Gå til innhold
Rubster

Isofix foran


Anbefalte innlegg

Hei.

Er i ferd med å bestille ny Superb L&K. Demobilen jeg kjørte hadde ikke isofix foran. I baksetet er det slike plastikk-hus rundt selve bøylene. Er det noen her som har Superb III med isofix foran? Hvordan ser det ut? Påvirker isofix sittekomforten noe, f.eks. ved at man kan kjenne festene når en voksen person sitter i setet?

Det er ikke så sannsynlig at vi kommer til å bruke isofix foran noe særlig da vi liker å ha poden bak, men det koster såpass lite ekstra. Jeg prøver derfor å ta rede på om det kan være noen ulemper med isofix foran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet @Rubster :) 

Jeg har Superb 2016, men ikke med isofix foran, jeg fant heller ikke bilde av dette i instruksjonsboka, kun bilder fra baksetet Men etter hva jeg kan lese ut i fra den, så ser det ut til at de vil være tilnærmet lik dem i baksetet (se vedlagte skjermbilder fra instruksjonsboka, la forøvrig med linken til hele instruksjonsboka om du har interesse av å lese mer om isofix og evt. andre ting som står i den).

590796373252c_Skjermbilde2017-05-01kl_22_02_58.thumb.png.6718f00a32f420c74e528f51bad61646.png

59079640c4c0e_Skjermbilde2017-05-01kl_22_02_24.thumb.png.3d8ed2a559e9f1676fd50539b8108c2f.png

Nå har ikke jeg sittet så mye i baksetet på vår Superb, men jeg har aldri hørt noen har nevnt noe som helst om at de merker noe til disse tildekkede isofix-festene. Ei heller på min forrige bil (med like fester) en VW Golf st.vogn 2014 mk Vll.

Hjalp deg vel ikke så veldig dette her, men det kan kanskje gi deg en liten pekepinn......... :) 

 

Er forøvrig meget fornøyd med min Superb, men det var jo ikke det du spurte om da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har isofix foran på min Sportline, regner med det er noe ala samme løsning på L&K setene uten at jeg kan garantere det.
Vi merker hvertfall ingenting til dem så jeg ser ingen ulempe med at de er der.

Burde støvsugd før jeg tok bilde ser jeg nå..59079e53a378e_2017-05-0122_38_44.thumb.jpg.890a3a842d851f7e11421385b36c91bc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar, @Superb lll, @PaulusA, @SigurdH, @Salcin. Jeg har naturligvis uten hell prøvd å google meg frem til svaret før jeg spurte her. Spesielt bildet fra @SigurdH var oppklarende, og viste at det var sånn som jeg mistenkte, og håpte på. I og med at det kun er bøylen og som synes og de sorte plasthusene man ser i baksetet er fraværende, blir jo dette ganske diskret.

Sendte akkurat bestilling på L&K 190 TDI til selgeren i dag :-D Har spesifisert at jeg vil ha den produsert som 2018-modell. Jeg har blitt forespeilet noen oppdateringer, som f.eks. ny skjerm/infotainment og muligens noen andre relativt små endringer. Virker ikke som forhandlerne vet helt hva som kommer av nye ting på 2018 enda, så det blir spennende å se.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...