Gå til innhold
Stratle And

Stratles Superb L&K 2.0TDI 190hk DSG 4x4 2017


Anbefalte innlegg

Ny jobb, ny bil.

I begynnelsen av februar bestilte jeg ny firmabil. Hentes månedsskiftet april/ mai. Og jeg valgte en Superb L&K 190 TDI 4x4 stasjonsvogn. Bestilte den med fargen Lava Blue Metallic og Phønix 19" sølv. (Har aldri likt tofargede felger) og sort skinn.  Ellers var det rom for ventillerte seter, rattvarme, gardiner i baksetet, phonebox m lading og hengerfeste.

Jeg har hele tiden vært av de som kikket bort på Skoda og ikke helt regnet de med ved valg av bil. Litt den gamle Skoda-holdningen som mange har og har hatt i Norge. Med nye materialvalg, friskere design og løsninger har det snudd helt for meg.

Kjører 60.000 + i året og det skal bli så morro å kose seg i den nye Superben. Lastet med utstyr og grom motor. Lange 4 uker å vente...

IMG_1331.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet @Stratle And :) 

Dette høres jo ut som en flott sammensatt bil, det er ikke så mange av den fargen på veiene, så det var et spennende valg. Kjører min første Superb jeg også, og har hatt den i rett over 1 år og er kjempefornøyd med den :) 

Så får håpe du blir like fornøyd som det jeg er, de siste ukene/dagene i vente på ny bil er laaaaaange ja.......

 

Legg gjerne ut noen bilder av vidunderet når du har fått den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Stratle And skrev:

I dag kom telefonen fra forhandleren. Bilen ankommet i natt. Da blir det tur for første øyekast. Så nær men akk så fjernt. Overlevering helt i slutten av måneden....

Gratulerer med ny bil! Men i alle dager? Fikk du noen grunn til hvorfor den må være så lenge hos forhandler? Min Superb ble utlevert til meg 1.5døgn etter den ankom forhandler her forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tida flyr fortere nå som bilen er på plass. 

Piloten er kjempefornøyd med både farge, bil og utstyr. Etter 14 dager er drøyt 3500 km kjørt, så her går det unna. Jeg får mange positive tilbakemeldinger, spesielt på farge. Ensfarget mørk blå ved skyet vær og frisk blåfarge i solskinn.

Legger ved noen bilder av nyvasket vogn.. Mer kommer.

D23D71A0-DE78-4628-BE49-499DAECEDF65.JPG

987BF466-0846-4026-AA09-2541E71B3AF1.JPG

420FCAD2-1247-44B1-8173-ABCD580C0638.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en farge en ikke ser så veldig ofte, i hvert fall ikke her jeg bor, men det er en høyst «undervurdert» farge må jeg si. Den er virkelig lekker i solskinnet slik du viser den frem her :) 

Drøye 3500km på 14 dager er jo ganske mye, så denne blir fort innkjørt ser det ut til ja. Får håpe du blir like fornøyd og har like lite problemer som jeg har hatt med min Superb @Stratle And :D 

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her ser bra ut ja! Skjønner at jeg ved neste kjøp av bil må få fingeren ut av nesa og faktisk vurdere andre farger enn svart og hvit ;) Er veldig kjedelig sånn sett jeg.

Samtidig sitter jeg her og hele tia tar meg selv i å digge helt andre farger enn de jeg har valgt selv før.

3500, såpass, hva forventer du i løpet av ett år?

PS! Reff bildet ditt: Tørr du ikke sette bort snøfreser og snømåke enda? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Tor2r skrev:

Det her ser bra ut ja! Skjønner at jeg ved neste kjøp av bil må få fingeren ut av nesa og faktisk vurdere andre farger enn svart og hvit ;) Er veldig kjedelig sånn sett jeg.

Hehe, her må jeg vel si meg ganske så enig selv her @Tor2r, av de siste 8 fabrikknye bilene jeg har bestilt, så har 6 av dem vært i forskjellige sølv nyanser, en sort og en hvit metallic.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Superb lll skrev:

Hehe, her må jeg vel si meg ganske så enig selv her @Tor2r, av de siste 8 fabrikknye bilene jeg har bestilt, så har 6 av dem vært i forskjellige sølv nyanser, en sort og en hvit metallic.........

hehe, ja ikke sant. Gul neste?

Så en flott flott hudfarget Hyundai tidligere i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tor2r skrev:

hehe, ja ikke sant. Gul neste?

Så en flott flott hudfarget Hyundai tidligere i dag ;)

Dragon skin metallic mener du, hehe ;) 

Er nok (dessverre) ikke så tøff når det gjelder valg av farge på bil, skal mer enn gjerne innrømme at det finnes mange flotte og «spenstige» farger fra forskjellige bilmerker, men jeg er nok for traust og kjedelig der gitt........ Lava Blue, Magnetic Brown, (den utgåttte) Corrida Red er alle farger jeg synes passer godt til Superb, men jeg hadde ikke valgt noen av dem. Det samme med Race Blue og (den utgåtte) Rally Green for Octavia, flotte farger, men jeg er ikke der hvor jeg hadde valgt en av dem heller. Er for pysete når det kommer til fargevalg kjenner jeg, hehe ;) 

 

Har faktisk ikke hatt grå metallic enda på noen av mine/våre biler, så min evt neste fabrikknye bil blir nok det. Var jo meningen at vår Superb skulle vært det, men ble jo regelrett overkjørt av tre jenter/damer på «krigsstien» som heller ville ha den i hvit. Og som mannen i huset, så avgjorde jeg da at det ble hvit (akkurat som om jeg hadde stemmerett der), hehe ;) 

 

Grøsser egentlig på ryggen bare jeg hører Hyundai jeg @Tor2r, og i den fargen du nevner her så ble det ikke egentlig ikke bedre heller, uff........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Tor2r skrev:

Det her ser bra ut ja! Skjønner at jeg ved neste kjøp av bil må få fingeren ut av nesa og faktisk vurdere andre farger enn svart og hvit ;) Er veldig kjedelig sånn sett jeg.

Samtidig sitter jeg her og hele tia tar meg selv i å digge helt andre farger enn de jeg har valgt selv før.

3500, såpass, hva forventer du i løpet av ett år?

PS! Reff bildet ditt: Tørr du ikke sette bort snøfreser og snømåke enda? ;)

Jeg er spent selv på hvor mye det blir i og med at den kjøres i forbindelse med ny stilling. Ser det an utover høsten. Monterer kanskje ABAX elektronisk kjørebok, slik at jeg kan dokumentere jobbkjøring utover 40' km. Sparer endel skatt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Stratle And skrev:

Jeg er spent selv på hvor mye det blir i og med at den kjøres i forbindelse med ny stilling. Ser det an utover høsten. Monterer kanskje ABAX elektronisk kjørebok, slik at jeg kan dokumentere jobbkjøring utover 40' km. Sparer endel skatt.

 

Ja den får kjørt seg litt den bilen her ja :) 

Har sett noen i Skoda-gruppa på FB som har Superb som Taxi, og de kjøres jo også ganske mye. Er i hvert fall et par der som har passert 130.000km allerede, og det har vært uten de store problemene også, så dette lover jo bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da var første måneden gjort unna og det står litt over 7000 km på telleren. Bilen er jeg virkelig godt fornøyd med. Stor, trygg og velkjørende.

En ting å bli vant med er når DSG-kassa er forberedt på å gire oppover, men på grunn av pådrag må gire ned. I sammen med høyt dreimoment gir dette av og til et voldsomt rykk. Må lære meg å hindre dette med jevnere pådrag. Andre som opplever det samme?

Bilen skal også en tur innom verksted for å få ny software pga at forhåndsprogrammerte radiostasjoner har falt ut to ganger. Har ikke opplevd andre feil.

Fortsatt lykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...