Gå til innhold
sverrejoh

Skvettlapp + lastekantbeskyttelse 2018


Anbefalte innlegg

Ser det er flere som anbefaler skvettlapper foran + bak, samt lastekantbeskytter. Fant disse på skodabutikken.no. Gjelder Octavia Facelift 2018.

Lastekantbeskytter
Beskyttelsesfolie - skvettlapp
Skvettlapper - bak
Skvettlapper foran

Er det korrekt?

Jeg tenkte først å la forhandler montere og bestille, men det ville koste 3600,-
Ser at delene til sammen koster 1600,-. Det går vel greit å montere det selv?

Endret av sverrejoh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sverrejoh skrev:

Ser det er flere som anbefaler skvettlapper foran + bak, samt lastekantbeskytter. Fant disse på skodabutikken.no. Gjelder Octavia Facelift 2018.

Lastekantbeskytter
Beskyttelsesfolie - skvettlapp
Skvettlapper - bak
Skvettlapper foran

Er det korrekt?

Jeg tenkte først å la forhandler montere og bestille, men det ville koste 3600,-
Ser at delene til sammen koster 1600,-. Det går vel greit å montere det selv?

Nå står det mye info og gode råd i den tråden som@Tor2r linker til her :) 

 

Ser ut til at du har funnet det rette her @sverrejoh:)

Når det gjelder skvettlappene så er de relativt raske å montere, så det er ikke der de største monteringkostnedene ligger, de kommer med lastkantbeskyttelsen. Om du leser i svarene som det blir linket til over her så ser du litt hva det går ut på, men det er en relativt omfattende prosess. Den skal monteres etter mål, tapene som sitter feridg på beskytteren er ikke bra nok, så det er anbefalt å lime den fast med Tech 7 e.l. i tillegg.

I bruksanvisningen så står det rett ut at en bør være 2 stk for å holde og legge den skikkelig på plass og merke med markeringstape før den limes, så påføre limet på baksiden av beskytteren og så sette den fast. Dette tar litt tid og må gjøres nøye, for de minste skjevheter synes umiddelbart mot åpningen til bakluka og mot kanten på fangeren. Så skal den tapes fast til fangeren for å gi ekstra press slik at limet og tapen som er under beskytteren setter seg skikkelig fast, og så tørke i oppmot 24 timer. 

Jeg har fremdeles min i esken her fordi det ble montert en klar folie mens jeg ventet på denne her i alu-look, men folien sitter fremdeles pent på fangeren bak, er uskadet og er visstnok ikke helt enkel å få av heller etter hva de sa på verkstedet. 

Så det er en grunn til at prisen du har fått for montering er som den er, men den kan jo kanskje «forhandles» litt da, siden du har kjøpt en helt ny bil, litt goodwill tjener de på i lengden ;) 

Det er mange som er flinke til å montere slikt pent og nøye selv, men jeg personlig har ikke nok tålmodighet til å holde på med slik «fin-pirk», så dette hadde jeg nok ikke tatt på meg, men la nå for all del det ikke skremme deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg kjøpte slike skvettlapper foran og bak. Åpnet de foran bare for å se hvordan de passet. Enten er jeg klønete, ikke skjønner eller blingsa....men jeg syntes ikke det så ut som de passet. Skal se på det til helgen for de må jo passe.

Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, GeirS skrev:

Hei.

Jeg kjøpte slike skvettlapper foran og bak. Åpnet de foran bare for å se hvordan de passet. Enten er jeg klønete, ikke skjønner eller blingsa....men jeg syntes ikke det så ut som de passet. Skal se på det til helgen for de må jo passe.

Geir

Jeg har selv brukt timer på dette, helt til jeg la merke til at svettlappsettet var til en annen modell ;) fikk altså feil fra forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk svar på dette med skvettlapper bak på octavia fl fra møller kundeservice:

"Vedrørende skvettlapper bak til Octavia FL. Dessverre er ikke dette inne, og det er ikke noe tidsperspektiv på når dette vil komme inn i sortimentet. Grunnet dårlig salg av dette vet vi ikke noe mer pr. dags dato om dette sortimentet vil komme tilbake igjen."

hm.... hvis møller ikke har det og kanskje ikke får det inn igjen, hva da? Litt rart synes jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...