Gå til innhold
Petnub

Petnubs Kodiaq Active 1.4 TSI 125hk Manuell 2017


Anbefalte innlegg

Da er endelig drømmebilen ankommet og testet ut, Bergen -Sarpsborg.

Det første ; min bil kom med midtarmlene foran ,Selvvom utstyrsliste sier dette ikke er standard. På konfigen er det ikke dyser for klimaanlegg bak. Dette er også standard på active.  Det som derimot fraviker i fht.  Utstyrslisten er to handskerom,dette er ikke standard på active. Bilen er som mange skriver, stillegående, gode brede seter.  Fantastisk bolero skjerm som er ultra responsiv. Stor bil følelsen kommer etterhvert som man kjører. Bensin motoren med 125 hk er mer stillegående enn 190 diesel (som jeg har testet) motoren passer fint , men ingen reser med sine 10,6 sek til 100. , motoren trekker overraskende bra . Bedre enn forventet med fullastet bil. Dette skyldes nok turbo som setter inn raskt. Bilen er testet på e6 i 110 sonen og støynivå er fortsatt overraskende lavt.

Jeg kommer med bilder og video etterhvert. Har leitet og leitet på nett etter bilder av active uten resultat. Så da er det vel noen få som får nytte av en video av active :-) 

Håper Skoda oppdaterer utstyrslisten sin!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!
Det blir spennende å høre dine erfaringer.
Vi hadde 1.4 TSI 120hk DSG på en Passat 09 tidligere, den hørtes ut som en elbil når den kom kjørende. Så jeg tviler ikke på at din motor er mer stillegående en TDI variantene.
Om motoren holder for en vanlig familie er Active MYE bil for pengene for de som ikke er så opptatt av tiden fra 0-100 km/t. En annen Passat vi hadde var oppgitt til 11 sek. og det var aldri et problem for vår familie på fire.

Skal selv prøve en langkjøring til uken, Oslo - Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

En virkelig flott bil dette @Petnub :)  Gratulerer så mye med ny bil :) 

Er dette Quarts Grey -eller Business Grey metallic @Petnub? (synes den minner mest om Quarts Grey, men en kan jo fort bli lurt av det tilgjengelige lyset når du tok bildene).

 

Jeg har også hatt en prøvetur i Kodiaq og må si at jeg virkelig likte denne bilen, den jeg kjørte hadde også DCC (adaptivt understell) og det synes jeg var noe som passet bilen veldig bra. Plassen er god og bilen var mer romslig enn hva jeg hadde trodd, har selv en Superb som er 16 cm lenger enn Kodiaq, men de cm vet jeg ikke helt hvor har blitt av når jeg ser hvilken plass Kodiaq har innvendig.

 Litt interessant å lese om ditt valg av motor, det var noe jeg ville trodd var for lite i en såpass stor og tung bil som dette. Klart en turbo hjelper jo litt, men det blir jo ikke all verdens dreiemoment her. Men bra du er fornøyd selv om du tydeligvis merket at du fylte den opp med last på din Bergen - Sarpsborg tur. Jeg har 1,8/180hk TSi i min Superb og den synes jeg godt kunne hatt et litt høyere dreiemoment når den er fullpakket, flere hk har jeg egentlig ikke behov for (selv om det er artig og kan være kjekt å ha, hehe). Hadde nok valgt 2,0/180hk TSi selv om jeg skulle hatt Kodiaq, men dessverre så blir den altfor kostbar da den kun leveres i Style versjon med DSG og 4x4, og blir dermed den mest kostbare Kodiaq av dem alle (før en velger evt ekstrautstyr). 

Ser frem til en liten video-snutt etterhvert også :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser absolutt ut som Quartz grey dette @Superb lll. Ser det på det første bildet av front/panser at den er noe mørkere enn business grey :)

Kjempefin gjennomgang av bilen @Petnub! Hvilket barnesete er det der? Jeg har et BeSafe Izi combi x4 som er ganske svært, der poden på 9mnd skal straks begynne å bruke. Er spent på hvordan plassen blir med det setet feks bak førersetet :)

 

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ooinaru skrev:

Ser absolutt ut som Quartz grey dette @Superb lll. Ser det på det første bildet av front/panser at den er noe mørkere enn business grey :)

Ja jeg mener også at det minner mest om Quarts Grey metallic som jeg skrev @Ooinaru :) 

Men jeg har holdt på såpass mye med foto og redigering av bilder at jeg vet at justeringer av farger, lys og wb (hvitbalansen) i bilderedigeringen gjør at en kan få helt andre fargetoner/fargenyanser enn hva virkeligheten er. Samt en haug med forskjellige filtere og andre ting som er tilgjengelig i dag, så i dag er det faktisk ganske vanlig at «bilder lyver», eller i hvert fall ikke gjengir virkeligheten helt riktig........... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På ‎18‎/‎05‎/‎2017 den 15.35, Superb lll skrev:

En virkelig flott bil dette @Petnub :)  Gratulerer så mye med ny bil :) 

Er dette Quarts Grey -eller Business Grey metallic @Petnub? (synes den minner mest om Quarts Grey, men en kan jo fort bli lurt av det tilgjengelige lyset når du tok bildene).

 

Jeg har også hatt en prøvetur i Kodiaq og må si at jeg virkelig likte denne bilen, den jeg kjørte hadde også DCC (adaptivt understell) og det synes jeg var noe som passet bilen veldig bra. Plassen er god og bilen var mer romslig enn hva jeg hadde trodd, har selv en Superb som er 16 cm lenger enn Kodiaq, men de cm vet jeg ikke helt hvor har blitt av når jeg ser hvilken plass Kodiaq har innvendig.

 Litt interessant å lese om ditt valg av motor, det var noe jeg ville trodd var for lite i en såpass stor og tung bil som dette. Klart en turbo hjelper jo litt, men det blir jo ikke all verdens dreiemoment her. Men bra du er fornøyd selv om du tydeligvis merket at du fylte den opp med last på din Bergen - Sarpsborg tur. Jeg har 1,8/180hk TSi i min Superb og den synes jeg godt kunne hatt et litt høyere dreiemoment når den er fullpakket, flere hk har jeg egentlig ikke behov for (selv om det er artig og kan være kjekt å ha, hehe). Hadde nok valgt 2,0/180hk TSi selv om jeg skulle hatt Kodiaq, men dessverre så blir den altfor kostbar da den kun leveres i Style versjon med DSG og 4x4, og blir dermed den mest kostbare Kodiaq av dem alle (før en velger evt ekstrautstyr). 

Ser frem til en liten video-snutt etterhvert også :D 

Hei! her flyr tiden i pappaperm! hehe, dette er quartz grey. Joda merker det godt når bilen er stappet, skal testes i Sverige og Danmark i sommer. Men for vårt bruk, (langturer med småbarn) er ikke behovet for å komme forbi "sinkere"  i trafikken like stort som den en gang var. Og normal kjøring funker det fint.  Det skal sies at jeg har vert vant med 90 hk Fabia. da blir dette en oppgradering. =)

Video skal lages når det slutter å regne i bergen.

På ‎19‎/‎05‎/‎2017 den 10.31, Ooinaru skrev:

Ser absolutt ut som Quartz grey dette @Superb lll. Ser det på det første bildet av front/panser at den er noe mørkere enn business grey :)

Kjempefin gjennomgang av bilen @Petnub! Hvilket barnesete er det der? Jeg har et BeSafe Izi combi x4 som er ganske svært, der poden på 9mnd skal straks begynne å bruke. Er spent på hvordan plassen blir med det setet feks bak førersetet :)

 

dette er også bezafe med isofix bunn, dette er baby setet , altså opp til 9 Kg, skal også bytte stol nå =) kan bli spennede, uansett er det bare å regulere baksetene, vips så er det masse plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/15/2017 den 9.33, Petnub skrev:

dette er også bezafe med isofix bunn, dette er baby setet , altså opp til 9 Kg, skal også bytte stol nå =) kan bli spennede, uansett er det bare å regulere baksetene, vips så er det masse plass!

Skal hente Kodiaqen min i morgen så finner ut hvordan plassen (til meg) er da med baksetene regulert helt bak. Setet vi har er vel opp til 18kg mener jeg. Blir spennende som du sier, skal publisere bilder så fort jeg har fått satt setet i! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...