeligvis tungt å løfte beina høyt nok og sette beina helt inn på matta, så plastdekslet blir fremdeles møkkete i døråpningene.........

Men for deg som har en litt høyere bil, så kan det kanskje være en idé å montere folie eller innstegslister for beskyttelse i døråpningene, for noen få cm høyere bil gir fort litt større utfordringer for barna og kunne løfte beina høyt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene kjører vi i galanten fra 2003 vi. Hehe

Nei da, men ja jeg har tenkt å gjøre noe ekstra i dørterkslene, har stående både transparent folie og transparent plastidip. 

Så får se hva det blir hatt på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Ken skrev:

Ungene kjører vi i galanten fra 2003 vi. Hehe

Nei da, men ja jeg har tenkt å gjøre noe ekstra i dørterkslene, har stående både transparent folie og transparent plastidip. 

Så får se hva det blir hatt på

Hehe :)

Bra nettsted å kjøpe folie du kan anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ingen fare med dør terskelen der... Om dem kommer borti den med skoene så tror jeg aldri verden det gjør skade... Det værste er nok sol @Superb lll sier.... plast dekslet på inn siden.... Har lært eldste barnet på nesten 4 år løfte beinet over, men dette resulterte i att hele boksa kom borti kanalen, så da dro hun i stedet med seg møkk inn i bilen... Så sånn det funker her, er att jeg fortsatt løfter henne inn.. Selv om hun ikke vil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Tor2r skrev:

Hehe :)

Bra nettsted å kjøpe folie du kan anbefale?

Nei jeg kjøpte meg en billig rull her fra ebay jeg bare for å prøve. 

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=door+sill+vinyl&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.X+clear+door+sill+vinyl.TRS0&_nkw=+clear+door+sill+vinyl&_sacat=0

Det er slike rustfri lister på tersklene i bilen så jeg tenkte bare å legge filmen på terskelsteget uten for dem, og akkurat rundt kanten 1-2cm for kanalen på alle 4 dørene.

IMG_20170316_130814226_HDR.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Angst! Etter kun noen få runder med innklatring ser det sånn her ut nå:

20170505_115340.jpg

Har en rull fra Kina på vei, men til en frakt på 1 dollar så tar det litt tid! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke undersøkt om det er noe originalt å få tak i eller noe annet enda. Tenkte å prøve med folie først.

Men må nok over med maskinen nå ja, ett sted er det faktisk såpass dypt at jeg lurer på om jeg må til med litt lakk og våtslipe det hele. Blir i alle fall min først våtsliping ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, det ikke bare når barn når alderen om å skal kunne klare alt selv og ikke skal/vil ha hjelp......... Sand under skoa/støvlene fra barnehagen, og noen vridninger for å komme skikkelig inn i bilen kan gi noen stygge merker/riper i døråpningene.

Men litt grov rubbing eller i verste fall litt forsiktig våtsliping med fint papir så fjerner du nok de aller fleste ripene her @Tor2r. En folie vil nok være til stor hjelp og beskyttelse her, men den vil jo blir slitt og ripete relativt fort den også, med det så mener jeg at det kan være greit å ha en folie som det er mulig å fjerne og bytte ut med en ny når slitasjen blir for synlig. 

En mager trøst er det at det ikke blir bedre i døråpningene heller, det går bra en periode fra 5-6 år og opp mot tenårene, og etter det så kommer merkene/ripene igjen, men da for at de ikke «gidder» å løfte beina. Selvfølgelig ikke alle som er slik, men jeg har et par tenåringer her som er veldig flinke til å «glemme seg bort» som de så kjekt kaller det. Men det er heldigvis på den sorte plastikken på innsiden av døråpningen/listene, slik at det er jo mye enklere å fjerne eller i verste fall kamuflere bort.........

Håper du finner vidundermiddelet som fjerner ripene mest mulig og finner en løsning slik at ikke nye riper oppstår @Tor2r. Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Folie, hvis dere ikke gidder å vente på ebay, har biltema folie også såg det ut til.

Syntes også i farten at det var i flere farger også.

Fant på nettsiden, ser ikke flere farger... men mener det det var det i hylla..

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Styling/Eksterior/Beskyttelsesfilm-2000034957/

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Styling/Eksterior/Beskyttende-film-2000040199/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...