Gå til innhold
PaulusA

El sete, snodig endring av vinkel


Anbefalte innlegg

Har ny Octavia FL

El sete og tre nøkler gir mange muligheter, men ser ut som at el-sete minne går mot nøkkel og ikke minnefunksjon i setet. Klarer ikke å få den til å huske riktig sete vinkel...

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil da @PaulusA håper du er fornøyd så langt? :) 

Ser i instruksjonsboka for min Superb her nå @PaulusA, og der står det ganske greit forklart hvordan det skal gjøres. Nå har jeg bare en nøkkel i bruk siden det er kun jeg som kjører bil her i huset, og den har jeg ikke programmert heller, jeg har kun programmert knapp nummer 1 på setet. Men er litt usikker på om seteryggen også forandrer seg til det jeg har programmert den til, for setet har kun vært flyttet på en gang siden bilen var ny når en kamerat prøvekjørte bilen, men han flyttet kun setet i lengderetningen. Det skal jeg prøve ut litt i morgen @PaulusA og gi deg en tilbakemelding på. Og forutsetningen er jo da også at det fungerer likt på Octavia og Superb, men jeg gjør et forsøk i løpet av morgendagen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El sete knyttet mot nøkkel har jeg gitt opp, virker sjelden og om det virker så er det alltid kona sin innstilling som blir valgt. Tror egentlig det er feil i  software. Gjelder det samme for muligheten for senking av speil ved rygging, helt vilkårlig om det virker og virker det så går det ikke tilbake når bilen settes i forover igjen. 

Kommer til å be om en software oppdatering når bilen skal på service som forløbig er berammet til høst 2018. Dette er jo en stund til, men dette er ikke funksjoner som jeg savner. 

Når jeg bruker knappene så endrer setene som programert også seteryggen slik jeg oppfatter det.

Endret av Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Helge skrev:

Gjelder det samme for muligheten for senking av speil ved rygging, helt vilkårlig om det virker og virker det så går det ikke tilbake når bilen settes i forover igjen.

Det snur seg oppover om du kjører over en 15/20 km/t forover igjen? Speilet mitt gjør iallefall ikke det på min før jeg når denne fartsgrensen. Det samme var det på gamlebilen min (Octavia III). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minne på el. sete og minne på nøkkel er ikke det samme.

Minne på sete kan lagre 3 forskjellige innstillinger.

Minne på nøkkel husker innstillingene på sete fra sist du låste bilen med den nøkkelen.

Det er slik jeg oppfatter det på min bil (og den forrige).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Arooo skrev:

Minne på el. sete og minne på nøkkel er ikke det samme.

Minne på sete kan lagre 3 forskjellige innstillinger.

Minne på nøkkel husker innstillingene på sete fra sist du låste bilen med den nøkkelen.

Det er slik jeg oppfatter det på min bil (og den forrige).

Det er slik jeg oppfatter at det fungerer også, men er kun kona sine innstillinger som er lagret. Har ikke lykkes med å få den til å lagre når den låses med min nøkkel. Så har gitt opp og ikke er det en funksjon jeg savner mye heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Helge skrev:

Det er slik jeg oppfatter at det fungerer også, men er kun kona sine innstillinger som er lagret. Har ikke lykkes med å få den til å lagre når den låses med min nøkkel. Så har gitt opp og ikke er det en funksjon jeg savner mye heller.

Jeg tror minne på nøkkel må aktiveres per nøkkel. Har du gjort dette?

På min forrige bil (Octavia 2013) så måtte jeg åpne bilen med nøkkel nr 1 - aktivere minne på nøkkel i infotainment - låse bilen.
Deretter la jeg nøkkel nr 1 fra meg 10 meter fra bilen (pga KESSY) og hentet nøkkel nr 2 - denne aktiverte jeg også i infotainment.

Etter dette fungerte det som en drøm! Fruen har egen nøkkel og setene justerer seg selv når bilen låses opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er tydelig er at lagring i setet har 0 betydning når Kessy

Alt lagres bortsett fra at setet hopper litt opp i bakkant og litt ned foran (tilten) hver gang jeg åpner døra

Any ideas?

 

Kanskje bilen mener jeg ikke skal ha setet helt i bunn? Haha, spor av gammel kommunisme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...