Gå til innhold
Core2Duo

Verdenspremiere 18. mai kl 19.00


Anbefalte innlegg

For de som er interesserte så kan dere få med dere verdenspremieren av Karoq som sendes live på Skoda.no torsdag 18. mai klokken 19.00. 

Mens vi venter på det har Skoda lagt ut et knippe detaljbilder som er verdt å få med seg, selv om det så klart ikke avslører så mye! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sjåføren skrev:

Ser spennende ut! Heldigvis har de tatt utgangspunkt i Kodiaq og ikke videreført Octavia FL fronten. Spent på hvilke motorer som kommer.

Ja, heldigvis, så kan vi som har Octavia være alene om den fronten, hehe

Blir vel samme motorer som alltid, er vel ikke mye utvikling å spore hos Skoda så lenge de alltid må henge etter VW?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, den fronten er unik (for å si det slik)! :)

Det som er litt spennende med motorer er kombinasjoner med drivstoff, gearkasser og 4x4. F.eks ny 1,5 TSI med 4x4 med mulighet til både DSG og manuell. Og hva med hybrid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sjåføren skrev:

Ser spennende ut! Heldigvis har de tatt utgangspunkt i Kodiaq og ikke videreført Octavia FL fronten. Spent på hvilke motorer som kommer.

Den FL fronten (Lykteplassering/utforming) gjør at bilen ser smalere ut enn den egentlig er.  Hvis en bil er høyere enn Oktavia i tillegg, vil dette forsterkes og designet vil bli ganske uharmonisk tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser i det engelske Skoda-forumet at det ligger an til to bensin og tre dieselvarianter:

1,0 TSI, 115 Hk

1,5 TSI, 150 hk med sylinderkutt

1,6 TDI, 115 Hk

2,0 TDI, 150 hk

2,0 TDI, 190 hk

Selv om det hadde vært bra om det hadde vært en effektsterkere bensinmotor i denne, så er største spenningsmomentet hvilke motorer som kommer med 4x4 og hvem av dem som kan ha DSG (kanskje også den nye sterkere tørrclutch-DSG'n).

Interessant også at Karoq'en får full LED-hovedlyteknologi, digitalt dashbord og en masse nyttige førerassistenter. Hvis det stemmer at den vil få et bagasjerom på 521/1630/1810 ltr så er det jo endel større enn Yeti, og absolutt akseptabelt. 

Her kan man ane en ny storselger fra Skoda.

Endret av Sjåføren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For flere som er interesserte, så kan den følges her,

 

http://www.skoda-auto.no/models/karoq/pages/livestream.aspx?EDMGuid=c5b15719-2bbf-4627-9ad5-4cfb8a2bccd7

 

Er klar over at @Tor2r har lagt ved en link i første innlegget i tråden, men om noen har oversett den, så la jeg den ved her ;) 

34 minutter siden, Tor2r skrev:

Dere får rapportere etter endt sending.

Har to små unger over alt her nå, fruen er på jentetur ?

Sett borrelås i sofaen og plasser ungene der @Tor2r, da får du også fulgt med på sendingen, hehe ;):D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fin, kompakt SUV, mye likt Kodiaq. Heller ikke ulik VW Tiguan, men med mye sterkere karaktertrekk. En bil som ikke er jordnær, men passe høyreist. En bil jeg kan bytte til etter Octavia'n.

Digitalt dashbord og masse elektroniske hjelpesystemer, og on-call ved uhell og problemer.

Det ble motorene jeg listet opp i en post lenger opp, men uten at det var nevnt om kombinasjoner med gearkasser og firehjulstrekk (noe den selvfølgelig får). Litt usikker på om 1,0 ltr, egner seg som 4x4.

Litt skuffende at det ikke var presentert noe live fra interiør, seter og bagasjerommet. F.eks hvordan er sittekomforten (bredden) for 3 i baksetet? Benplassen bak? Heller ikke fikk man noe inntrykk av utformingen av setene. Men et bagasjerom på 521 ltr. er absolutt nok på en kompakt SUV på ca. 4,3 mtr. Det så ut som det ble en forhøyning når baksetene var nedfelt, men de kunne tas ut (enkeltvis?).

Det kommer nok mere informasjon etterhvert.

 

Endret av Sjåføren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja noen personer i både forsete og baksete som «plass-referanse» hadde ikke vært så dumt.

Det som skuffer meg litt er mangelen på virtuell cockpit (digitalt instrumentpanel), og den nye bensinmotoren som sitter i Kodiaq 2,0/180hk TSi. Synes den hadde fortjent den motoren i tillegg, ser ikke helt hvorfor den ikke blir tilgjengelig når de leverer den med den største TDi motoren (2,0/190hk)...........

Selgeren jeg snakket litt med sammenlignet den litt med Nissan Qashqai når det gjelder fysisk størrelse, lasterom og beinplass, VW Tiguan virker et lite hår større/romsligere. Men dette var kun hva han har hørt gjennom Møller/Skoda konsernet, det er ingen bekreftede opplysninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Superb lll skrev:

Ja noen personer i både forsete og baksete som «plass-referanse» hadde ikke vært så dumt.

Det som skuffer meg litt er mangelen på virtuell cockpit (digitalt instrumentpanel), og den nye bensinmotoren som sitter i Kodiaq 2,0/180hk TSi. Synes den hadde fortjent den motoren i tillegg, ser ikke helt hvorfor den ikke blir tilgjengelig når de leverer den med den største TDi motoren (2,0/190hk)...........

Selgeren jeg snakket litt med sammenlignet den litt med Nissan Qashqai når det gjelder fysisk størrelse, lasterom og beinplass, VW Tiguan virker et lite hår større/romsligere. Men dette var kun hva han har hørt gjennom Møller/Skoda konsernet, det er ingen bekreftede opplysninger!

Virtuell cockpit, det er vel digitalt dashbord. Og det skulle den vel ha? Man kanskje ikke som standard?

Og en større bensinmotor hadde gjort seg ja. Spesielt når det er mye fokus på ikke-diesel. Jeg er som sagt skeptisk til den lille 1,0-motoren i en sånn bil. SUV'er skal liksom ikke være undermotoriserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det digitale dashbordet skal etter det jeg har blitt fortalt være en relativt kostbar affære som ekstrautstyr, men igjen, det er jo heller ikke bekreftet informasjon. Så jeg angrer egentlig litt på at jeg skrev det, for det er jo slik rykter og muligens feilinformasjon oppstår...............

Ja jeg er helt enig med deg @Sjåføren, den type bil skal en ha muligheten til å velge seg en skikkelig motor i, men det er muligens konkuransen mot VW Tiguan som gjør at den enten ikke blir laget, eller at en slik motorisering ikke blir tilgjengelig her i Norge. For både VW og Skoda har jo mange flere muligheter med motorer og girkasser enn hva vi har tilgjengelig her i Norge (det samme gjelder forsåvidt også Seat, men akkurat det er jo ikke så viktig her til lands). Det har jo både hatt med avgiftsnivået her i Norge å gjøre tidligere, men også at de forskjellige modellene ikke skal være direkte konkurrenter...........

Det er flere kombinasjoner med motorer, girkasser og drivverk synes jeg skulle vært tilgjengelig her i Norge som jeg vet finnes, både fra Skoda og VW, men også fra en del andre merker.

 

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoda Norge har gått ut å sagt at den får det :)

http://www.skoda-auto.no/news/pages/verdenspremiere-for-nye-skoda-karoq.aspx

"KAROQ blir også den første ŠKODA-modellen som tilbys med et heldigitalt og programmerbart instrumentpanel. "

Jeg vil også anta den kommer mer andre typer motorer illøpet av 2018, enn den blir lansert med :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Marius skrev:

"KAROQ blir også den første ŠKODA-modellen som tilbys med et heldigitalt og programmerbart instrumentpanel. "

Ja jeg har lest dette jeg også, og jeg håper bare at ordet «tilbys» betyr standard, og ikke en valgmulighet.

Det var slik en selger jeg snakket med sa det var, uten at han kunne hverken bekrefte eller avkrefte dette, for det var noe som skulle frem den 18.05., men akkurat dette har vel ikke blitt spesifisert at gjelder som standard i samtlige modeller enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Superb lll skrev:

Ja jeg har lest dette jeg også, og jeg håper bare at ordet «tilbys» betyr standard, og ikke en valgmulighet.

Det var slik en selger jeg snakket med sa det var, uten at han kunne hverken bekrefte eller avkrefte dette, for det var noe som skulle frem den 18.05., men akkurat dette har vel ikke blitt spesifisert at gjelder som standard i samtlige modeller enda?

Ah, skjønner. Nei, jeg har mine tvil på at dette blir standard. I audi f.eks så er du avhengig av Navigasjon blandt annet for å kunne bestille digitalt instrumentpanel. Så, da blir prislappen fort 30000,- for slikt.
Men, nå er det jo kjent at ekstrautstyr er mange gangen billigere på Skoda enn Audi. Så, er ikke sikkert det kommer til å koste skjorta :)

Har også sett en sen 2016 modell, Audi RS6 uten hel digitalt instrumentpanel. Og når det ikke er standard der engang... Så :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...