Gå til innhold
Skodaforum.no

Får ikke koblet til smart link med Android telefon


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Jeg prøvekjørte en Skoda nylig, og jeg koblet min Android-telefon til bilen med datakabel og fikk opp Android Auto uten problemer. Jeg hadde riktig nok gjort et stykke forarbeid på min mobil, ved å laste ned appen til Android Auto. Det er lettere sagt enn gjort, da appen ennå ikke er tilgjengeliggjort i Norge (pga foreløpig manglende støtte for norsk språk). Du omgår systemet ved å benytte en gratis VPN-app som Tunnelbear som gir deg Amerikansk IP. Registrer deretter en ny google-konto på mobilen når du har aktivert denne IP, slik at du gir deg ut for å være amerikaner. Gå deretter til Google Play, ha den nye brukeren aktiv, og installer Android Auto. Deretter kan du koble fra VPN og skifte tilbake til din ordinære Google-bruker. Dette var altså en engangsoperasjon. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei.

 

Jeg har Huawei Honor 8.

Dette fikk ikke jeg til...?

Det var mange forskjellige alternativer å laste ned. Jeg prøvde meg med arm versjon under overskriften Arch.

Den ble lastet ned, men den kræsja under oppstart av appen...

Jeg har prøvd å koble til uten app i Superben min også - uten hell....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt kløning fikk jeg lastet ned igjen. En arm versjon. Jeg tok en omstart på telefonen så nå virker det.

Litt skuffende at jeg må starte appen på telefonen, søke i google maps hvor jeg skal, på telefonen, for til sist å koble den opp på Android Auto i bilen.  Rart at det ikke går an å søke på skjermen på Columbus...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, se der. Der fikk jeg til det også etterhvert. Takk

Etter ytterligere litt trykking fikk jeg bort lyden også.

Går det an å få bort infoen på venstreside og bare se kartet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...